Hva tenker dere om dette?

Hvor lenge må de invitere alle, og hva hvis en eller flere av de pleier å erte og mobbe den som har bursdag? Nei ikke lett dette her...
 
Vanskelig tema, her har vi plass så alle blir invitert.
Jeg har ikke vært borti dette så bør kanskje ikke uttale meg, men jeg tror jeg ville invitert "mobbere" også hjem til meg, litt for å kunne observere situasjoner og kanskje forstå mer, men også fordi at jeg tror i noen tilfeller at det er "synd på" mobbere, det er noe som ikke er bra i deres liv som gjør at de må hevde seg på en annen måte.
Nei jeg vet ikke, vanskelig..
Men uansett å se barnet sitt ekskludert må være noe av det værste:(
 
Vi inviterer alle, det gjør vi.
Men vi holder selskapet på skolen.
Vi har plass hjemme, men min sønn skal slippe å ha vedkommende som har uttalt at h*n skal komme hjem til oss og drepe babyen vår når den er født, inn i vårt hjem
 
Vi inviterer ingen fra skolen/barnehage, bare venner, som er også i samme barnehage.
 
Vi inviterer alle, det gjør vi.
Men vi holder selskapet på skolen.
Vi har plass hjemme, men min sønn skal slippe å ha vedkommende som har uttalt at h*n skal komme hjem til oss og drepe babyen vår når den er født, inn i vårt hjem

What?? Hva slags unge sier sånt da? Går ut ifra at det er tatt opp med foreldrene...
 
Vi inviterer alle, det gjør vi.
Men vi holder selskapet på skolen.
Vi har plass hjemme, men min sønn skal slippe å ha vedkommende som har uttalt at h*n skal komme hjem til oss og drepe babyen vår når den er født, inn i vårt hjem

:-o jeg forstår godt at dere feirer en annen plass da! Barn kan være ufattelig slemme med hverandre..
 
Min får ikke velge,enten alle eller så blir det ikke bursdag. Det gjør vi ut barneskolen
 
What?? Hva slags unge sier sånt da? Går ut ifra at det er tatt opp med foreldrene...
Det er tatt opp med skolen (rektor, lærer, sfo) siden det var der, ja de gjør mot foreldrene vet jeg ikke. Dette er jo en del av en lenger sak som har pågått siden bhg, nå går de i andre klasse
 
Her blir alle bedt,enten har vi det hjemme eller låner gymsalen på skolen. Så får det være opptill "mobberne" om de vil komme. Men slipper heldigvis dette her...
 
Vi inviterer alle, det gjør vi.
Men vi holder selskapet på skolen.
Vi har plass hjemme, men min sønn skal slippe å ha vedkommende som har uttalt at h*n skal komme hjem til oss og drepe babyen vår når den er født, inn i vårt hjem

Trist at noen kan være så stygge! Flott av dere å ikke stenge mobberen ute!! :)
 
Inviterer alle av samme kjønn. Det er fordi det er det som er ønskelig fra snuppa. Det er helt uaktuelt å ekskludere noen fra et selskap, så derfor "alle eller ingen". Det betyr enten alle sammen, både gutter og jenter, eller alle jentene eller alle guttene. Nå er det tilfeldigvis jentene her da. ;) Men jeg merker det er vanskelig å tvinge barnet mitt til å gå i bursdager hun selv ikke vil i. Jeg sliter mer med det..
 
Inviterer alle av samme kjønn. Det er fordi det er det som er ønskelig fra snuppa. Det er helt uaktuelt å ekskludere noen fra et selskap, så derfor "alle eller ingen". Det betyr enten alle sammen, både gutter og jenter, eller alle jentene eller alle guttene. Nå er det tilfeldigvis jentene her da. ;) Men jeg merker det er vanskelig å tvinge barnet mitt til å gå i bursdager hun selv ikke vil i. Jeg sliter mer med det..

Enig i det, men jeg snur litt på det jeg.
Sier tenk om det var din bursdag og ingen kom. Hadde ikke du blitt veldig lei deg? Svaret da er ofte ja, det hadde jeg. Så tilbyr jeg meg å være der så lenge han ønsker. Det fungerer for oss.
Det jeg også synes er vanskelig er at mitt barn er ett "populært" barn. Og blir bedt i bursdag på tvers av klasser og kjønn. Og det har da flere ganger krasjet, hva bør man velge.
Bursdager er vanskelig, men det er her vi som voksene kan bidra til å motvirke mobbing :)
 
Hvor lenge må de invitere alle, og hva hvis en eller flere av de pleier å erte og mobbe den som har bursdag? Nei ikke lett dette her...

Vi inviterte alle fra avdelingen i bhg og klassen frem til i fjor, da han gikk i andre klasse.
Da fikk han velge de fem nærmeste og gjøre noe sammen med fremfor å invitere 15 gutter eller 26 i klassen.

Fordi min gutt mistrives i store sammenkomster, han vegrer seg for å gå i bursdager hvor han vet det vil være 26 stykker, selv om han går i klasse med de 26 hver dag. Ja, det et kanskje noe han og vi må jobbe med, men ikke på hans egen bursdag.

Jeg synes utestenging er grusomt, men kunne ikke fortsette å feire dagen hans på en måte han synes var helt forferdelig. Da handler det litt om hvem sine barn jeg som mor skal ta hensyn til.

Har spurt han hva han ønsker i år og da åpnet han for de 15 guttene fra klassen, så vi får se hvordan årets blir.
 
Det er mye foreldre kan gjøre for å ha et inkluderende miljø, og som vil forebygge mobbing. Synes det er fint at flere blir obs på det :)
 
Vi inviterte alle fra avdelingen i bhg og klassen frem til i fjor, da han gikk i andre klasse.
Da fikk han velge de fem nærmeste og gjøre noe sammen med fremfor å invitere 15 gutter eller 26 i klassen.

Fordi min gutt mistrives i store sammenkomster, han vegrer seg for å gå i bursdager hvor han vet det vil være 26 stykker, selv om han går i klasse med de 26 hver dag. Ja, det et kanskje noe han og vi må jobbe med, men ikke på hans egen bursdag.

Jeg synes utestenging er grusomt, men kunne ikke fortsette å feire dagen hans på en måte han synes var helt forferdelig. Da handler det litt om hvem sine barn jeg som mor skal ta hensyn til.

Har spurt han hva han ønsker i år og da åpnet han for de 15 guttene fra klassen, så vi får se hvordan årets blir.

Enig med deg at dere må ta hensyn til deres sønn i hans bursdag.

Men hvorfor skal alle måtte trives i store grupper? Men han må jo tåle å ikke bli invitert tilbake også...

For all del inviteres nesten alle guttene så må alle inviteres men må være lov å invitere 3 av 15 stk..,
 
Last edited:
What?? Hva slags unge sier sånt da? Går ut ifra at det er tatt opp med foreldrene...
Det kan være mange grunner til at barn finner på å si sånt. Det er ikke alle barn som har det like lett.
 
Det kan være mange grunner til at barn finner på å si sånt. Det er ikke alle barn som har det like lett.
Det er nok en komplisert bakgrunn, men det har altså pågått i ulike former for plaging i tre år nå, like lenge som vi har bodd her, så det tas alvorlig
 
Det er nok en komplisert bakgrunn, men det har altså pågått i ulike former for plaging i tre år nå, like lenge som vi har bodd her, så det tas alvorlig
Håper det er voksne på skolen og hjemme som hjelper til og tar dette på alvor. :)
 
Back
Topp