Hva strikker du på?

Da er jeg ferdig med figurene til uroen. Nå har jeg begynt på hentesett. Har egnetlig strikket en dress jeg tenkte lillegutt kunne ha på hjem fra sykehuset, men etter nå å ha vasket den og sett den sammen med kjøpte bodyer ser jeg at den er alt for stor. Vil kanksje passe om 3-4 mnd. Så da blir det ny bukse og jakke på pinnene den neste tiden.
574f54d658eb9bcab14a9c80d1fcb071.jpg
 
Last edited:
Da er jeg ferdig med figurene til uroen. Nå har jeg begynt på hentesett. Har egnetlig strikket en dress jeg tenkte lillegutt kunne ha på hjem fra sykehuset, men etter nå å ha vasket den og sett den sammen med kjøpte bodyer ser jeg at den er alt for stor. Vil kanksje passe om 3-4 mnd. Så da blir det ny bukse og jakke på pinnene den neste tiden.
574f54d658eb9bcab14a9c80d1fcb071.jpg
Så stilige. Flinl du er :D
 
Hvordan øke man i perlestrikk?

Du øker på helt vanlig måte som glattstrikk, men når du skal strikke masken på neste omgang så må du bare strikke den inn i mønsteret :)
 
Så morsomt at det er en strikke tråd her inne:) i dag strikker jeg en stripete genser i ren ull som jeg teststrikker for strikkefeber:) genser str 3år på pinne 5 går fort og greit:)
 
Er igang med en snøløvgenser til mellomste

Strikker den i babyull så en størrelse større i masketall. Den blir tynnere da men det er bevisst, hun er så varm.
 
ec2712142a3bbe8939d9e664d2f8d767.jpg


I dag har jeg lagt opp Langmo genser! Og har ikke tenkt å gjøre annet resten av dagen enn å strikke på den[emoji12]
 
Det er fra den nyeste klomelompebok3 " strikk året rundt" [emoji16] der er såååå mye fint!

Søren. Den har jeg ikke. Kan ikke skaffe flere bøker nå. Har sååå mange og flere jeg ikke har brukt enda en gang[emoji85]
 
Søren. Den har jeg ikke. Kan ikke skaffe flere bøker nå. Har sååå mange og flere jeg ikke har brukt enda en gang[emoji85]
Har nylig begynt å strikke skikkelig, så er mitt første "store" plagg. Så denne boka er min første! Men det er vell MYE fint i de andre bøkene også [emoji16]
 
Har nylig begynt å strikke skikkelig, så er mitt første "store" plagg. Så denne boka er min første! Men det er vell MYE fint i de andre bøkene også [emoji16]

Jada. Masse fint. Men ofte er det noe spesielt jeg vil strikke også finner jeg ikke noe passende i bøkene også ender jeg med å finne en oppskrift på garnstudio[emoji85]
 
Jada. Masse fint. Men ofte er det noe spesielt jeg vil strikke også finner jeg ikke noe passende i bøkene også ender jeg med å finne en oppskrift på garnstudio[emoji85]

Man får aldri nok strikkebøker[emoji23][emoji85][emoji12]
 
Babysokker og bukse. Blir litt småbarn av hvor knotete de sokkene er...
 
Ferdig med denne nå :D

dee70582f8273438e4bf3f8d55f28104.jpg

Så fin den ble! Ble ferdig med bolen på genseren min men fant ut at jeg burde få fingeren ut av ræva å få ferdig kjørepose til niese/nevø som kommer i sep.
a880793498210cbca7fda8dedd999e28.jpg
 
Back
Topp