Hva slags bleier skal dere bruke?

Engangsbleier. Var veldig fornøyd med libero den første tiden. Men etterhvert har vi gått over å variere mellom coop, first price og lillego (de nye fra kiwi) og er fornøyde med de. Kommer til å styre unna pampers som er det verste svineriet vi har prøvd!
 
Apropo lukt fra bleier... Vi startet med en bleiebøtte vi fikk da vi handlet utstyr. Funket middels dårlig og dyre refill. Så kjøpte vi en grisedyr en som ikke lukter og man kan bruke vanlige poser oppi. Verdt 1000kr!
 
Hvis ungen er frisk tror jeg det blir tøybleier. Det var planen sist også, men da var det mer enn nok styr med bare å få i ham mat, så den planen forkastet jeg lett.
 
Jeg ser for meg at det blir en blanding av engangsbleier og tøybleier. Ideelt sett skulle jeg bare brukt tøybleier, men det tviler jeg på at kommer til å skje, det kommer jo til å bli litt mer styr...
Om vi får til omtrent halvparten av hver er jeg godt fornøyd! :)
Håper å få til det samme :)
Regner med at tøybleiene tåler tørketrommel? Har nemlig vaskemaskin og tørketrommel i ett, og da er det ikke så mye jobb med en altiett-vask [emoji4]
 
Definitivt tøybleier. Bruker det på mini på 13 måneder og har allerede begynt å kjøpe inn supersøte nyfødtbleier selv om jeg bare er 12 uker.
Hvor kjøper du tøybleier? Og hvor mange nyfødtbleier trenger en?
 
Hvor kjøper du tøybleier? Og hvor mange nyfødtbleier trenger en?
Jeg kjøper på lillegullbleier.no, eddabedda.no, gasungen.no og toybleia.no pluss på Tøybleietorg på Facebook. I tillegg har jeg kjøpt en del på britiske nettbutikker og fått det sendt til familie der borte for å unngå moms. Jeg er litt usikker på hvor mange bleier jeg vil trenge i starten fordi jeg planlegger å bruke forskjellige typer, men si cirka 18 ulike typer bleier (si fra om jeg skal forklare mer) og kanskje rundt 12 prefolds eller brettebleier, evt mange flere brettebleier for å kunne vaske sjeldnere. Med forrige var det jo opptil 10-12 skift i døgnet den første tiden, så brettebleier er gull fordi de tørker så fort.
Ps. Bare spør om det er noe som er vanskelig. Jeg brukte lang tid på å sette meg inn i tøybleiebegrepene, og hadde egentlig gitt opp før mini kom, men så ga jeg det en ny sjanse når jeg så hvor enormt mye søppel det ble med engangsbleiene. Et annet tips er å melde seg inn i Tøybleiesnakk på FB. Der får du svar på alt du lurer på.
 
Håper å få til det samme :)
Regner med at tøybleiene tåler tørketrommel? Har nemlig vaskemaskin og tørketrommel i ett, og da er det ikke så mye jobb med en altiett-vask [emoji4]
Ikke alle tøybleier tåler tørketrommel, men brettebleier, formsydde og innlegg gjør det. Bleier som har pul (pustende vanntett skall), skal ikke tromles, men hjemme hos oss tørker det meste over natta på snora.
 
Mye kan overleve trommel men ikke like heldig nødvendigvis og kan korte ned levetiden på bleier. Jeg har brukt mye trommel på alt mulig såvidt jeg husker :)
 
Jeg kjøper på lillegullbleier.no, eddabedda.no, gasungen.no og toybleia.no pluss på Tøybleietorg på Facebook. I tillegg har jeg kjøpt en del på britiske nettbutikker og fått det sendt til familie der borte for å unngå moms. Jeg er litt usikker på hvor mange bleier jeg vil trenge i starten fordi jeg planlegger å bruke forskjellige typer, men si cirka 18 ulike typer bleier (si fra om jeg skal forklare mer) og kanskje rundt 12 prefolds eller brettebleier, evt mange flere brettebleier for å kunne vaske sjeldnere. Med forrige var det jo opptil 10-12 skift i døgnet den første tiden, så brettebleier er gull fordi de tørker så fort.
Ps. Bare spør om det er noe som er vanskelig. Jeg brukte lang tid på å sette meg inn i tøybleiebegrepene, og hadde egentlig gitt opp før mini kom, men så ga jeg det en ny sjanse når jeg så hvor enormt mye søppel det ble med engangsbleiene. Et annet tips er å melde seg inn i Tøybleiesnakk på FB. Der får du svar på alt du lurer på.

så du har ikke kommet deg til Hyenacart? da begynner det å gjøre vondt i øynene [emoji23][emoji23]
 
Her blir det engangs. Har aldri vært supertrofast til ett merke men jeg har stort sett vært veldig fornøyd med Pampers sine Baby Dry bleier. Vi får se hva det blir til denne gangen :)
 
Vi brukte libero først, så rema fra str to. Libero og rema har fungert bra, men rema har vært billigst. Synes ikke noe om pampers hverken passform, lukt eller at de har lotion
 
Back
Topp