Hva skjer?

lille meg 123

Andre møte med forumet
Hei! Håper noen kan hjelpe meg, blir gal av alle tankene. Jeg er 6 uker på vei, og har hatt noen små blødninger uten smerter de siste dagene. Blødningene har nå stoppet. Jeg har vært i kontakt med lege, og har vært på ultralyd. Der kunne de se at alt var på plass, men det er jo for tidlig å se noe liv. Legen ble bekymret fordi fosteret hadde en litt unormal form - mer avlang enn rund som er vanlig. Legen mente at dette ikke var noe godt tegn, men hun kan ikke si noe sikkert før vi får svar på prøver i slutten av uken. Hun gav meg 70/30-sjans - 70 for at det ikke går bra. Ble helt satt ut under det hele så det er så mye jeg ikke fikk spurt om. Kanskje noen her kan svare meg?
 
Hvis fosteret dør - hvor lang tid vil det ta før det hele blør ut? Er det at jeg ikke har blødd store mengder egentlig et godt tegn? Jeg leter etter gode tegn, og håper i det lengste at det at jeg ikke har blødd ut alt tyder på på at ting er ok, men gjør det egentlig det?
Jeg har fortsatt andre graviditetssymptomer som ømme bryster - hvor fort etter at fosteret evt. dør forstår kroppen hva som har skjedd og graviditetssymptomene forsvinne?
 
Jeg er helt fortvilet, og følelsen jeg har er mye sterkere og mye vanskeligere enn jeg hadde trodd den skulle bli. Jeg har jo hele tiden vært klar over at abort ikke er uvanlig, men jeg har nok håpet at dette er noe som "skjer alle andre". Jeg har jo ikke visst at jeg er gravid så veldig lenge, likevel er det en ubeskrivelig vond følelse jeg sitter med.
 
Takknemlig for alle svar og erfaringer dere måtte ha.
 
Tusen takk for svar, trengte noen som var ærlige mot meg [:)]! Det betyr at jeg ikke kan være sikker på noen ting, selv om alt fortsatt er på plass der inne? Må vel bare vente på svar på blodprøve da, blir gal av å ikke vite! Så det er ikke sikkert at det støtes ut av seg selv i det hele tatt? Må man få hjelp av lege til å fjerne det da? Uff, dette er skikkelig kjipt asså!
 
Hørtes forferdelig ut den opplevelsen du har hatt også. Veldig godt å lese litt om andres opplevelser her inne, føler seg ikke så alene da. Lykke til videre til deg og alle dere andre!
 
Hei igjen!
 

Har fått svar på første prøve nå, og hcg'en var på 810. Noen som vet om dette er et godt eller dårlig tegn? Finnes det noen tabeller eller liknende jeg kan titte i? Noen som vet? Skal dra og ta en ny prøve i ettermiddag for å se om det øker eller synker, men det resultatet kommer ikke før over helga. Blir sprø!! Er 6+2 på vei, blødde litt på lørdag og søndag, men har ikke blødd noe etter det...
 
Her kommer en liten oppdatering fra meg...
 
Da var det over for oss. Det viste seg at jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, noe som etter hvert førte til at den ene egglederen sprakk og ble ødelagt. Jeg har nå blitt operert og den ene egglederen måtte fjernes, men legen sa at det ikke skulle være noe problem for meg å klare å få barn senere, siden den andre fortsatt er helt fin. Det ble veldig mye mer dramatisk enn vi hadde håpet dette her, med mye smerter og hasteoperasjon på sykehuset. Er det noen andre som har erfaring fra dette?
 
Heldigvis er dette noe som er forholdsvis uvanlig, og jeg hadde rett og slett bare "uflaks" - de kunne ikke finne noen årsak til at jeg fikk dette. Vær obs og be legen sjekke muligheten for svangerskap utenfor livmoren hvis hcg'en stiger, men stiger for sakte i forhold til normalen. Det var den første indikasjonen jeg fikk om at ikke alt var som det skulle.
 
Ønsker dere alle lykke til videre, spesielt til deg TW som var så snill og svare meg tidligere.
 
Off så trist for dere at det endte slik[:(] Det er forferdelig tungt å miste! En liten trøst er jo at den ene egglederen ofte pleier å gjøre en god jobb alene. Min søster er et bevis på det - hun fikk 3 barn etter at hun opplevde det samme og måtte fjerne en eggleder. Lykke til!!
 
Klem
 
Back
Topp