Hva skal dere ha til middag denne uka?

Frikadeller! Minner meg om at det er på overtid å lage opp en stor porsjon millionbøf igjen [emoji813]red
Herregud ja, milionbøf[emoji10] [emoji4] Det smaker godt og kan jo ha oppi alt det en liker[emoji106] Snart skal vi ha flæskesteg også. Skinkestek med svor på servert med poteter, brunkartofler(små mandelpoteter vendt i karamelisert sukker og smør), rødkål og herlig brun saus til.. mmmm., Det er så digg.
 
Idag blir det fiskekaker , potet, makaroni , brunsaus og gullerøtter :) i morgen står pulled pork i hamburgerbrød , salat og søt-potet fries på menyen:)
Mmmm, pulled pork[emoji122] [emoji122] [emoji119] [emoji119] [emoji119] Nammenam[emoji8] [emoji16]
 
Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt melkesjokolade med kvikk-lunsj hver dag til middag :hilarious: Eneste jeg vet er at tirsdag blir det hjemmelaget fiskegrateng siden jeg og minsten er hjemme alene:happy:
Hahaha, skulle gjort seg med en slik "middag" hver dag[emoji23] [emoji16]
 
Herregud ja, milionbøf[emoji10] [emoji4] Det smaker godt og kan jo ha oppi alt det en liker[emoji106] Snart skal vi ha flæskesteg også. Skinkestek med svor på servert med poteter, brunkartofler(små mandelpoteter vendt i karamelisert sukker og smør), rødkål og herlig brun saus til.. mmmm., Det er så digg.

Julemiddag midt i august? :hilarious:
 
Julemiddag midt i august? :hilarious:
I DK er det ikke kun utpreget julemiddag[emoji10] er heller and som er det. Her er det i tillegg 10 grader, så ikke mye som minner om sommer, heller høst[emoji4]
 
I DK er det ikke kun utpreget julemiddag[emoji10] er heller and som er det. Her er det i tillegg 10 grader, så ikke mye som minner om sommer, heller høst[emoji4]

For meg er det julematen over all julemat! :happy:
Mormor og morfar var begge danske, og familien har blitt slik at hvis vi ikke får flæskesteg til jul blir det rett og slett ikke jul. Så hvert år må vi nedover en tur for å handle. Nå de siste åra har det riktignok begynt å komme i butikkene her også. Jeg har heldigvis klart å omvende min bedre halvdel også, så her i huset er ribbe er uaktuelt :hilarious:
 
For meg er det julematen over all julemat! :happy:
Mormor og morfar var begge danske, og familien har blitt slik at hvis vi ikke får flæskesteg til jul blir det rett og slett ikke jul. Så hvert år må vi nedover en tur for å handle. Nå de siste åra har det riktignok begynt å komme i butikkene her også. Jeg har heldigvis klart å omvende min bedre halvdel også, så her i huset er ribbe er uaktuelt :hilarious:
Det er dritdigg julemiddag og eller i høst og vinterhalvåret[emoji23] [emoji85] Det smaker så sinnsykt yummy og norsk ribbe, sorry ass, der kan ikke måle seg med flæskesteg[emoji119] Vi har både and og flæskesteg til jul. Og til dessert har vi seff risalamande(dansk riskrem) med lun kirsebærsaus til[emoji11] Mmmmm, blir sulten jeg nå.. sikle
 
Idag ble det veldig enkelt. Rundstykker med pålegg. Og tilbehøret var eggerøre og sprøstekt bacon. Honningmelon for de som ville ha det. Og ellers vanlig pålegg.

I morgen blir det pannekaker[emoji2][emoji2][emoji2][emoji2] lenge siden vi har hatt det nå
 
Igår spiste vi fiskekaker i brunsaus med makaroni. Idag ble det rødsei med gulrot, potet, bacon og hvitsaus[emoji2][emoji1362] imorgen serverer svigermor hamburger [emoji1303][emoji1376] torsdag skal vi ha kyllingwok med nudler [emoji5] og fredag skal jeg og spise taco med jentene, så hva samboer serverer hjemme vites ikke [emoji28] og helgen tar vi litt som det kommer [emoji28] er veldig dårlig på å planlegge middagene egentli, å hvertfall nå når jeg er sykemeldt.. Da blir det handling nesten hver dag da det er greit å komme seg ut av huset litt [emoji1][emoji85]

Men her er vertfall noen middagstips fra meg da:

Spagetti med kjøttsaus
Hjemmelagd lasagne
Pasta med fløtesaus og bacon
Pølsesuppe/kjøttsuppe/lapskaus
Pannekaker med ertersuppe
Tomatsuppe m/makaroni og pølser
Stekt fisk m/råkost og remulade og potet
Wok
Kylling i pita
Pizza
Biffsnadder
Biff m/bearnaise
Pølsegrateng
Sprøbakt torsk m/salat
Kokt kveite
Karbonadesmørbrød
Pytt i panne av div rester
Omelett
Klubb m/bacon og sirup
Kjøttpudding
Grillet kylling m/pomfri og bearnais
Kyllingsalat
Løvbiff i pita
Taco
Nachos
Enchiladas
Gryterett m/ris og foccacia
Fiskepudding med stekt potet og stekte grønnsaker
Røkt svinekam med rødkål, brunsaus og potet
Lammelår
Helstekt gås m/viltsaus, grønnsaker og potet
Rådyrlår m/ viltsaus fløtepoteter og gr.saker
Koteletter m/stekte grønnsaker og bearnais/peppersaus
Fiskeburger
 
Igår spiste vi fiskekaker i brunsaus med makaroni. Idag ble det rødsei med gulrot, potet, bacon og hvitsaus[emoji2][emoji1362] imorgen serverer svigermor hamburger [emoji1303][emoji1376] torsdag skal vi ha kyllingwok med nudler [emoji5] og fredag skal jeg og spise taco med jentene, så hva samboer serverer hjemme vites ikke [emoji28] og helgen tar vi litt som det kommer [emoji28] er veldig dårlig på å planlegge middagene egentli, å hvertfall nå når jeg er sykemeldt.. Da blir det handling nesten hver dag da det er greit å komme seg ut av huset litt [emoji1][emoji85]

Men her er vertfall noen middagstips fra meg da:

Spagetti med kjøttsaus
Hjemmelagd lasagne
Pasta med fløtesaus og bacon
Pølsesuppe/kjøttsuppe/lapskaus
Pannekaker med ertersuppe
Tomatsuppe m/makaroni og pølser
Stekt fisk m/råkost og remulade og potet
Wok
Kylling i pita
Pizza
Biffsnadder
Biff m/bearnaise
Pølsegrateng
Sprøbakt torsk m/salat
Kokt kveite
Karbonadesmørbrød
Pytt i panne av div rester
Omelett
Klubb m/bacon og sirup
Kjøttpudding
Grillet kylling m/pomfri og bearnais
Kyllingsalat
Løvbiff i pita
Taco
Nachos
Enchiladas
Gryterett m/ris og foccacia
Fiskepudding med stekt potet og stekte grønnsaker
Røkt svinekam med rødkål, brunsaus og potet
Lammelår
Helstekt gås m/viltsaus, grønnsaker og potet
Rådyrlår m/ viltsaus fløtepoteter og gr.saker
Koteletter m/stekte grønnsaker og bearnais/peppersaus
Fiskeburger
Tusen takk for mange gode middagstips[emoji11]
 
Pannekaker som lovet20180822_154948.jpg
 
Naaaaam[emoji11] [emoji11] Fikk lyst på wok nå[emoji16] mulig det blir middag i morgen[emoji87]
Wok er en av favorittene mine,å elsker å lage nye sauser til ,men barna får panikk når de ser wok-panna så jeg må liksom spise som om jeg aldri før har fått mat når vi endelig har wok :hilarious:
 
Wok er en av favorittene mine,å elsker å lage nye sauser til ,men barna får panikk når de ser wok-panna så jeg må liksom spise som om jeg aldri før har fått mat når vi endelig har wok :hilarious:
Ja,det er så digg med wok og man kan bruke alt i det[emoji4] tenker å bruke indrefilet av svin i morgen. Og blir nok bare en ferdig wokpose og evt noe bambusskudd og bønnespirer. Lager som regel samme sausen jeg da[emoji85] Soyasaus, revet hvitløk og ingefær, ketchup, olje, brun sukker og en dæsj med skvisa sitronsaft- smaker himmelsk[emoji106]
 
Ja,det er så digg med wok og man kan bruke alt i det[emoji4] tenker å bruke indrefilet av svin i morgen. Og blir nok bare en ferdig wokpose og evt noe bambusskudd og bønnespirer. Lager som regel samme sausen jeg da[emoji85] Soyasaus, revet hvitløk og ingefær, ketchup, olje, brun sukker og en dæsj med skvisa sitronsaft- smaker himmelsk[emoji106]
Oy!:) det var en ny vri !:) ketsjup å brun sukker sier du:D den var ikke dum:D bruker også soyasaus,ingefær, chili å hvitløk:) elsker den typen smak:) har fått spya på ingefær dette svangerskapet men, det funker ikke med wok uten så en desj blir det :happy:
 
Oy!:) det var en ny vri !:) ketsjup å brun sukker sier du:D den var ikke dum:D bruker også soyasaus,ingefær, chili å hvitløk:) elsker den typen smak:) har fått spya på ingefær dette svangerskapet men, det funker ikke med wok uten så en desj blir det :happy:
Jaa, smaker kjempegodt[emoji4] så rart, akkurat samma som meg. Kastet opp av ingefær, men bruker litt bare, gir mye smak på tross av man bruker litt kun.
 
Her har vi hatt:
Lørdag: bakt potet med bogskinke og div tilbehør.
Søndag: Kylling i pita.
Mandag: Stekt middagspølse med poteter og grønnsaker.
Tirsdag: Grov pizza med skinke (var på besøk).
Onsdag: Svinefilet med ovnsstekte grønnsaker.
Torsdag: Laks i focacciabrød (https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/grillet-focaccia-med-laks-og-mango/).

Mannen er på jobb i helga, så da er jeg usikker på hva jeg skal lage (burde vel slått til med noe fisk...) :)
 
Back
Topp