Hva skal dere bruke ute i vogna den første tiden?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Kanskje tidlig å begynne å tenke på dette, men hva tenker dere å bruke i vogna den første tiden? Vognpose? Dyne?

Må bor vi jo på ulike steder i landet med noe ulik temperatur og vær i april, mai, men hva tenker dere?

Selv ser jeg for meg å kanskje ha et lammeskinn i bunn og så bare bruke dyne til sommeren kommer... Vi bor ganske langt nord så kan fortsatt ha snø i april da :)
 
Tenkte å kjøpe bilstolpose i dun faktisk. Har pose etter storebror, men med liten bag, kan det fort bli litt mye og varmt i april.. En bilstolpose blir litt sånn mellomting mellom pose og dyne...
 
Tenker lammeskin og dyne. Har en vogn pose og. Men den er så stor. Så føler ikkje den varmer nokk uten evt dyne inni. Og det kan bli for varmt i mai hvertfall :)
 
Har en lammeskinnspose fra da jeg selv var lita, men føler kanskje det blir varmt... Kanskje vente med den til høsten...
 
Ååå det blir så virkelig når dere skriver sånn!!! :-D tenk at vi har noen nurk i armene våre i april!!!! :)
Har ikke peiling på hva jeg skal putte i vognen enda, men h*n skal ikke fryse! !
 
Åh! Det har jeg ikke tenkt på enda. Håper på å snappe opp mange gode tips :) April er en vanskelig måned..
 
Vi har lammeskinn, vår/høst/sommer pose, voksipose og noen dyner etter 1. mann, litt usikker på hvor lenge han kommer til å behøve sove i barnehagen. Kan jo ende opp med å måtte kjøpe noe mer stash, men tror vi ser det an og tar det litt på sparket når vi ser været :)
 
Kommer helt ann på tempen det.

Bor i Tromsø og her kan det enten være -5 eller +10 i april så må nok ha alt parat.

Vi har dunposen klar i tilfelle kaldt vær (minusgrader) og skinn + dundyne i tilfelle mildvær. :)

Har også en tynn skinnpose fra mannen var baby, den er veldig deilig opp mot 5-6 plussgrader.
 
Her blir det lammeskinnpose den første tiden, som jeg brukte da jeg var liten. :)
Bor i nord så her er det ikke varmt før mai/juni ^^
 
bor i Møre og Romsdal, på kysten, så er nok ikke kuldegrader, men mye vind. Må se ann temperaturene, og ungen. Storebror er en varm type, blir den lille samme typen så er nok dyne og ullklær mer enn nok. Men har voksipose, og vi får bilstolpose fra kjærestens side så vi finner nok ut av det :D
 
Får sjå vær og føreforhold an (er det ikkje det det heiter når ein skal ut og køyre?). Bur nær Bergen, så her er sikkert 10-12 grader og regn i april som resten av året. Synest å huske at vi brukte skinnposen i vogna til lille omtrent heile tida ho brukte bagen, men at eg berre bretta kanten på posen ned ut mot kanten på bagen og hadde eit lett teppe over ho (ved behov) om det var varmt.
 
Her på vestlandet er det mye vind, så kommer veldig an på været. Så sant det ikke er veldig varmt, så blir det nok lammeskinnspose i begynnelsen. Ellers lammeskinn og dyne :)
 
Her blir det nok voksiposen eller skinn og dyne :) kommer an på tempen ute.
 
Her i Kristiansand kan det være alt fra strålende vår til kald vinter i april,så enten blir d voksi pose om d er vintertendenser eller lammeskinn med dyne om det er mer vårlig :):)
 
Spørs helt hvor kaldt det er :) Lammeskinn pose først tenker jeg, så skal min mor strikke vognpose :))
 
Back
Topp