Hva regner dere som UNGE mødre da?

25 og nedover syns jeg men viktigere hva man føler seg som og ser på seg selv som. jeg er 23 nettop fått min første og føler meg veeeldig ung mamma. men er jo ikke S Å ung ift mange
 
Jeg var selv 16 år når jeg ble mor, 15 når jeg ble gravid, Ser på meg selv som ung mor. Litt vanskelig å sette fingeren på akkurat et tall men jeg mener at fra Ca 20 år og nedover er du ung mor..
 
Jeg mener fra 23 og nedover :)
 
Under 25 tenker jeg. Men det å være ung mor trenger ikke være negativt. Jeg er selv 31 år og prøver på mitt første barn, men hadde lyst på barn allerede fra jeg var 20...
Jeg tenkte at jeg skal være ferdig med småbarn når jeg har fylt 30, men pga forskjellige årsaker har det ikke blitt sånn. Og har ikke noe mindre lyst på barn av den grunn :)
Tid og samfunn forandrer seg hele tiden. Da jeg ble født som sistemann i flokken var min mor 27 år, og det var gammelt i forhold til mange andre. (1982) hun var 24 da eldste ble født...

Man er klar når man er klar. Ikke la andre se ned på deg fordi du er under gjennomsnittsalderen!!!
Når du er klar så er du klar. Det er forskjell på om man er klar og om mam har lyst på :)

Min far kom med en bra kommentar (syns jeg) ang gjennomsnitt/statistikk da jeg hadde SA med mitt først barn her om dagen:

"Om man har hodet i ovnen og beina i fryser'n, så har man en gjennomsnittlig god kroppstemperatur"

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Jeg synes 25 og nedover. Men mor (oldemor, 100 år) sa til meg når hun fikk vite at jeg skulle få barn. At hun ikke trodde jeg skulle ha barn xD. Holdt på å le meg ihjel. Den dama får det sagt. Jeg og mannen min har vært sammen i 7 år. Har hat hus,hun og stasjonsvogn i mange år alt. Men nå har vi gode jobber også. Og vi har ikke stresset med barn.. Mor hadde vel å merke født 8 ganger da;p
 
21 og ned
 
Har lagt merke til i denne serien om unge mødre, den "store" aldersforskjellen på de ulike landene. I England så er de unge mødrene 14 år, i Danmark 16 år, men i Norge så er de 18-20 år :D
 
20 og ned mener jeg er ung mor. Selv er jeg 21 når jeg blir mor. Men alder er bare et tall, en på 17 kan være mer voksen enn en på 22 for eksempel. :)
 
Under 20 tenker jeg også. Ser ikke på det å være ung mor som noe negativt. Da jeg var liten ble jeg så utrolig flau da mamma fortalte at hun ventet mitt yngste søsken, for jeg syntes hun var så gammel!! Hun var 32 år :D

Selv er jeg nå snart 31 og ruger på min første, haha!
Synes selv jeg er sent ute, men i følge statistikken er jeg jo egentlig ikke det. Så dette med alder er relativt, ja!
 
Back
Topp