Hva med eks-svogeren/-svigerinnen?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Noen som har søsken som har skilt seg? Hvordan forholder du deg til din eks-svoger/svigerinne? Hva med når din søster/bror får ny kjæreste? Hva skjer med familieselskap, bursdagen til dine barn og andre sammenkomster?
 
Forholdt meg til han på nornal måte så klart
Gan ble invitert i sammenkomster
 
Broren min var gift med kona si i 15 år. Hun var utro, og han ville skille seg. Det gjorde de. Jeg møtte på hun rett etter bruddet og prøvde å rettferdiggjøre at hun hadde vært utro. Broren min hadde visst ikke likt at hun fortalte i detalj hvor kjekk og deilig en kelner var og så fin rumpe han hadde osv. Og sa mente hun at siden han var så sjalu så var det greit å være utro med flere menn. Drittkjerring! De har tre barn sammen.
Så jeg liker henne ikke! (Faktisk har jeg kjent henne siden jeg var 2 år, men har alltid holdt meg unna henne fordi jeg ikke har likt henne så godt..).
Så nå når det er bursdager og nylig var det dåp, inviterte jeg broren min og hans nye kjæreste (som forøvrig jeg liker myyye bedre) og barna. Kan bare glemme at jeg inviterer eksen hans..
 
Min bror var ikke gift, men jeg har kjent hans forje samboer hele livet hennes (pga familie). Vi er gode venner, jeg har aldri blandet meg i forholdet de hadde og hun er tante til mine barn. Hans nye dame som han er forlovet med kan jeg ikke fordra og ungene kjenner henne ikke, hun har møtt minste 1 gang. Hans x blir invitert i alt av bursdager og div sammen med sin nye samboer som forøvrig er min x :p
 
Min bror var i et lengere forhold med ei. Plutselig kommer det frem at hun har vært utro med flere. Jeg valgte å holde meg nøytral å se hva hun gjorde når broren min flytta ut. Dagen etter var hele familien sletta og blokka på Facebook. Å jeg har ikke hørt noe fra henne siden.
 
Min bror og exen var sammen i flere år, og fikk ett barn sammen. Da det ble slutt, oporettholdt familien vår kontakt med henne! Det er nesten 10 år siden det ble slutt, og vi har fortsatt kontakt med henne. Kan reise til henne i gutten sin bursdag og overnatte der :) men de bor veldig langt unna, så vi sees sjelden. Begge har funnet nye på hver sin kant, og fått nye barn :)
 
Vi er nabo med min søsters samboer gjennom 17 år. Han kom inn i livet mitt da jeg var 14 år gammel og de hadde et ukomplisert brudd. I tillegg har vi barn på samme alder, så ja vi treffes for ungenes skyld.
Inviterer ikke til bursdager her lenger, men han og søsteren min feirer sine barns sammen.
 
Jeg tenker det er mye som spiller inn jeg da. Blant annet hvor god kontakt man har i utgangspunktet, og om de har felles barn. I disse to tilfellene faller det seg naturlig i mange situasjoner. Har man hatt dårlig/lite kontakt ser jeg ingen grunn til å fortsette å invitere i selskaper osv. Da blir det fort litt unaturlig for min del:)
Selv har jeg vært i en situasjon der min samboers eks ble inkludert i lange tider, samtidig som jeg ble mer eller mindre ekskludert. Ikke fordi ingen mislikte meg, men pga "plass i familien". Det var utrolig sårt, så for meg blir det også fjernt at en eks skal være viktigere enn en evt ny partner.
 
Her har aldri eksene fortsatt å blitt invitert i selskap og slikt. Aldri hørt før at det skal kunne gå an. :p
 
Broren til gubben separerte seg i fjor og de hadde ett barn sammen. Vet hun slettet svogeren min på fb f.eks fordi hun ikke ville ha ekskjærester på fb men slekten hans ellers har hun der. Usikker hvordan det blir med bursdagsfeiring når datteren deres har bursdag, om de feirer den sammen for hennes del eller lager 2 selskap. Vet de feiret jul og nyttår sammen i fjor for datteren sin del siden de separerte seg tett oppi jul men hun var mye frem og tilbake om hun gadd å tilbringe tid med han. Ser også ut som hun har fått ny type allerede så spennende å se når datteren har bursdag til sommeren.
 
Det kommer an på. Her vil ikke broren til mannen min ha noe som helst å gjøre med eksen sin, vi får ikke navne henne en gang. Så vi respekter det :)
 
Har lite kontakt med min tidligere svigerinne ettersom hun bor 150 mil herfra. Vi var aldri veldig nære de tre årene hun var med ettersom vi er svært ulike (hun snakker minimalt, og er ekstremt beskjeden). Vi kommuniserer noe via FB/Instagram.
 
Min bror og exen var sammen i flere år, og fikk ett barn sammen. Da det ble slutt, oporettholdt familien vår kontakt med henne! Det er nesten 10 år siden det ble slutt, og vi har fortsatt kontakt med henne. Kan reise til henne i gutten sin bursdag og overnatte der :) men de bor veldig langt unna, så vi sees sjelden. Begge har funnet nye på hver sin kant, og fått nye barn :)
Syns broren din og hans nye kjæreste at det er ok at du er venner med eksen hans?
 
Vi er nabo med min søsters samboer gjennom 17 år. Han kom inn i livet mitt da jeg var 14 år gammel og de hadde et ukomplisert brudd. I tillegg har vi barn på samme alder, så ja vi treffes for ungenes skyld.
Inviterer ikke til bursdager her lenger, men han og søsteren min feirer sine barns sammen.
Vet du om han syns det er trist å ikke bli bedt hjem til dere i bursdager, eller er det helt naturlig at det har blitt sånn?
 
Jeg tenker det er mye som spiller inn jeg da. Blant annet hvor god kontakt man har i utgangspunktet, og om de har felles barn. I disse to tilfellene faller det seg naturlig i mange situasjoner. Har man hatt dårlig/lite kontakt ser jeg ingen grunn til å fortsette å invitere i selskaper osv. Da blir det fort litt unaturlig for min del:)
Selv har jeg vært i en situasjon der min samboers eks ble inkludert i lange tider, samtidig som jeg ble mer eller mindre ekskludert. Ikke fordi ingen mislikte meg, men pga "plass i familien". Det var utrolig sårt, så for meg blir det også fjernt at en eks skal være viktigere enn en evt ny partner.
Ser den. Jeg sliter litt med å inkludere søsteren min sin nye kjæreste, ikke fordi jeg ikke liker han, men fordi det betyr at jeg må ekskludere eksmannen hennes. De var gift i 20 år og har tre barn sammen, og jeg har alltid hatt et veldig godt forhold til han. Han er onkelen til barna mine og vil alltid være velkommen hit til meg. Nå har jeg fått beskjed om at jeg må velge, nettopp på grunn av det du skriver her, hennes nye kjæreste føler at han ikke kommer inn i familien fordi eksen fortsatt er der. Skjønner jo det, men skal jeg kutte ut noen som har vært i livet mitt, stilt opp for meg og vært en av mine nærmeste i tjue år bare fordi søsteren min ikke vil være gift med han lenger? Syns det er så vanskelig....
 
Her har aldri eksene fortsatt å blitt invitert i selskap og slikt. Aldri hørt før at det skal kunne gå an. :p
Men slutter man bare å inkludere noen som man har vært glad i og i familie med i tjue år?
 
Vet du om han syns det er trist å ikke bli bedt hjem til dere i bursdager, eller er det helt naturlig at det har blitt sånn?
Det har i grunn bare blitt sånn, han har reist mye og vært borte i forbindelse med jobb under flere av feiringene og etterhvert har det som sagt bare blitt slik. Jeg tror ikke han sm tenker så mye over det, da han ikke et så glad i familiesammenkomster generelt, tror han setter meg pris på bør ungene treffes og leker uten at det er noen anledning :)
 
Her har aldri eksene fortsatt å blitt invitert i selskap og slikt. Aldri hørt før at det skal kunne gå an. :p
Det kommer vel helt an på forholdet.
For oss var det utenkelig å ikke invitere ig jamen er jeg glad for vi gjorde det sånn
 
Jeg ville nok gått ut fra hva mine søsken ønsket og respektert det.
Det er større belastning for dem enn for meg at de skilles, så jeg trenger ikke bidra til mer stress...
 
Back
Topp