Hva lager du til jul?

Lite egentlig. Kanskje rullekake. Vi skal lage pepperkaker og hvite kakemenn.
 
Jeg er bortskjemt og får ofte ferdiglagt av mamma. Men i år tenkte jeg å lage serinakaker og kransekakestenger selv.
 
Vi pleier å bake pepperkaker og kokosmakroner sammen, og jeg lager av og til salte mandler. Ellers kjøper vi litt julekaker, er ikke så mye som blir spist. Det går mer i godt pålegg og gode brød i desember :)
 
Her er det pepperkaker det går i, ellers tar vi det vi finner på! :) Tørre vafler pleier kanskje å være en gjenganger.
 
Julemenn (altså kakemenn som dere andre kaller dem. Julemanna heter det her og noen østfra trodde en gang det hadde å gjlr med "manna fra himmelen"...) Men altså Julemenn.

Og pepperkaker. Og ajokolademakroner (koskosmakroner med sjokoladebiter, har ikke noe med sånne franske makroner å gjøre) og sjololademarengs. Krumkaker enten lager jeg eller får.
 
Pepperkaker, sirupsnipper, berlinerkranser, og sandnøtter er de jeg lager hvert år. Har jeg tid, lager jeg også krumkaker og glasskaker. Jeg har lyst til å bake enda mer, men det er dette med tiden, og ikke minst det at ting skal jo spises også...
 
Får så mye levert på døra av mannens bestemor[emoji28] men må som regel bake pepperkaker.
 
Serinakaker, kokosmakroner, krumkaker og muligens Sara bernardh (?)

Ikke helt sikker på om jeg skal lage julebrød heller. Blir bare jeg som spiser det, men syns det er godt.
 
Pepperkaker, julekaker og risboller.

Så lager mamma krumkaker, smultringer og sirupssnipper, og søs lager hvite kakemenn. Og så bytter vi så alle får litt av hvert [emoji6]
 
Pepperkaker, brente mandler og karameller :) I år tenkte jeg vi kanskje skulle se om vi får ordna litt flere ting :)
 
1. Pepperkaker
2. Hvite kakemenn
3. Kokostopper
4. Risboller
5. Sjakkruter
6. Berlinerkranser
7. Sirupssnipper
8. Kanelpinner
9. Krumkaker
10. Sandnøtter
11. Potetmelstopper
12. Peanøttflak
13. Delfiakake
14. Kransekakestenger
15. Marsipanfigurer

Tror det er alt? Har sikkert glemt noen, hahah!!
 
Pepperkake, risboller, Sarah Bernard, havrekjeks; kransekakestenger og delfiakake. Resten lager andre i familie og så blir masse delt [emoji4]
 
Peppernøtter, julemenn/kakemenn, cookies, aniskringler og sjakkruter er fast hvert år. Prøver meg gjerne på 1-2 sorter til :)
 
Risboller, serinakaker, troika, risboller, konfekt...
Mamma kommer 2. juledag og har med seg kokosboller og smultringer som vi får av henne :)
 
Krumkaker, peppernøtter (veldig små), sirupssnipper, berlinerkranser og kakemenn tenkte jeg. Så bakte vi pepperkakehus fra bunnen:)

Pleier å bake flarn, gjerne knekkflarn. Men tror jeg skal styre unna fordi jeg spiser dem opp selv:D
 
Foreløpig bare planlagt kakemenn som skal være i jentungens adevtskalender (at vi skal bake de altså [emoji5]). Er det tykkelsen på deigen en kjevler ut som avgjør om det blir myke eller spør kakemenn?? Noen som vet?
 
Foreløpig bare planlagt kakemenn som skal være i jentungens adevtskalender (at vi skal bake de altså [emoji5]). Er det tykkelsen på deigen en kjevler ut som avgjør om det blir myke eller spør kakemenn?? Noen som vet?
Tror det er en kombinasjon av tykkelse, temperatur og steketid. Har tenkt å prøve meg fram selv:p egentlig liker jeg ikke kakemenn uansett, haha.
 
Tidligere lagde jeg alltid Bailey's-konfekt. Nå blir det en runde riskaker og noen pepperkaker av butikkjøpt deig. ;)
 
Lager ikke noe særlig , men kakemenn og pepperkaker med ungene :happy:
 
Back
Topp