Hva gjør dere på 17.mai?

Mammatil1håperpå2

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
her har de siste årene blitt litt kjedelige syns jeg. Da vi bodde i byen var vi på tivoli og ute og spiste med familie. Nå går vi bare i skoletoget og spiser et par pølser i skolegården etterpå. Skoletoget her går så sent at det ikke er ferdig før mellom 14-15 og da er det litt sent å skulle dra noe sted etterpå o_O

Hva gjør dere?
 
Skoletoget med underholdning, leker, pølser og innom kake på skolen etterpå. Mine foreldre til middag og ikke noe mer egentlig
Da er vi slitne
 
Begynner med barnetoget. Så barnelekene og ymse der da.
Opp til svigermor og grille der som regel med hele familien og ned til sentrum for å se folketoget. Også ta en svær softis på vei hjem.
 
Ifjor hadde vi besøk her hjemme, skulle egentlig til byen for å se tog men kom ikke så langt haha.. var så koselig at vi ble hos oss hele dagen haha!
 
Blir nok å gå i/se på skoletoget og så bort på skolen for leker etterpå. I fjor hadde vi mine og hans foreldre her på lunch før toget. Deilig å ikke skulle stresse avgårde så tidlig for en gangs skyld.
 
Denne 17, om jeg ikke har født, blir det rolig hjemme og grille med besøk fra familie her. Tar det litt som det kommer. Pleier å dra inn til byen å se på toget der, men dropper det i år. Liker uansett veldig godt å grille og kos seg på 17 kvelden[emoji1305]
 
Barna er så små enda, at vi har ikke sett på noe barnetog (det kommer om et par år), men vi tar det rolig om morgenen, reiser på tivoli, og så griller vi sammen med venner på ettermiddagen. Det viktigste for storebror er at han får spise så mye is han orker. ☺️
 
Det FAU pålegger oss å bruke hele dagen på.
 
Her er det barnetog 9.45, og så er det skoletog etterpå

Pleier å ta en is i byen før vi reiser hjem og tar en hvil før vi drar ned på skolen.
 
Barnetog, hjem så ungene får sove (begge sover fortsatt dupp på dagtid), så tilbake til byen for å spise is og være litt på tivoli. Skviser inn lunsj/middag der det måtte passe[emoji39]
 
Begynner med barnetoget, så reiser vi hjem og slapper av litt, tar en is.. fotoshoot av de funklende barna våre[emoji7] før det er program med leker og premier, pølser og is i skolegården.. så hjem og spise rømmegrøt eller grille.. har ikke fast tradisjon her enda ettersom vi flytta hit for et år siden.. spent på hvordan det blir Iår som jeg har termin 11.mai[emoji1][emoji16]
 
her har de siste årene blitt litt kjedelige syns jeg. Da vi bodde i byen var vi på tivoli og ute og spiste med familie. Nå går vi bare i skoletoget og spiser et par pølser i skolegården etterpå. Skoletoget her går så sent at det ikke er ferdig før mellom 14-15 og da er det litt sent å skulle dra noe sted etterpå o_O

Hva gjør dere?
Vi tar oss en tur og gå i toget og sp spise is :)
 
Først frokost med masse venner, så litt leker før det er grilling hos noen andre venner.
 
Først ned på skolen for å gå i tog, så spiser vi is og leker litt også reiser vi hjem og griller [emoji5] Eller så hender det at vi reiset ut og spiser istdenfor å grille hjemme
 
Skal besøke foreldrene mine og bare kose oss egentlig. Spise rømmegrøt :)
 
Gå i tog. Så er det leker og underholdning i sentrum.

Rømmegrøt og spekemat til middag sammen med storfamilien.
 
Ser på ungene i toget og så drar vi hjem. Jeg er ikke veldig intr 17.mai, men er ute en liten tur for ungene sin del.
 
Back
Topp