Hva feiler det rettssystemet vårt?!

Agnete

Forumet er livet
Nå har altså dommen for de overgrepssiktede i Drammen kommet! De har altså voldtatt spedbarn!!!! Og fikk lavere straffer enn påtalemyndigheten la frem! http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tre-pedofile-menn-er-domt-til-forvaring-8029408.html
Jeg lurer på hva som feiler dommere som har sittet å hørt på hva disse grusomme menneskene har gjort mot uskyldige barn og klarer å gi de strafferabatt :eek: Noen mennesker fortjener ingen ny sjanse i samfunnet vårt! Hva tenker dere om straffene?
 
Ja nei... Rettssystemet i Norge er hårreisende! Disse kommer jo til å gjøre det igjen når de slipper ut. De skulle fått livsvarig forvaring! Slike har ingen rett til å leve, mener jeg... Selv hvor syk de er så vet de at dette er sykt å galt å gjøre!
 
Helt avskyelige handlinger og jeg håper det blir lenge til disse menneskene slipper ut.
Dersom jeg har forstått begrepet forvaring rett er det en av de strengeste reaksjonene som blir brukt mot de man mener er en virkelig fare for samfunnet, og dessuten kan forvaringen forlenges dersom nan frykter fare for gjentakelse. Sånn sett er det jo bra det reageres, men jeg skulle gjerne sett at dommen tilsa maange flere år!
 
Klarte ikke å lese hele artikkelen, men d som er positivt, om man kan kalle d d, er at d er forvaringsstraff. Da kan de teoretisk sitte fengslet resten av livet..
 
Klarte ikke å lese hele artikkelen, men d som er positivt, om man kan kalle d d, er at d er forvaringsstraff. Da kan de teoretisk sitte fengslet resten av livet..

Teori er ikke det samme som praksis. Mange som har hatt forvaringsdommer i Norge som slipper ut til og med før straffen er utført. I Norge har forvaring ingenting å si, har faktisk ikke hørt om en eneste som har sittet lenger enn den første straffen de fikk selv om de hadde forvaring.
Disse menneskene vil utføre overgrep igjen og igjen, den ene personen har tidligere blitt straffet for overgrep også. Dette er en skam og hva med ofrene som har fått ødelagt livet sitt?!
Norge er ett flott land, men rettssystemet vårt er ikke flott der man tar mer hensyn til gjerningsmann enn ofrene!
 
Blir skikkelig dårlig, orker ikke lese det. Orker ikke tenke på det, det er for grusomt. Burde vært sperra inne for alltid, i et mørkt lite rom uten vindu.
 
Det norske rettssystemet er noen ganger ett hån mot ofrene:(
 
Jeg trøster meg med at pedofile er lavest på rangstigen i fengsel. De kommer garantert til å få harde år bak murene.
Men straffene er latterlige.
 
:-( fæl sak.... skjønner ikke noen av dem, men at at MOREN til barnet tilrettela og var med på misbruk av sin egen baby får meg til å miste troen helt på mennesker.. Burde absolutt hatt MYE strengere straff!!
 
Forsvareren til moren klarte å prestere å si på radio at han syntes 8 års fengsel var alt for streng straff!!!!!!
 
Forsvareren til moren klarte å prestere å si på radio at han syntes 8 års fengsel var alt for streng straff!!!!!!
Jeg håper virkelig hun blir fratatt barna sine og eventuelle fremtidige barn pga dette.
 
Tragisk! Noen år i fengsel for å ha begått overgrep mot stakkars små forsvarsløse babyer :(
 
Back
Topp