Hurtigruten med baby

Felina

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Augustlykke 2022 ❤️
Noen som har erfaring med å reise med hurtigruten med baby/småbarn?
Hadde egentlig planlagt biltur, 10 timers reise med en overnatting halvveis. Nå har mini plutselig begynt å hate å kjøre bil :/ Begynner å hyle etter 20 min i bilen... Så vi begynner å se etter alternativer, og da er hutrigruten ett...
Det blir i så fall ms kong harald den ene veien og richard with den andre veien.
Har ikke tatt hurtigruten før, så jeg vet ikke hvordan det er tilrettelagt for barn der.
Mini er 10 mnd, kryper og klatrer over alt. MÅ ligge i grindseng/reiseseng... er det plass til det på lugaren? Hva med vogn? Lekerom? Dette blir ikke en tur for å se på utsikten akkurat, men komme oss fra A til B med mest mulig fornøyd barn ;) Lurer på hva som egentlig blir best, to døgn innestengt på en båt eller fem slitsomme timer i bil to dager hver vei :p
 
Har ikke erfaring selv, men har familie som har snakka varmt om å reise med baby på hurtigruta. Vet ikke med str på lugar da. Har selv tatt masse hurtigbåt på 3-4 timer med baby, så mye kjekkere enn å kjøre bil. Spennende å krype/stabbe rundt på oppdagelsferd. På hurtigbåten har de lekekrok, så blir overraska hvis de ikke har noe lignende på hurtigruta :)
 
Har ikke testet hurtigruta, men valgte danskebåten i sommer (da alternativet var 8 timer i bil med en unge som knapt holder ut 20 min).
Helt gull!!!

Aner ikke hva fasilitetene på hurtigruta er, men bare det å sitte i en vinduskarm og se på vannet var nok underholdning i en periode liksom [emoji6]
Hadde med en liten veske med leker og et par bøker. Vår var nesten halvannet da vi dro, men for oss som foreldre var det helt nydelig start på ferien. Vi slappet jo også av, mye mindre stress når vi slapp en misfornøyd unge. Selv om turen tok over dobbelt så lang tid da...
 
Jeg har kjørt med hurtigruta siden jeg var baby.
Bestefar jobbet der, så ble mange turer.
Det er er lite lekerom på alle båter og mange forskjellige steder man kan sitte, sånn at barnet kan leke på gulvet. Tenker at å reise med hurtigruta med små barn er supert. Masse store vinduer sånn at man får sett på vannet og flere dekk man kan utforske.
Forskjellige størrelser på lugaren, men tror du får plass til vogn på alle rom, men muligens litt trangt på de minste ;)
 
Har ikke reist hurtigruta med barn, men vil tro at det er helt supert altså :) Størrelse på lugar husker jeg ikke helt igjen, så ville hørt med de
 
Kan tog eller fly være noe da?
Reiser til et øde sted der vi er avhengig av å ha bil for å komme oss rundt. Fly blir med flere flybytter og fryktelig dyrt med widerøe... også må vi ha leiebil når vi kommer fram. Tog finnes det ikke her :p
Får ringe hurtigruta og høre om der er plass til reiseseng tror jeg ;)
 
Vi tenker å reise med hurtigruta neste sommer, da er babyen 7 måneder. Vi skal i bryllup langt unna, det er uaktuelt å kjøre pga avstanden og fly tar nesten like lang tid med avstand til flyplass, selve flyreisen og så reise fra flyplass til destinasjonen! Det virker mye mer avslappende å gå på båten og ha fritt rom til å bevege seg og sove som normalt:p
 
Har ikke reist med hurtigruta selv. Men ser ut til at det ikke er egne lekerom slik som på båtene til Danmark feks. Mer for voksne. Men det går sikkert fint an å ha med barn. Et så lite barn kan være fornøyd med å bare utforske. Jeg ville tatt kontakt med de ang reiseseng, om du må ta med eller leier ut. Sengene klappes vanligvis opp langs veggen, så plass er det sikkert
 
Fant ut av det med plass i tilfelle noen andre lurer, man må bestille tre-mannslugar for å få plass til to voksne og reiseseng.
 
Vi var på hurtigruta i sommer med lillegutt, da var han ca 7 mnd. Han storkosa seg, masse folk å hilse på, mye og se :) De hadde og et lite lekerom, men kan jo være forskjellig fra hurtigrute til hurtigrute.
 
Har reist en del med baby på hurtigruta. Veldig koselig :) Og gode senger. Vi lå sammen i ei seng, jeg ytterst. Den var bred nok til det.
 
Back
Topp