Hoppehuske

nokkers

Glad i forumet
Julibarna2014

Vurderer sterkt å bestille en hoppehuske fra babycare til Ida. Hun vil gjerne stå på fanget å hoppe hele dagen, så da burde jo denne falle i smak? Men så er det meg da...en smule overbeskyttende og liker å høre fra andre før jeg bestemmer meg. Er veldig opptatt av at det er 120% trygt, at det ikke belaster kroppen hennes på noen gal måte osv.....Finnes det noen med erfaringer fra en slik hoppehuske? Positiv eller negativ? Blir kjempe takknemlig for svar! :)

 
Disse hoppehuskene frarådes veldig av fagpersonell og fysioterapauter o.l. 
Jeg har ingen faglitteratur til å backe opp under infoen her jeg sitter, men har fått slikt forklart på helsestasjonen blant annet. Ungen kan ta til å hoppe høyt og frem og tilbake og fra bra sleng på nakke/rygg osv som kroppen ikke er klar for. Den får litt hjelp på veien av fjæra i toppen av huska. Jeg hadde ikke turt, og den er veldig "gammeldags". Vil heller anbefale slik hoppehuske i fast ramme fra f.eks Fisher Price om du vil ha hoppehuske. Da er det begrenset i både høyde og frem og tilbake som de kan hoppe (mest på samme sted egentlig). Og det er veldig bra. Og man kan ikke gå rundt, slik som gåstol (som heller ikke anbefales). Lykke til med valget :). 
 
Leste meg litt opp på emnet og det blir definitivt IKKE hoppehuske her i huset nei ;) Tusen takk for svar! :)
 
Back
Topp