Hjerteformet livmor

Splmamma

Flørter med forumet
Heisann!
Var på tidlig UL i dag og gynekologen klarte å fortelle meg at jeg hadde en hjerteformet livmor. Jeg hadde aldri hørt om dette og han sa bare videre at det var bare sånn noen var, men det var ikke noe mer å si om det. Men selvfølgelig er jo Google en god venn, og som om man ikke var redd nok fra før mtp spontanabort så øker jo bekymringen med dette. Siden jeg fikk så lite informasjon lurer jeg på om noen har erfaringer og om noen vet om at det bør taes ekstra forholdsregler mtp dette? Vet at det bør bli fulgt opp litt ekstra på UL ogsånn, men lurer på om det er noe spesielt jeg burde tenke på i hverdagen?
 
Jeg fikk beskjed om hjerteformet livmor under utredningen for ufrivillig barnløshet.

Men jeg hørte aldri noe mer om det etter at jeg ble gravid. Jeg har tre barn. Mellom nr 2 og 3 mistet jeg en i en tidlig sa uke 5.
Men den hjerteformede livmoren har altså slett ikke hindret meg i å få ungene mine i alle fall.

Lykke til.
 
Jeg har en liten skillevegg, men ikke nok til at de kaller livmoren hjerteformet. Det er ikke grunnen for ivf, men jeg har heller ikke hatt noen utfordringer med å bli gravid på den måten. 3 innsett og snart tre barn. Min mor har hjerteformet livmor. Hun fikk fire barn, gravid på naturlig måte, men hadde menstruasjon gjennom alle graviditetene..
 
Jeg har nok heller ikke "fullverdig hjerteform" bade delvis. Og bakovervendt.
 
Jeg fikk beskjed om hjerteformet livmor under utredningen for ufrivillig barnløshet.

Men jeg hørte aldri noe mer om det etter at jeg ble gravid. Jeg har tre barn. Mellom nr 2 og 3 mistet jeg en i en tidlig sa uke 5.
Men den hjerteformede livmoren har altså slett ikke hindret meg i å få ungene mine i alle fall.

Lykke til.
Godt å høre historier hvor det har gått bra! Ble gravid ganske fort, men ble redd for alle tingene som kunne skje:hungover:
 
Jeg har en liten skillevegg, men ikke nok til at de kaller livmoren hjerteformet. Det er ikke grunnen for ivf, men jeg har heller ikke hatt noen utfordringer med å bli gravid på den måten. 3 innsett og snart tre barn. Min mor har hjerteformet livmor. Hun fikk fire barn, gravid på naturlig måte, men hadde menstruasjon gjennom alle graviditetene..
Okei, tusen takk!☺️
 
Back
Topp