Hjemmefødsel

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Etter én fødsel på stor fødeavdeling og én på en liten avdeling vurderer jeg nå å føde hjemme.
Jeg klarer ikke å slappe av på sykehuset, så jeg tror at hele opplevelsen blir enda bedre om vi er i kjente omgivelser.
Dessuten er jo sykehus for syke mennesker - en vanlig, ukomplisert fødsel er jo helt naturlig!

Er det noen flere som er inne på samme tanken?
 
Har vert innom tanken, men bur 10 min gangavstand frå sjukehuset, med ei relativt lita fødeavdeling. Greit med tryggheten eit sjukehus gir, akkurat under sjølve fødselen. Trur heller satsar på å reise veldig tidlig heim, om alt er i orden..:happy:
 
Blir nok sykehus her ;)
 
Mtp at fødselen sist endte noe dramatisk og at babyen kanskje ikke hadde overlevd om jeg hadde vært hjemme, så blir deg definitivt sykehus på meg :)
 
Mtp at fødselen sist endte noe dramatisk og at babyen kanskje ikke hadde overlevd om jeg hadde vært hjemme, så blir deg definitivt sykehus på meg :)

Stor sannsynlighet for at min første ikke ville overlevd en hjemmefødsel heller, så uten tvil sykehus for min del også. Den gang fødte jeg på Rikshospitalet, og var veldig fornøyd med nyfødt-intensiv-avdelingen. Med andremann valgte jeg derfor Rikshospitalet igjen, men han var helt frisk og dermed endte jeg med å måtte dele rom på barsel. Å dele rom var grusomt for meg. Jeg følte jeg måtte ta babyen med ut på gangen når han gråt, og det gjorde han en del gjennom hele natta etter fødsel, så dermed fikk jeg ikke slappe av. Helt utslitt etter første natta, så da dro jeg hjem. Nå tenkte jeg å bestille på Ahus i stedet. Håper jeg får lov å føde i vann.
 
Blir mest sannsynlig KS på meg, så definitivt ikke hjemmefødsel :hilarious:
Men ei jeg kjenner har født to barn hjemme i vann. Ser helt fantastisk ut :)
 
Sykehus her! Vi begge føler det er tryggest, men så slapper vi godt av på sykehus og :)
 
Blir mest sannsynlig KS på meg, så definitivt ikke hjemmefødsel :hilarious:
Men ei jeg kjenner har født to barn hjemme i vann. Ser helt fantastisk ut :)

Jeg håper på å føde i vann på sykehus:)
 
Helt klart sykehus! Tryggest!
Hadde ikke turt å føde hjemme, i tilfelle noe uforutsett skulle skje. Også er det altfor mye klin, så er greit å slippe å rydde og vaske hjemme :p
 
Skulle egentlig veldig gjerne ha hatt en hjemmefødsel, men med tanke på hvordan forrige fødsel endte, så får eg ikke lov. Eg hadde sikkert ikke overlevd hvis vi ikke var på sykehuset, så sikkert like greit ;)
 
Skulle egentlig veldig gjerne ha hatt en hjemmefødsel, men med tanke på hvordan forrige fødsel endte, så får eg ikke lov. Eg hadde sikkert ikke overlevd hvis vi ikke var på sykehuset, så sikkert like greit ;)
Ai ai, nei, da er det nok like greit at du ikke kan. :) Håper neste gang går mye bedre! :)
 
Kunne godt tenkt meg å føde hjemme <3 men, hadde en super opplevelse sist, da jeg fikk føde i badekar på sykehuset. Så føder nok der denne gangen og, men drar hjem etter 6 timer om alt er bra med oss. Jeg finner ikke roen på sykehuset, får ikke sove, blir stresset å ammingen kommer ikke skikkelig i gang. Så drar hjem så fort jeg kan :)
 
Sara her inne på forumet ( du finner henne på generelt) Har født hjemme. Kanskje du kan be henne om råd?
 
Back
Topp