Henting i barnehage

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hvilke spørsmål stiller dere/informasjon vil dere ha om dagen til barnet i barnehagen?

Hva er vanlig at man må spørre om, og hva bare sier de?

(Barnehagen bruker ikke noen app for øyeblikket).
 
Spør gjerne hva de har gjort, hvordan det har gått og hvordan minstemann har sovet. Ikke alltid de på avdelingen til eldste er så flinke til å komme bort og informere selv spesielt hvis de er ute eller alle de voksne er opptatt med lek med barna. Jeg synes det er greit å få informasjon fra de voksne også da guttene ikke forteller så mye selv ennå pga ikke så godt språk. De svarer ja eller nei da om jeg spør direkte spørsmål men om det stemmer det de svarer er en annen ting
 
Trenger ikke å spørre om noe, for de gjør det helt uoppfordret :p
Men hadde spurt om hvordan dagen hadde hvert.
Nå hadde jeg spurt om han hadde hatt noe vondt (er plaget med voksesmerter og betennelser) og jeg hadde spurt om det gikk greit med hanskene ute (sliter med atopisk eksem).
På vinteren hadde jeg spurt om astmaen.
 
Hvilke spørsmål stiller dere/informasjon vil dere ha om dagen til barnet i barnehagen?

Hva er vanlig at man må spørre om, og hva bare sier de?

(Barnehagen bruker ikke noen app for øyeblikket).
I barnehagen jentungen gikk i hengte de opp bilder av hva barna hadde gjort ila dagen. Og etterhvert gikk de over til bildefremvisning på skjerm. Jeg vil vite hvordan formen har vært, hvordan humøret har vært, hvem hun har lekt med og hva har de lekt, gikk det greit å legge, sovnet når og våkner når, vært bleieskift/gått på do, spist greit.
 
Trenger ikke å spørre om noe, for de gjør det helt uoppfordret [emoji14]
Men hadde spurt om hvordan dagen hadde hvert.
Nå hadde jeg spurt om han hadde hatt noe vondt (er plaget med voksesmerter og betennelser) og jeg hadde spurt om det gikk greit med hanskene ute (sliter med atopisk eksem).
På vinteren hadde jeg spurt om astmaen.
Høres bra ut å bare få infoen, er ikke så rutinert i barnehageverden, men må vist spørre og grave mer, for her får jeg null info om jeg ikke spør..
 
Spør om det du lurer på. Det er ikke alltid barnehagen bare gir ut info om hva som helst, fordi personvernloven faktisk skal overholdes, såvel som privatlivet til barna.
 
Spør om det du lurer på. Det er ikke alltid barnehagen bare gir ut info om hva som helst, fordi personvernloven faktisk skal overholdes, såvel som privatlivet til barna.
Jeg vet jeg kan spørre om hva jeg lurer på, jeg lurte på hvilken info andre foreldre gjerne spør om/vil ha om barnas dag. Hvilke ting er greit å holde styr på uten å ta helt av [emoji6]

Ny i barnehagegamet [emoji23]
 
Personalet bruker uoppfordret å si litt om dagen også henger det soveliste og bleieliste på veggen.
Ellers spør jeg om det er noe annet spesifikt jeg lurer på. Var masse spørsmål i starten :p
 
Spør om det har gått bra idag. Da får jeg litt utfyllende svar om hva barnet mitt har gjort, av og til om det har spist godt og hvem det har leika med. Så kommer jeg kanskje med litt oppfølgingsspørsmål eller vi snakker mer om en hendelse eller noe.
Noen dager får jeg mye info av og til får jeg lite, men jeg trenger ikke vite alt hver dag. :) De forteller om noe har skjedd osv uoppfordret om det er noe.
 
Spør om det har vært en fin dag og da forteller de gjerne litt om hva de har gjort. Jeg spør også gjerne om hvordan det har gått med do/ når hun sist var på do fordi hun akkurat har sluttet med bleie. De er ikke helt i rutine på å skrive på sovelisten enda virker det som så da spør jeg gjerne om hvor lenge hun har sovet.
 
De forteller som regel hva de har gjort den dagen og hva de har spist (lager maten i bhg). Hvordan sovinga gikk, vi har liste på tid, men han har vært vanskelig å legge. Noen ganger litt om hvem han har leka med og morsomme ting han har sagt/gjort. Vi henter nesten alltid sist, så da er det rolig. Ikke alltid tid til mye info i henterushet.
 
De forteller gjerne kort om soving og måltider, og om det har vært noe spesielt. Mye om lek og hvem han har lekt med og hva går det i her da. Og om han sagt noen nye ord siden språket går i racerfart for tida. Gjerne mer informasjon om det er primær/sekundærkontakten enn i sommer når det var mer vikarer/voksne fra andre avdelinger. Ofte har jeg tid til å ta meg god tid ved henting og liker å ta en lengre prat om dagen hans om de har tid og det er få barn igjen på avdelinga. Er det mange barn der og travelt blir det jo selvsagt ikke det da :)
 
Aller helst kun info dersom det er noe helt spesielt, vil helst ikke stå og småprate om alt mulig rart når jeg henter. Det er en stress-situasjon for meg, og jeg vil bare hjem etter en lang dag. Er det noe spesielt vil jeg høre det. Gikk alt bra, holder det å si at alt gikk bra. Ferdig med det.
 
Back
Topp