Hentesett og klær til sommerbaby?

DrømmerOm2

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei mai-mammaer!

Jeg sniker fra juni 2017 og klør i fingrene etter å strikke til lillebror. Så da vil jeg høre: er det unødvendig å strikke bukse til en junibaby? Vil være i tynn babyull, men likevel.. Blir så usikker. Jakke og lue blir det uansett[emoji4]

Hva slags klær hadde dere ellers bruk for den første tiden? Langermet vs kortermet body feks?

Hva kjøpte dere som dere IKKE trengte?
 
det var noen dager det var veldig varmt i sommer. Da var det bare bleie eller bare body/ sommerkjole ol. Men på vanlige dager var det tynn bukse og body, sokker er håpløst syns jeg på babyer, de bare blir sparket av. Så ble mye body og strømpebukse. Men veldig mye sokkelesten også. En tynn babyull buksen med hullmønster er jo luftig og deilig.

Fikk mange kommentarer på at hun var kledd for lite, men hun var så varm av seg så kunne ikke kle henne med all slags lue hansker osv

ImageUploadedByBV Forum1485546222.692711.jpgImageUploadedByBV Forum1485546292.708786.jpgImageUploadedByBV Forum1485546349.543654.jpg
 
det var noen dager det var veldig varmt i sommer. Da var det bare bleie eller bare body/ sommerkjole ol. Men på vanlige dager var det tynn bukse og body, sokker er håpløst syns jeg på babyer, de bare blir sparket av. Så ble mye body og strømpebukse. Men veldig mye sokkelesten også. En tynn babyull buksen med hullmønster er jo luftig og deilig.

Fikk mange kommentarer på at hun var kledd for lite, men hun var så varm av seg så kunne ikke kle henne med all slags lue hansker osv

Vis vedlegget 217086Vis vedlegget 217087Vis vedlegget 217088
Takk for svar! [emoji4] Nydelig litta jente[emoji7]
 
Hentesettet var tynn jakke og lue med body og tynn bukse under, for varmt til noe annet.

Vår var en varm unge fra start, i tillegg hata han vogn og ble stort sett bært i elastisk bæresjal, så var mye i et helt tynt ullsett med lange ermer pga eksponering for sol, pluss solhatt :) innendørs stort sett i bare body :)
 
Jeg har hatt mai og juli baby. :) Julibebisen lå bare i bleia i flere mnd., men det året var det ekstremt varmt til å være i Norge - 2014. Husker jeg var så bekymret. I mai nå så lå vel lillebror for det meste i kortermet body og tynn bomullslue. Han hadde på seg tynn sommerull og tynn ullue på vei hjem fra sykehuset, den dagen var det litt småsurt.

Det er ekstremt vanskelig å forutse sommeren i Norge. Her på østlandet er det jo ennå ikke blitt kaldt og vinter, så den kommer vel i mai/juni :eek: :D

Jeg hadde jo et tonn med klær etter storebror, men kjøpte litt ull til lillebror siden mai kan være litt sur (det fikk jeg ikke så bruk for). Til storebror (juli) kjøpte jeg så sykt mange langermede bodyer og tightser, fikk ikke brukt noe av det. Jeg hadde gått for flere kortermede enn langermede bodyer. :)
 
Last edited:
Back
Topp