HCG økning

Bolleiovnen

Andre møte med forumet
hei :)

Jeg tok blodprøver da jeg var 6+3 og 6+5. Fikk prøveresultatene i dag, og de var 34929 først, så 36424. Altså en økning på ca 1500. Er ikke dette veldig lite? Skal det ikke doble seg etter to dager? Har prøvd å lese litt rundt, men skjønner så lite. Håper noen kan hjelpe meg med å tyde svarene :)
 
Hmmmm. Ja, jeg synes den stigning var veldig dårlig. Men jeg er ingen lege. Jeg hadde målt en gang til.
 
Hva sier legen din, da?
Når hCG er såpass høyt og du er i uke 7 har det vel egentlig liten hensikt å måle lenger, etter hva jeg har skjønt. Det er bare helt i starten doblingstiden er ca 48 timer, senere øker den.
Klipper og limer litt fra ett av de første treffene jeg fikk på Google:
http://www.babymed.com/normal-hcg-blood-level-by-week-during-pregnancy

«Above 6,000 mIU/ml, the human chorionic gonadotropin hCG levels often takes over four or more days to double»

«It makes little sense to follow the hCG values above 6,000 mIU/ml as the increase is normally slower and not related to how well the pregnancy is doing. After 10-12 weeks the HCG level increase will slow even further and eventually hCG levels even decline before reaching a plateau for the duration of the pregnancy. »

«Pregnancy blood hCG levels are not recommended for testing the viability of the pregnancy when the hCG level is well over 6,000 and/or after 6-7 weeks of the pregnancy. Blood hCG levels are useless for testing the viability of the pregnancy if the hCG level is well over 6,000 and/or after 6-7 weeks days of the pregnancy.»
 
Min fastlege har ferie, og vikarlegen visste ikke engang at man regnet ut hvor langt man er på vei ved å ta utgangspunkt i siste menstruasjon. Han trodde man skulle regne fra dato unnfangelsen skjedde :bag: han skrev også at han antok at jeg var gravid da han sendte over prøveresultatene. No shit liksom.

Savner fastlegen min :sad010
 
HCG er veldig individuelt, så er vanskelig og si noe om når den skal dobles.