HCG økning

Bolleiovnen

Andre møte med forumet
hei :)

Jeg tok blodprøver da jeg var 6+3 og 6+5. Fikk prøveresultatene i dag, og de var 34929 først, så 36424. Altså en økning på ca 1500. Er ikke dette veldig lite? Skal det ikke doble seg etter to dager? Har prøvd å lese litt rundt, men skjønner så lite. Håper noen kan hjelpe meg med å tyde svarene :)
 
Hmmmm. Ja, jeg synes den stigning var veldig dårlig. Men jeg er ingen lege. Jeg hadde målt en gang til.
 
Hva sier legen din, da?
Når hCG er såpass høyt og du er i uke 7 har det vel egentlig liten hensikt å måle lenger, etter hva jeg har skjønt. Det er bare helt i starten doblingstiden er ca 48 timer, senere øker den.
Klipper og limer litt fra ett av de første treffene jeg fikk på Google:
http://www.babymed.com/normal-hcg-blood-level-by-week-during-pregnancy

«Above 6,000 mIU/ml, the human chorionic gonadotropin hCG levels often takes over four or more days to double»

«It makes little sense to follow the hCG values above 6,000 mIU/ml as the increase is normally slower and not related to how well the pregnancy is doing. After 10-12 weeks the HCG level increase will slow even further and eventually hCG levels even decline before reaching a plateau for the duration of the pregnancy. »

«Pregnancy blood hCG levels are not recommended for testing the viability of the pregnancy when the hCG level is well over 6,000 and/or after 6-7 weeks of the pregnancy. Blood hCG levels are useless for testing the viability of the pregnancy if the hCG level is well over 6,000 and/or after 6-7 weeks days of the pregnancy.»
 
Min fastlege har ferie, og vikarlegen visste ikke engang at man regnet ut hvor langt man er på vei ved å ta utgangspunkt i siste menstruasjon. Han trodde man skulle regne fra dato unnfangelsen skjedde :bag: han skrev også at han antok at jeg var gravid da han sendte over prøveresultatene. No shit liksom.

Savner fastlegen min :sad010
 
HCG er veldig individuelt, så er vanskelig og si noe om når den skal dobles.

Men stigning er positivt :)
 
Takk for svar allesammen :) Barnefaren skal ordne med time ett annet sted enn hos fastlegevikaren i morgen, så jeg håper jeg blir litt klokere da :)
 
Min fastlege har ferie, og vikarlegen visste ikke engang at man regnet ut hvor langt man er på vei ved å ta utgangspunkt i siste menstruasjon. Han trodde man skulle regne fra dato unnfangelsen skjedde :bag: han skrev også at han antok at jeg var gravid da han sendte over prøveresultatene. No shit liksom.

Savner fastlegen min :sad010

I alle dager, er det mulig ... [emoji50]
Krysser fingrene for at alt er i orden!
 
Min gyn sa til meg at det ikke var vits i å måle HCG etter å ha passert 6 uker. Blodprøvene da gir ingen indikasjon på graviditeten. Fra uke 6 skal man bruke ultralyd. Håper alt står bra til[emoji173]️
 
Det er en dårlig stigning ja, og for tidlig til at det skal ha flatet ut. Om doblingstiden er fire dager skal det jo likevel ha økt med over 15000, mens ditt tall var under en tendedel av det. Men krysser fingrene, folk opplever jo mye rart. :)
 
jeg ble anbefalt å ta blodprøver med en ukes mellomrom når jeg var så langt på vei. stigning er stigning og det tar lenger tid når det er så høye verdier, kan være lurt å ta en tredje prøve for å se at det fortsatt stiger. har du noen indikasjon på at noe skal være galt da? noen produserer hcg seint å f.eks. vi er alle forskjellig så ikke sikkert ditt hcg nivå blir så høyt f.eks. hos meg var det på over 55000 ved uke 6 og fire dager senere over 129000. etter mye brun spotting og smerter. så alt var normalt til tross for usikkerhet og blødning.
 
Jeg har brått fått en hel del symptomer tilbake, pluss litt til :joyful: men, jeg skal på ul på tirsdag, så da får vi se. Føler på meg at alt er bra jeg :p var nok bare litt hysterisk en periode der, siden jeg ikke følte noe som tilsa graviditet.
 
Ånei[emoji29] stakkar deg.... Håper du får god hjelp nå. klem til deg[emoji173]️
 
Back
Topp