Har skolen deres grunnskolekvelder?

Her har vi 2 grunnskolekvelder
Sommerfest
Juleavslutning
2-3 foreldremøter i året
Og foreldrekvelder


Synes i grunn det er litt mye men

Hørtes mye ut...

På skolen hvor jeg jobber har vi en ettermiddag eller en lørdag i året. Den dagen avspaserer både lærere og elever på et senere tidspunkt.
 
Ingen andre som har det altså.
Har dere lvelder hvor det er obligatorisk oppmøte for barna da?

Juleverksted og juleavslutning for eksempel, hvor elevene får avspasering på dagtid.
 
Her har vi 2 grunnskolekvelder
Sommerfest
Juleavslutning
2-3 foreldremøter i året
Og foreldrekvelder


Synes i grunn det er litt mye men

Vi har ikke grunnskolekvelder, så det er jo ikke noe som er obligatorisk men det er anbefalt. Og da er det meninga at foreldre gruppene skal arrangere noe på ettermiddagen. Så det kan bli opptil 4 ettermiddager, jul og sommeravslutning + foreldremøter. Og ja det blir mye, jeg har nok å fylle dagene med om ikke jeg skal stresse med barnevakt og gå tidligere fra jobb for å være på arrangementet iforbindelse med skolen.
 
Her står det bare obligatorisk , ikke noe om avspasering

Det er jo litt merkelig. Kan ikke tenke meg at lærerne orker å jobbe kveld uten å få avspasering for det :p og det gjelder jo forsåvidt elevene også....
 
Det har jeg ikke hørt om
 
Kan jo hende de får avspasere uten at elevene får det

Ville tatt det opp på neste foreldremøte :) alle skolene jeg vet om har avspasering for både lærere og elever etter slike ettermiddagsarrangementer.
 
Åpen ettermiddag og åpen dag kaller vi det her.
Annethvert år åpen dag (lørdag) annethvert år åpen ettermiddag.
 
Ville tatt det opp på neste foreldremøte :) alle skolene jeg vet om har avspasering for både lærere og elever etter slike ettermiddagsarrangementer.

Såvidt jeg vet kan man ikke si at det er obligatorisk oppmøte uten at det avspaseres for i alle fall. Og det er jo veldig dyrt for skolen med slike kvelder hvis ikke elevene avspaserer sammen med lærerne, for da må det jo inn vikarer. Avspaserer ikke lærerne har de krav på tillegg, delt dagsverk eller overtid. Så det høres rart ut at det ikke er avspasering hvis det er i regi av skolen med lærere til stede.
 
Aldri hørt ordet.

Her var det en kveld barna måtte møte opp og fikk fri dagen etterpå. Det var aktiviteter og salg til inntekt for en veldedig sak.

Problemet var at det var helt til kl 20 på kvelden. Og mannen jobbet og jeg måtte hjem å legge lillesøster og han pleier selv å legge seg 19 også. Så vi kom kl 17 men dro 18:30 som var det lengste vi kunne drøye. Ga beskjed til skolen at det ikke var greit å ha noe så sent på kvelden og at de som ikke har SFO må være alene hjemme den dagen. Da ble vi tilbudt SFO den dagen da men...
 
Vi har nå to kvelder med aktiviter før høstferien neste fredag
I tillegg til ny forestilling igjen i nov
 
Vi har nå to kvelder med aktiviter før høstferien neste fredag
I tillegg til ny forestilling igjen i nov
Hva slags aktiviteter da?
Det høres veldig mye ut.
 
Ingen andre som har det altså.
Har dere lvelder hvor det er obligatorisk oppmøte for barna da?
Én kveld i året. Kalles for Åpen Dag hos oss. Er oppgaver og aktiviteter rundt omkring og salg av mat, tale av rektor osv :)
 
Er flere arrangementer og men de er det ikke obligatorisk oppmøte på. Tror jeg :p
 
Back
Topp