Har jeg gjort noe galt?

M

My heart

Guest
Er invitert i søsteren min sin bursdag, (ikke rundtall) hun blir 32. 8 timers biltur en vei..
akkurat nå er hverdagen så full at jeg kjenner jeg orker ikke reise. I tillegg har vi en del utgifter, og føler ikke jeg kan ta meg råd..

Søsteren min er dritskuffa og vil ikke snakke med meg, hun trenger tid..

Kjenner jeg blir forbanna pga reaksjonen hennes.. har ikke sagt det til henne.

Vil prøve og ta oss en tur nermere jul når vi får bedre råd og når det roer seg ned med aktiviteter her hjemme.
 
Er invitert i søsteren min sin bursdag, (ikke rundtall) hun blir 32. 8 timers biltur en vei..
akkurat nå er hverdagen så full at jeg kjenner jeg orker ikke reise. I tillegg har vi en del utgifter, og føler ikke jeg kan ta meg råd..

Søsteren min er dritskuffa og vil ikke snakke med meg, hun trenger tid..

Kjenner jeg blir forbanna pga reaksjonen hennes.. har ikke sagt det til henne.

Vil prøve og ta oss en tur nermere jul når vi får bedre råd og når det roer seg ned med aktiviteter her hjemme.
Har ikke gjort noe galt. Er da måte på. Var jo ikke akkurat en svipptur det der.

JEG hadde hvertfall ikke blitt sur om mine søstre ikke kunne komme og bodde 8 timer unna. Da hadde jeg tatt det til gode og kosa meg når de evnt kom nærmere juletider. Som ikke er så veldig lenge til heller.
 
Har ikke gjort noe galt. Er da måte på. Var jo ikke akkurat en svipptur det der.

JEG hadde hvertfall ikke blitt sur om mine søstre ikke kunne komme og bodde 8 timer unna. Da hadde jeg tatt det til gode og kosa meg når de evnt kom nærmere juletider. Som ikke er så veldig lenge til heller.
TAKK for støtte :) føler meg litt som et spørsmålstegn akkurat nå.. dagene er travle med jobb og barn, og akkurat nå trenger jeg helgene for å lade opp igjen til ny uke. Det blir en fest med masse alkohol også, og jeg er ikke helt der for tida. Voldsom reaksjon synes jeg. Sa at hun må kose seg i bursdag, så kommer vi nermere jul og vi kan juleshoppe sammen. Må jo nesten få bestemme selv
 
TAKK for støtte :) føler meg litt som et spørsmålstegn akkurat nå.. dagene er travle med jobb og barn, og akkurat nå trenger jeg helgene for å lade opp igjen til ny uke. Det blir en fest med masse alkohol også, og jeg er ikke helt der for tida. Voldsom reaksjon synes jeg. Sa at hun må kose seg i bursdag, så kommer vi nermere jul og vi kan juleshoppe sammen. Må jo nesten få bestemme selv
Heller ta en kosedag ja når du er der neste gang. Gjerne når hu har fått tenkt seg litt om at det var litt urimelig å kreve slikt, blir hu bedre :) Skjønner jo at noen kan bli litt skuffa, men er stor forskjell på noe som man kan få til og noe som krever veldig mye.
 
Heller ta en kosedag ja når du er der neste gang. Gjerne når hu har fått tenkt seg litt om at det var litt urimelig å kreve slikt, blir hu bedre :) Skjønner jo at noen kan bli litt skuffa, men er stor forskjell på noe som man kan få til og noe som krever veldig mye.
Hun kom med et argument om at hun reiste langt for å komme i bryllupet mitt... men det er jo forskjell på et bryllup hun var forlover i, og en 32 års dag da..
 
Er invitert i søsteren min sin bursdag, (ikke rundtall) hun blir 32. 8 timers biltur en vei..
akkurat nå er hverdagen så full at jeg kjenner jeg orker ikke reise. I tillegg har vi en del utgifter, og føler ikke jeg kan ta meg råd..

Søsteren min er dritskuffa og vil ikke snakke med meg, hun trenger tid..

Kjenner jeg blir forbanna pga reaksjonen hennes.. har ikke sagt det til henne.

Vil prøve og ta oss en tur nermere jul når vi får bedre råd og når det roer seg ned med aktiviteter her hjemme.

Jeg mener slettes ikke at du har gjort noe galt, det er jo ikke alltid bare bare å hoppe inn i bilen på en 8 timers bil tur.. nå vet jo ikke jeg om søstra di har barn selv og sånn.. men om hu ikke har det å har veldig mye fritid å mindre utgifter så kan det hende hun ikke helt skjønner at det blir vanskelig for dere å reise nå.. men hu kommer nok over det uansett. Men fremdeles mener jeg at du gjør rett, å når økonomien er dårlig så er det bedre at barna har pålegg på skiva enn å dra i en bursdag 8 timer unna spør du meg.
 
Er invitert i søsteren min sin bursdag, (ikke rundtall) hun blir 32. 8 timers biltur en vei..
akkurat nå er hverdagen så full at jeg kjenner jeg orker ikke reise. I tillegg har vi en del utgifter, og føler ikke jeg kan ta meg råd..

Søsteren min er dritskuffa og vil ikke snakke med meg, hun trenger tid..

Kjenner jeg blir forbanna pga reaksjonen hennes.. har ikke sagt det til henne.

Vil prøve og ta oss en tur nermere jul når vi får bedre råd og når det roer seg ned med aktiviteter her hjemme.

Synes ikke du har gjort noe feil. Man må prioritere familien når man må.

Samtidig tror jeg at søsteren din kanskje så veldig frem til å møte deg, at hun så veldig frem til å møte deg og gledet seg. Forventningene kan noen ganger lett bli for store spesielt når to mennesker er veldig glad i hverandre.
Hun vil nok forstå det, forstår din irritasjon over hennes noe umodne reaksjon også, men jeg håper dere kan finne tid til hverandre og snakke med hverandre om at selv om man har lyst, så er det ikke slik at det alltid er praktisk mulig.
Så kan jo dere sørge for å "ta igjen" det tapte når dere endelig møtes i desember.
 
Hun kom med et argument om at hun reiste langt for å komme i bryllupet mitt... men det er jo forskjell på et bryllup hun var forlover i, og en 32 års dag da..
Veeeldig stor forskjell det der.

Altså. Min bror kom ikke i min 30 årsfest fordi han endelig skulle få napp med dama han prøvde seg på [emoji14] Jeg sa i tlf når han sa det at good luck og håpa det funka for han [emoji23]

Så tok ikke akkurat det så tungt. Og det var da strengt talt en fest han kunne tatt hu med seg på også ;)

Gjerne hu bare hadde en dårlig dag i utgangspunktet og lot det gå litt ekstra utover deg?
 
Synes ikke du har gjort noe feil. Man må prioritere familien når man må.

Samtidig tror jeg at søsteren din kanskje så veldig frem til å møte deg, at hun så veldig frem til å møte deg og gledet seg. Forventningene kan noen ganger lett bli for store spesielt når to mennesker er veldig glad i hverandre.
Hun vil nok forstå det, forstår din irritasjon over hennes noe umodne reaksjon også, men jeg håper dere kan finne tid til hverandre og snakke med hverandre om at selv om man har lyst, så er det ikke slik at det alltid er praktisk mulig.
Så kan jo dere sørge for å "ta igjen" det tapte når dere endelig møtes i desember.
Ja, hadde helt sikkert klart å skrape sammen nok til å dra, men orker ikke å ha dårlig råd når jeg kommer hjem. Hun har også barn, men hun lever et helt annet liv enn meg på mange måter.

Hun er veldig hyggelig og god, men hun er egoistisk på en måte.. litt sånn 'meg meg meg' bursdagen hennes har alltid vært hellig.. men hun glemmer lett andres bursdag
 
Synes ikke du har gjort noe feil. Man må prioritere familien når man må.

Samtidig tror jeg at søsteren din kanskje så veldig frem til å møte deg, at hun så veldig frem til å møte deg og gledet seg. Forventningene kan noen ganger lett bli for store spesielt når to mennesker er veldig glad i hverandre.
Hun vil nok forstå det, forstår din irritasjon over hennes noe umodne reaksjon også, men jeg håper dere kan finne tid til hverandre og snakke med hverandre om at selv om man har lyst, så er det ikke slik at det alltid er praktisk mulig.
Så kan jo dere sørge for å "ta igjen" det tapte når dere endelig møtes i desember.
I sommer kom hun på besøk, hadde med seg en kanin i bilen, og ville at den skulle få hilse på hunden vår... vi har en stor hund. Sa at det ikke var lurt da den kommer til å ta den.. hun skjønte det ikke, og det ble stor diskusjon om den kaninen og hunden.. hun ville den kunne venne seg til hverandre.. hva er poenget med det?? Når de kanskje ser hverandre annenhver år om hun tar den med hit? Hun argumenterte om andre hunder som den hadde hilst på osv. Endte med at hun begynte å gråte... alltid mye drama
 
I sommer kom hun på besøk, hadde med seg en kanin i bilen, og ville at den skulle få hilse på hunden vår... vi har en stor hund. Sa at det ikke var lurt da den kommer til å ta den.. hun skjønte det ikke, og det ble stor diskusjon om den kaninen og hunden.. hun ville den kunne venne seg til hverandre.. hva er poenget med det?? Når de kanskje ser hverandre annenhver år om hun tar den med hit? Hun argumenterte om andre hunder som den hadde hilst på osv. Endte med at hun begynte å gråte... alltid mye drama

Jeg er jo enig i det du sier og enhver fornuftig person hadde forstått det. Vi har alle noen slike personer i familien som får det som de vil ettersom de ellers skaper så mye drama. Ikke mye man kan gjøre med det, vi har den familien vi har alle sammen og må prøve å holde ut til en viss grad i møte med deres umodenhet!

Vil bare støtte deg i at du skal kjøre på med dine egne behov og ta hensyn til de, så må alle andre begynne å respektere det uansett om de er enige eller uenige. Med tiden vil nok de forstå, eller vi kan håpe at de vil forstå :)
 
Vi bor 8 timer unna min svigerfamilie. Vi bodde en del år 7,5 time unna min familie også.

Ikke-runde bursdager prioriteres ikke da nei. Hverken på søsken eller foreldre. Vi prioriterte dåp og konfirmasjon da.
 
Ikke lest svarene, men nei - hun kan ikke forvente at dere kommer når det er slike avstander. Hadde hun blitt 40 hadde det vært noe annet (eller bryllup, dåp etc), men ikke "vanlig" bursdag.

Virker merkelig at hun ikke skal se det fra din side. Hadde hun dratt om det var din bursdag?
 
Rart at hun blåser det så opp fordi dere ikke kan komme til en bursdag 8 timer unna. Litt selvopptatt? Er det en spesiell forhistorie bak eller noe?
 
Nei, det syns jeg er litt smålig å bli sur for, gitt.
 
Syntest ikke du burde ha dårlig samvittighet for å ikke dra. Kan forstå at hun er skuffet, hun så sikkert veldig fram til å se deg.
Men ingen grunn til å bli ufin eller gi deg dårlig samvittighet.
 
Back
Topp