Har hodet festet seg?

Lille ligger med hodet ned enda og jeg har vært på siste ul i dag (35+0).
Han gynekologen jeg var hos pratet litt om dette med setefødsel og at man ikke skal være så "redd" for det. De hadde senest denne uken hatt en 2 gangsfødende innom som syntes setefødselen var lettere enn dem første fødselen sin hvor baby kom med hodet først.

Kjenner jeg er veldig avslappet til dette med lei og fødsel nå så lenge baby ikke legger seg i tverrleie da.

Det jeg nå er mest usikker på er hvordan alt vil starte denne gangen - sist ble jeg igangsatt på overtid så føler plutselig at alt er helt nytt denne gangen :)
 
Ikke hodet festet her..og det er dritvondt nedi der når han beveger voldsomt på hodet. Skikkelig ekkelt også!!! :eek:
 
Her skal hodet visstnok være festet, men har begynt å tvile de siste dagene. I det siste har det kjentes ut som jeg har rumpa hans langt opp mot ribbeinet og som om han ligger diagonalt o_O Ny jordmorkontroll i morgen heldigvis og vil da være 39+0.
 
Hodeleie(!) men bare gått opp 100g på 16 dager, så ikke så bra allikevel!
Det er hvertfall bra da! Kan hende babyen tar en pause. Hvor stor er babyen ellers, og hvor langt er du på vei? Jeg hadde -20% vekstavvik når jeg var der sist, så spent på om hun har vokst siden!
 
Det er hvertfall bra da! Kan hende babyen tar en pause. Hvor stor er babyen ellers, og hvor langt er du på vei? Jeg hadde -20% vekstavvik når jeg var der sist, så spent på om hun har vokst siden!
Er på 10 persentilen. Har ligget på 50 til nå. Er 36+4 og babyen veier 2500.

Du da? Hvilken vekt og uke hadde du? Når skal du tilbake?
 
Er på 10 persentilen. Har ligget på 50 til nå. Er 36+4 og babyen veier 2500.

Du da? Hvilken vekt og uke hadde du? Når skal du tilbake?
Jammen, det høres jo ikke noe farlig ut. Da tar nok babyen sikkert en liten pause. Min stangerte helt i 4 uker en gang.

Jeg målte når jeg var 36+0, da var jenta bare 2150gram (-24% vekstavvik), så målte de i uke 37+0 og da hadde hun vokst til 2370 gram (-20% vekstavvik). Estimert vekt er 2,7 kg ca ved termin. Jeg skal tilbake imorgen, da SF målet har gått ned siste uka. Så blir fint å se om hun har vokst. For at jeg skal føde seteleie må hun være minimum 2,5 kg. Så litt skummelt hvis hun er på grensen og fødselen starter, da håper jeg de tar den beste beslutningen :)
 
Samme her, har hatt hodet ned siden oul :D Men var på ul i går for vekstestimering, og de sa at hodet ikke var «ordentlig festet», hva nå enn det betyr :D Er førstegangsfødende og leser jo at det normalt sett burde vært festet nå 38+3, men stresser ikke med det i og med at legen sikkert ikke hadde sjekket det en gang hadde jeg ikke spurt :D Så lenge han lå med hodet ned nå var det vistnok lite sannsynlig at han kom til å snu seg sånn som jeg forsto det.
Førstemann her var heller ikke ordentlig festet på siste kontroll. Det var 3 dager før fødselen, så det er ikke sånn at alle fester hodet selvom man er førstegangs, og noen kan feste seg veldig sent. Opptil dager før fødselen. Så ikke bekymre deg for det :)
 
Jammen, det høres jo ikke noe farlig ut. Da tar nok babyen sikkert en liten pause. Min stangerte helt i 4 uker en gang.

Jeg målte når jeg var 36+0, da var jenta bare 2150gram (-24% vekstavvik), så målte de i uke 37+0 og da hadde hun vokst til 2370 gram (-20% vekstavvik). Estimert vekt er 2,7 kg ca ved termin. Jeg skal tilbake imorgen, da SF målet har gått ned siste uka. Så blir fint å se om hun har vokst. For at jeg skal føde seteleie må hun være minimum 2,5 kg. Så litt skummelt hvis hun er på grensen og fødselen starter, da håper jeg de tar den beste beslutningen :)
De på sykehuset ble veldig bekymret siden jeg hadde alvorlig preeklampsi sist og dette er noe som kommer ved preeklampsi. Har ligget på 50 persentilen til nå og storebror veide 3800 når han var to uker eldre.

Hvor langt på vei er du nå da? Føler du at noe er på gang? Hva skjer hvis hun er under 2500? KS? Er de så sikre på at vekstestimeringen er presis? Jeg mener 2370g er jo ikke langt unna 2500 og det er jo en viss feilmargin. Håper hun har lagt på seg imorra!
 
De på sykehuset ble veldig bekymret siden jeg hadde alvorlig preeklampsi sist og dette er noe som kommer ved preeklampsi. Har ligget på 50 persentilen til nå og storebror veide 3800 når han var to uker eldre.

Hvor langt på vei er du nå da? Føler du at noe er på gang? Hva skjer hvis hun er under 2500? KS? Er de så sikre på at vekstestimeringen er presis? Jeg mener 2370g er jo ikke langt unna 2500 og det er jo en viss feilmargin. Håper hun har lagt på seg imorra!
Okei, men da regner jeg med at de tar godt vare på deg og følger med på deg.

Idag er jeg 38+3, men de har sjekket alt nøye, så jeg har ikke noe svangerskapsforgiftning. De har også sjekket nøye at navlegjennomstrømming og annet fungerer som det skal hos baby. Og det gjorde det. Så de har ikke vært bekymret for at hun er liten, legen på sykehuset sier at sånn er det bare, noen er ment å være mindre.

Feilmargin er det nok alltid. De er nok ikke 100% sikre på målene de har gjort, men jeg vil tro at det er noe i den duren. Jeg har ingen gigamage, og hun har vært regna som liten når vi var på ultralyd i uke 28 også. Så vil tro det stemmer ganske bra.

Hvis hun ikke er stor nok, så må de nok ta keisersnitt ja, for ellers blir fødselen for hard for Hu.

Håper også at hun har lagt på seg og ikke stoppet opp! Syns det er flott hvis hun får lagt på seg nærmest mulig 3 kg, sånn at vi er mer på den sikre siden :)
 
Lå med rompe ned for 14 dager siden, skal på UL i morgen, så da får vi se.
 
Hodet ned siden uke 31 - er 3.gangs :) Godt fornøyd med det.
 
De på sykehuset ble veldig bekymret siden jeg hadde alvorlig preeklampsi sist og dette er noe som kommer ved preeklampsi. Har ligget på 50 persentilen til nå og storebror veide 3800 når han var to uker eldre.

Hvor langt på vei er du nå da? Føler du at noe er på gang? Hva skjer hvis hun er under 2500? KS? Er de så sikre på at vekstestimeringen er presis? Jeg mener 2370g er jo ikke langt unna 2500 og det er jo en viss feilmargin. Håper hun har lagt på seg imorra!
Da har jeg vært på sykehuset, og nå er vekstavvik på -17%, og jenta veier ca 2,7 kg, estimert til å veie ca 3 kg ved termin. De har en feilmargin på +/- 500 gram sa legen. Men hvis ikke noe går galt, så er det fullt klargjort for setefødsel, da alt ser fint ut for det.
 
Da har jeg vært på sykehuset, og nå er vekstavvik på -17%, og jenta veier ca 2,7 kg, estimert til å veie ca 3 kg ved termin. De har en feilmargin på +/- 500 gram sa legen. Men hvis ikke noe går galt, så er det fullt klargjort for setefødsel, da alt ser fint ut for det.
Så bra at hun er over 2,5. Har hun festet seg i sete eller har hun fortsatt plass å snu?
 
Så bra at hun er over 2,5. Har hun festet seg i sete eller har hun fortsatt plass å snu?
Ja, vi var veldig glade for å høre at hun har lagt på seg såpass mye, så da håper vi at hun holder seg i magen til termin :) er nesten redd for å ha sex i tilfelle det skulle utløse noe tidligere, haha!

Hun er ikke helt festet, men så godt som sa legen idag, var ikke mye å bevege der lenger. Jeg selv kjenner jo det flere ganger nedi hufsa! Og skjønner egentlig ikke hva som kan bevege seg så langt nedi. Men har lest en del rundt setefødsel, og virker som mange har hatt gode opplevelser rundt det. Eneste kjipe blir jo selvfølgelig alle de menneskene som må være tilstede under fødselen da, men det kommer jeg vel ikke til å tenke så mye på når jeg først er i gang håper jeg :p
 
Back
Topp