Har hentet ut sprøyter

FruAlve

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julegavene 2019
Hei. Hentet ut sprøyter til over 13 000 kr i dag. Var ikke forberedt på at det skulle bli så mange penger med en gang. Da jeg kom utenfor begynte det å gå litt rundt for meg. Jeg ble svimmel og tårene spratt. Ett lite anfall av panikk? Hva er det vi begir oss ut på? Hva er det kroppen min skal gjennom? Hvorfor gjør vi dette? Hvor knust er det mulig å bli hvis det ikke går?

Noen som har trøstende ord?
 
Hei. Hentet ut sprøyter til over 13 000 kr i dag. Var ikke forberedt på at det skulle bli så mange penger med en gang. Da jeg kom utenfor begynte det å gå litt rundt for meg. Jeg ble svimmel og tårene spratt. Ett lite anfall av panikk? Hva er det vi begir oss ut på? Hva er det kroppen min skal gjennom? Hvorfor gjør vi dette? Hvor knust er det mulig å bli hvis det ikke går?

Noen som har trøstende ord?

Hei[emoji173]️

Klem til deg[emoji8][emoji8]

husker følelsen fra når jeg henta ut! Alt er nytt, skummelt og uforutsigbart! Min erfaring er at man desverre ikke kan forberede seg så veldig mye, for utfallet er så uvisst! Men, det er ikke så ille som man tror når man først kommer i gang! Kroppen tåler mer enn man tror! Gå inn i det med åpent sinn, vær forberedt på mye venting og usikkerhet, hold på HÅPET, men prøv å holde deg realistisk til at det kan ta litt tid! Da blir ikke fallhøyden så stor! De aller fleste lykkes, og det vil du også[emoji173]️[emoji173]️ Jeg prøver å holde fokus på at alt kommer til å være verdt det den dagen vi lykkes![emoji173]️ masse masse lykke til!
 
Hei. Hentet ut sprøyter til over 13 000 kr i dag. Var ikke forberedt på at det skulle bli så mange penger med en gang. Da jeg kom utenfor begynte det å gå litt rundt for meg. Jeg ble svimmel og tårene spratt. Ett lite anfall av panikk? Hva er det vi begir oss ut på? Hva er det kroppen min skal gjennom? Hvorfor gjør vi dette? Hvor knust er det mulig å bli hvis det ikke går?

Noen som har trøstende ord?

Jeg kjente meg også ganske ambivalent første gang. Tenkte om jeg egentlig vil og tør dette, hva om det ikke går, hva om jeg blir kjempedårlig av hormonene, overstimulering, langt sykehusopphold, masse smerter osv. Tror det er veldig vanlig å bli redd for det ukjente. For meg gikk det veldig fint da jeg kom i gang selv om jeg var veldig nervøs. Lyktes ikke første gangen riktignok, men behandlingen var veldig mye mindre skummel og vond enn jeg hadde trodd. Lykke til! :)
 
Tusen takk for svarene, det hjalp masse! Pleier vanligvis å være god på å ikke bekymre meg for det som kommer, men dette er annerledes. Jeg reagerer tydeligvis fysisk på dette, siden jeg ble svimmel. Godt å lese det dere skriver og ekstra godt å lese at det ikke er så ille. Takk!
 
Om du har rett på refusjon vil du få dekket utgifter til medisiner etter å ha brukt ca 18 000 selv. Så om det ikke lykkes på første forsøk så trenger ikke utgifter til medisiner å bli skyhøye videre og (gjelder medisiner til tre ferskforsøk og tilhørende fryseforsøk). :Heartred

Nå vet jeg heller ikke hva du har hentet ut, men et tips er å kun hente ut det antall sprøyter du trenger før neste kontroll. Det kan komme endringer (annen dose/annen medisin) etter kontroll (og i verste fall kan forsøk noen ganger bli avbrutt) så det er lurt å bare kjøpe akkurat de medisinene man trenger frem til neste kontroll. I nærheten av de fleste klinikkene (kanskje alle) er det gjerne minst ett apotek (på sykehusene er det gjerne sykehusapoteket) som alltid har medisinene inne på lager. Så da kan man bare dra rett dit etter hver kontroll for å hente mer/nye medisiner underveis. :)

Masse lykke til! :Heartred
 
Ja jeg starter selv med og hente ut 9 sprøyter til første kontroll, var litt skummelt ja ..
Og ja var mange tanker i hode mitt som surrer rundt etter og ha trekt kortet på 12000kr i medisiner :eek:
Og tenk om jeg ikke klarte og bruke sprøytene selv og alt bare ble bortkastet:confused:

Men etter første sprøyte dag gikk alt super bra , og jeg prøver og tenke at dette går bra.. prøver og være og tenke positivt rundt alt dette.. selv om det kanskje er lettere sagt enn gjort av og til :p

Men no har jeg kommet halvveis i sprøytene og har jeg kommet så langt så klarer jeg resten og :joyful:
 
Masse lykke til med alt:Heartred man er nok mye tøffere enn man selv tror når man gjennomgår en slik prosess.. Mange klemmer fra meg :Heartred
 
Tusen takk for lykkeønskninger. Godt å høre at det går bra med dere andre. Jeg er så spent på dette!
 
Back
Topp