Har du god kjemi med jordmord?

M

Moderator Tone

Guest
Føler du at du har god kjemi med jordmord?
Hva med dere som går til fastlegen, har dere god kjemi?

Føler dere dere bli hørt på?
 
I graviditeten no så var det første gang eg møtte fastlegen min, og jordmor. Begge to - har eg kjempegod kjemi med. Men fastlegen min er fantastisk, eg føler meg utrulig heldig som har fått ho faktisk. Kjempedyktig!
 
Har vel god kjemi med jordmor, men føler hun er for blid og hyggelig på en måte. Smiler hele timen og virker egentlig litt falsk i fremtoningen for min del. Men misforstå meg rett...... hun er veldig koselig og positiv altså, så det er jeg veldig fornøyd med
 
Helt grei vil jeg si. Hun er veldig blid og hyggelig, men hun har det så travelt og snakker veldig fort. Har kun vært der en gang, så mulig hun vare var litt stresset akkurat den dagen. Veldig hyggelig var hun hvertfall :)
 
Jordmoren jeg har er veldig hyggelig og tar seg god tid. Det var litt forsinkelse når jeg var der på kontroll første gangen, men hun stresset ikke særlig eller virket som om hun hadde dårlig tid. Likte henne veldig godt foreløpig.

Legen min er veldig hyggelig som tar meg seriøst, jeg har hatt hoste i 18 uker som er utrolig slitsomt, og han har prøvd så godt han kunne for å hjelpe meg. Begge to er veldig sympatiske og tar seg tid til å snakke med meg og ikke bare rushe gjennom timene. Stor kontrast i fra det forrige legesenteret jeg hadde her i Kristiansand. :)
 
Har ikke møtt jordmor enda [emoji85] men har ikke de største forhåpningene da det er to stk i kommunen her og i forrige svangerskap var jeg hos begge og de er litt rare og gammeldagse på hver sin måte
 
Veldig fornøyd med min jordmor, føler virkelig at jeg blir sett og hørt denne gangen[emoji4] veldig god kjemi
 
Går kun til fastlegen, har god kjemi der [emoji4]
 
Ny lege og jordmor i nytt land: Legen er en eldre mann jeg føler ikke tar sykdom og graviditet på alvor og «alt er normalt» uansett hva det dreier seg om,ikke fått hjelp til henvisning ang. Bekken og med tanke på migrene/svimmel/hodepine sa han jeg godt kunne ta ibux nå i 2.trimester,noe som viser seg og IKKE anbefales...så har ikke helt tillit til han mer og vil finne ny lege:/
Jordmor: vært 1 gang til kontroll og hun er så søt og hyggelig og helt motsatt av jordmor jeg hadde sist,som var en mildt sagt stresset forvirret pensjonert jordmor..så er så glad for å ha en jeg føler man kan snakke med nå:)Har allerede fått snakket om sist svangerskap/fødsel og lagt en slags «fødselsplan»!
 
Jeg skiftet fastlege for ikke lenge siden, og har til nå bare møtt henne én gang. Samme med jordmor.

De virker greie nok begge to. Legetimen ble litt i overkant hastig, siden de hadde dårlig tid med å få blodprøvene unna før det var for seint for dagen, så jeg fikk ikke så mye tid til å få et ordentlig inntrykk. Jordmor tok seg derimot veldig god tid, jeg var der inne over en time.

Det eneste som var litt skuffende var at ingen av dem har peiling på trening og slikt, så det var ikke noen råd å få der.

Og så begynte begge to timen med å bemerke hvor vimsete og glemske de var, og leite etter ting de hadde rotet vekk på pulten sin. Sånt synes jeg ikke er så beroligende når det er snakk om folk som skal ta vare på helsen din, da vil jeg helst vite at de er ryddige, systematiske og har ting under kontroll...
 
Veldig fornøyd med jordmor, men om kjemien er god vet jeg ikke. Går ikke det begge veier? Kan jo være hun ikke liker meg,men er flink i jobben sin uansett? :confused005
 
Veldig god kjemi med jordmor! Hun er veldig trivelig og flink :) Gleder meg til neste kontroll! :D
 
Back
Topp