Har du begynt å pakke fødebagen?

Lykketroll<3

Betatt av forumet
Når det nærmer seg svangerskapsuke 30 så tenker jeg at alt kan skje! Det er ennå fire uker igjen til jeg har passert uke 30, og jeg planlegger faktisk å vente til da før jeg eventuelt begynner å gjøre klar selveste fødebagen. Men hva er nødvendig og hva kan være nyttig å ha med? Når tenker du å pakke bagen? :D
 
Jeg er 29+2 i dag, og føler ikke at det er noen hast. Sjansen for at fødselen begynner før uke 37 er veldig lav. Kan hende det er fordi jeg er andregangsfødende også tar jeg tar ting mer med ro :)
 
Har ikke tenkt tanken en gang, tipper jeg pakker den når permisjonen begynner i uke 37 ;)

Tror ikke jeg trenger så mye egentlig. Sist syns jeg det var veldig fint med egne klær til baby, så skal ha med flere skift (vi var på barsel 5 dager forrige gang). Babynestet var fint å ha, siden han sov i senga mellom oss. Ellers ikke noe mer til baby tror jeg. Hentesettet da selvfølgelig. Og bilstolen står klar i bilen.

Til meg selv trenger jeg vel et par joggebukser (elsker harembuksene fra Cubus, de var gull sist!). Noen ammetopper og kanskje en lett og luftig kjole hvis det er varmt. Og syns det var godt med en god og myk morgenkåpe sist, men det var midt på vinteren da. Tøfler/sko som lett kippes av og på var gull.

Av toalettsaker holdt det med helt basic ting, men egen shampo, balsam og dusjsåpe var deilig (med lite parfyme så baby ikke ble forstyrret men fikk "min" duft).
Var fint å ha med purelan til brystvorter og egen ammepute. Tror ikke jeg hadde så mye annet egentlig.

Til fødselen trengte jeg ingenting, det gikk så fort. Men hadde med kjeks og smågodt som nødproviant.
 
Jeg er så heldig å bo 20 min unna sykehuset så jeg har brukt å pakke bagen når riene starter.
Slik har jeg noe å gjøre fra jeg kjenner første rie frem til jeg gidder å dra ned på føden :) er fjerde gang for meg så jeg vet hvor god tid jeg har:)
 
Sist pakket jeg ikke fødebagen før jeg bar høygravid[emoji847]
Denne gangen blir det pks, så kommer nok ikke til å pakke den før datoen nærmer seg[emoji847]
 
Pakker nok rundt uke 37 her også. Er tredjegangs, så stresser heller ikke[emoji23]
Og vi har 5 min til sykehuset, så er ikke krise om jeg glemmer noe heller.
 
29 uker idag, andregangs. Er ferdig å pakke stelleveska og har begyndt på fødebaggen.
 
Med første begynte jeg pakke når jeg merket at noe var på gang. Ble født fem dager før. Med andremann husker jeg ikke når jeg pakka, men var sikkert ett par uker før termin eller noe. Nå har jeg ikke ofret fødebagen eller utstyr generelt så mange tankene[emoji85]
 
Er førstegangs og 29 veker i dag og tanken har ikkje slått meg! Har 7 min til sjukehuset, så stresser ikkje så fælt!
 
Blir vell ikke før etter uke 35 i alle fall, stresser ikke med det enda :)
 
Hvis babyen har like god tid som storesøster så har jeg gooooood tid xsmile9 pakker vel rundt uke 37 tenker jeg :)
 
Jeg er straks i uke 31 og jeg har begynt å pakke så vidt det er[emoji16] sliter veldig med hva jeg skal pakke, enda jeg har lest masse tips på nettet. Må kjøpe meg noen fler truser også, noen som er litt større en str S. Får gnagsår av de jeg bruker nå.
Så skal jeg ha med en Levres-bukse og noen kose-topper. Til baby har jeg pakket litt klær og noen babytepper. Så langt har jeg kommet[emoji28]
 
Jeg er en sånn i siste liten-pakker. Men kanskje jeg pakker noen uker før, bare fordi det er første og jeg ofte løser stress ved å prøve å skape kontroll/organisere ;) Har kjøpt vaskemiddel uten parfyme til jeg skal begynne å vaske opp klær til frøet, så synes jeg har kommet langt :)
 
Ikke begynt å tenke på det! Men husker sist, da begynte jeg i god tid i forkant og hamstre inn småting. Var digg å slippe det på slutten :)

Gode joggebukser og truser er ett must. Jeg var veldig glad for jeg hadde med meg sminke faktisk. For var deilig og kunne freshe seg litt opp etter første dagen :)
 
Jeg har ikke tenkt tanken enda [emoji33] noe som igrunnen sjokkerte meg litt nå, for jeg regnet med at jeg kom til å ha alt klart mange mange mnd før jeg trengte.
 
Ikke tenkt tanken :p ser sykehuset fra terrasse døra og går bort på noen minutter så tenker at det ikke er så krise uansett :hilarious:
 
Back
Topp