Har dere måttet på legevakten med barna?

Kutt ved øyenbrynet etter fall. Traff stuebordet og måtte sy to sting.
 
Flere ganger. Siste med eldste var ett bord over tåa som knuste neglen og lagde ett kutt. Blødde i ca 2 uker.
Siste med yngste var flat finger etter at eldste lukket døra over fingrene hans.
 
Jepp, fall fra sofaen, syk så måtte inn å ta blodsukker og CRP, så mageknip/hysterisk gråt.
 
Holdt på å si "selvsagt".

Et bitt fra en i bhg, en pinne på øyet i bhg. Akutt nøtteallergi.

Mellomste pga rs, innlagt fra legevakta. To ganger.

Yngste pga infiserte vannkopper (endte med innleggelse dagen etterpå)
 
Ja. Pga mistanke om hjernerystelse da hu slo hodet i flisene. Ved sykdom om vi har mistenkt at medisin må til. Og slikt :)
 
Etter kraftig bråbrems (ungdom som gikk ut i veien med øynene på tlf halvannen meter før overgangen, like før jeg ble morder der, først som bilfører deretter som sint mamma), og brennkopper.
 
Ja, noen ggr da eldste var liten, utbrudd av sykdommer. Med yngste har vi ikke vært der.
 
Vært der to ganger, begge siste par mnd. Første gangen fordi ungen hadde fått i seg brillerens, andre gangen ble det kpnstatert balanitt.
 
Ørti ganger med eldste. Litt færre med yngste.
Er sykepleier og jobbet i ambulansen så har vel litt høyere terskel enn andre for å dra dit...
79c4688ff89c608c4c3b6e92620b50e2.png
 
To ganger. Jobber i helsevesenet, så skal litt til for at jeg syns det haster så mye at det ikke kan vente til fastlegen har kontortid [emoji85]

Regner med at det blir oftere når ungen blir eldre/får søsken.
 
Ja. Mange ganger. Alt fra brudd i fingre, til så alvorlig at vi har blitt flydd med ambulansehelikopter til ett annet sykehus
 
Ja, fall på asfalt i bhg måtte sy i pannen. Perle i øret i bhg, trommehinnen som sprakk pga ørebetennelse (skjedde i helg).
Hundebitt, kutt under foten på stranden og fikk ikke såret rent måtte inn og vaskes med børste.
 
Med eldste pga brekt lårben og en gang med forslått ankel.

Med yngste pga feber over 40 grader da han var 5 dager gammel, to gang pga mistanke om allergisk reaksjon og en gang med mistanke om urinveisinfeksjon. Heldigvis 3 år siden sist (bank i bordet!) [emoji4]
 
Jada [emoji13]

Eldste:
Klemte fingeren i skapdøra så fingerhjertet sprakk og blodet spruta.
Ved akutt magesmerte og sikkert noe akutt sykdom i helger som krever hjelp. Eller jeg har ringt og spurt om råd i stedet for å bestille time. Da har det vært opp til de der nede om de vil se på ham.

Yngste:
Perle i nesa
RS-virus som baby. Ble sykehus dagen etter.
Og et par astmaanfall.
Og har ringt for råd med henne og.
 
To ganger, tror jeg.
Femåringen brant seg på varmt vann da hun var rundt et år og toåringen da han slo hodet sitt og kastet opp etterpå rundt 1,5 år.
 
Eldste:
- 6 dager gammel med det som viste seg å bare være forstoppelse heldigvis
- Infeksjon i sår rundt munnen på vinteren hvor vi fikk penicillin, noe han tydeligvis ikke tåler spesielt godt. Inn igjen etter noen dager for ny runde med antibiotika

Yngste:
- Ambulansetur pga. fall i trappa

Ellers har jeg lav terskel for å ringe, så får vi heller bli enige om jeg skal komme ned med de eller ei :) Ringt for blant annet falsk krupp og alvorlig allergisk reaksjon på knott/mygg :)
 
Ja har 3 barn så har blitt noen turer [emoji85]

1. Gang med storesøster som var 5 mnd. Kastet opp og kaster opp

2 gang. Med storesøster når hu var et år fordi hu var skikkelig dårlig og hadde høy feber. Var ørebetennelse

3 gang feberkramper

Og 2 ganger hver med tvillingene
 
Det jeg kommer på:
Falsk krupp, stein i øret, sprekt øre, høy feber vi ikke fikk ned (ble lagt inn).
 
Back
Topp