Har dere felles økonomi?

M

Moderator Wilma

Guest
Hvordan fordeler dere økonomien? :) Er den helt felles eller delt på noen områder?
 
Helt felles. Alle inntekter inn på en konto og alle utgifter. Funker veldig bra for oss.
 
Både ja og nei. Vi har en felleskonto hvor vi begge setter inn penger, men resten utenom det styrer vi selv. Felleskontoen går til husleie, strøm, internett, mat og diverse annet vi bruker felles. Blir litt høyere sum inn på felles nå som vi blir en til :)
 
Vi har en felles konto hvor vi legger inn penger til regninger.
Ellers har vi hver vår konto, men vi får jo penger av hverandre om vi trenger :)
 
Vi har felleskonto hvor vi begge setter inn likt beløp hver måned. Alt felles, som mat, strøm, felles restaurantbesøk, ferier, osv, går derfra.

Så er alt annet av penger helt separat. Vi får lønnen inn på hver vår private lønnskonto, og disponerer alt utenom det som går til felleskontoen helt fritt.
 
Vi har felleskonto hvor vi begge setter inn likt beløp hver måned. Alt felles, som mat, strøm, felles restaurantbesøk, ferier, osv, går derfra.

Så er alt annet av penger helt separat. Vi får lønnen inn på hver vår private lønnskonto, og disponerer alt utenom det som går til felleskontoen helt fritt.
Sånn gjør vi det også. Vi setter enn 60% av lønnen til felleskontoen. Han tjener lott mer enn meg, bidrar til fellesskapet litt mer, og sitter igjen med litt mer på egen konto. Nå er det ikke mer enn knappe 100 000 som skiller lønnen vår da, så jeg synes det er greit slik.
 
Helt felles.
 
Vi har felleskonto hvor vi begge setter inn likt beløp hver måned. Alt felles, som mat, strøm, felles restaurantbesøk, ferier, osv, går derfra.

Så er alt annet av penger helt separat. Vi får lønnen inn på hver vår private lønnskonto, og disponerer alt utenom det som går til felleskontoen helt fritt.
Sånn har vi det også [emoji4] Lønna mi varierer etter innsats da.. Forsåvidt hans og etter hvor mye overtid han jobber, men kniper det for min del bidrar jo han og omvendt [emoji4]
 
helt felles=) vi har to kort til min konto, som går til forbruk, da jeg tjener minst, så går allt av regninger og lån fra hans konto. men vi deler allt. har hus og barn. vi har aldri i løpet av de 11 årene vi har vert sammen hatt noe diskusjon om økonomi. han vil helst ha meg hjemme på kjøkkenet, men han har innsett at vi ikke har råd til det:p han forsørget meg da jeg var student. og han har alltid ønsket og forsørge meg og barna. så måtte nesten grine meg til å jobbe. har alltid jobbet det jeg har kunnet. og han har full forståelse for at jeg ønsker det, og at de ekstra pengene er nødvendig for at det skal gå rundt. før klarte vi oss på en inntekt, men når vi bygget nytt hus og det ble en million mere en vi hadde planlagt, måtte jeg ha inntekt. men har jobbet i 10 år, paralelt med utdannelse. så nå har jeg minstejenta hjemme, samtidig som jeg jobber nattevakter.
 
Back
Topp