Har dere en "type" navn dere gikk for?

M

Moderator Wilma

Guest
Som f.eks. norrøne, topp 10, kongenavn eller lignende? :)
 
Jeg har en forkjærlighet for norrøne navn og naturnavn :) De to kan ofte gå litt i hverandre, så derfor begge :)
 
Mine to eldste har navn fra bibelen, aner ikke hvilken kategori de tre yngste sine navn går under..
Men har sansen for bibelske navn:)
 
Nei :) Gode norske navn, men funker også i utlandet :)
 
Eldste har Bibelsk navn, mitt valg, yngste har ikke, mannens valg, så jeg foretrekker Bibelske:)
 
Vi går for navn vi liker. Ikke tenkt på hvor de stammer fra, men frøknas navn er visstnok romersk og det navnet som lillebror mest sannsynlig får er visstnok gresk
 
Internasjonale navn hvis det går an og si. Var ett must at navnene skulle fungere på norsk og engelsk, uten og forandre uttalen for mye. Har engelsktalende familie så var en nødvendighet :)
 
Ja; normalt(!), enkelt å uttale og velklingende både på norsk og internasjonalt.
Han har også "bare" ett navn, da vi ikke er så fan av dobbeltnavn.
 
Begge har tyske navn, tilfeldig at storebror endte opp med det, lillesøster ønsket vi at skulle "matche", så da lette vi blant tyske navn
 
Norrøne navn her.
 
Vet ikke kategori, men det er et normalt norsk navn, som ikke er "overbrukt". Ingen av oss kjenner noen som heter det, eller har barn med det navnet, så det er jo ett pluss. Likevel et fint, enkelt navn :) Helt perfekt!
 
Barna våre har norrøne navn/kongenavn. Relativt vanlige navn, men litt uvanlige for deres generasjon.
 
Eldste har hebraisk, mellomste har et germansk og et norrønt, yngste har et fransk og et hebraisk :p fellesnevner er at det første navnet er lett å bruke overalt i verden.

Tilfeldighetene vil det til at de alle også har kongelige navn. En bibelsk konge, en tysk - romersk keiser og en dansk dronning.
 
Back
Topp