Hammerfest sykehus*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 78 42 15 10
Nettside: https://finnmarkssykehuset.no/behan...on/velkommen-til-foden-ved-hammerfest-sykehus
Adresse: Sykehusveien 35, 9600 Hammerfest (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Lystgass
- Badekar
- Steriltvannspapler

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og seks senger på barsel. Vi har også et familierom.
Vi har siesta mellom kl 14.00-16.00. Utover det er det fritt for å få besøk.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i en hylle på oppholdsrommet slik at foreldre kan forsyne seg selv.

Parkering: Fri parkering på sykehusets parkeringsplass.
Antall fødsler i året ca 440-500.

Nyttige telefonnummer:
Helse Finnmark HF: 78 42 10 00
 
Last edited by a moderator:
Fødte der i 2012.

Positive og rolige jordmødre gjennom de 5 dagene vi var der. Fikk masse hjelp med ammingen, men hun ene var virkelig et troll. Etter å ha stått i en time med gråtende baby og ventet på hjelp måtte jeg mase, og fikk da klage på at jeg ikke satt rett (satt på samme måte i 5 dager, kun hun som ikke klarte å hjelpe meg slik), at babyen ble kvalt (takk for å fortelle en nybakt uerfaren mor at hun holder på å ta livet av babyen fordi nesen var nært brystet), og så bare gikk hun. Senere kom studenten som var med innom med en ny jordmor for å høre om det gikk bra med meg, så jeg skjønte at jeg ikke overdrev. Måten denne jordmoren snakket til meg på og oppførte seg kan jeg ennå gråte av..

Men bortsett fra det ene mennesket har jeg aldri møtt hyggeligere jordmødre! Fødselen inneholdt humør, støttende ord og en stor trygghet. Jordmødre som tok en prat med deg hele tiden, virkelig brydde seg, og til og med tok bilder med tlf sin siden vi ikke hadde kamera med på fødestua, for så å gi oss bilder og få tlf tilbake senere...

God mat, jordmødre som kom inn med mat for å sørge for at jeg fikk noe i meg, barnepass uten problem om man vil.. har bare godt å si om Hammerfest sykehus!

Rakk ikke å prøve smertestillende, men jordmødrene visste hvordan de skulle gjøre alt best mulig, og fikk latter innimellom pressriene også ;)
 
Ikke gratis parkering
 
Back
Topp