Hadde du bestemt deg for hvor lenge ammingen skulle vare...

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
før barnet kom?

"Jeg ammer ikke lenger enn 10mnd for eks"
Ble det som du tenkte/planla?
 
Jeg ville helst amme til 2 år, men snuppa ville ha det annerledes og ved 3 måneder nekta hun å ammes mer :eek: :oops:

Endte med at jeg pumpa meg i 6 måneder så hun fikk mm til hun ble 9 måneder, men da ga jeg opp. :p
 
Ja:)
Maks 1 år , ble desverre bare 1 mnd med første, 1 år med andre og er nå på 8 mnd med delamming på nr 3 :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Nei, tenkte at det finner vi ut når den tid kommer :)
 
Ikke bestemt noe. Tar det som det kommer:)
 
Satte meg delmål med storebror. Første mål var å amme de fire første mnd, så frem til tenner kom. Sluttet å amme da han var 9-10 mnd pga da var jeg 3 mnd gravid og fikk sammentrekninger i livmora ved hver amming. Lillesøster på 10 mnd ammer jeg fremdeles. Slutter ikke enda, men ikke fastsatt noen dato akkurat :)
 
Nei hadde ikke noe mål.
Tok det som det kom.

Med eldste måtte jeg slutte da han var 7 mnd fordi jeg måtte reoperere underlivet og slimhinnene måtte få en mnd på seg til å bli normale igjen (amming påvirker jo slimhinnene i skjeden)

Pga det med eldste bestemte jeg meg for at neste skulle ammes så lenge babyen ville. Det ble i nesten to år før det ble en naturlig slutt ;-)
 
Hadde som mål å amme til minst 1 år. Dessverre var mini ferdig med pupp da han var 6 mnd.
 
Jeg hadde bestemt meg for at jeg ville amme så lenge som mulig. Holdt på til hun var 15 mnd :)
 
Jeg skulle amme nesten så lenge hun ville, hadde nok sluttet rundt året.
Forsåvidt fulgte jeg den planen, bare at hun nekta puppen på dagtid fra hun var 3 mnd og slutta med puppen på natte ved 4-5 mnd :p
 
Hadde ikke noen annen plan enn at jeg ville prøve å gjøre det så lenge som jeg orket (hata virkelig å amme). Kombinerte etter kort tid flaske og amming men pga kumelksproteinallergi kuttet jeg helt ammingen av div årsaker. Så det ble bare 7 uker med amming.
 
Hadde ingen plan, men jeg så for meg at det kom til å bli gradvis slutt da jeg begynte å studere igjen i august, da var hun 6 mnd. Har klart å opprettholde enn så lenge, og faktisk trappet litt opp igjen de siste ukene, men det blir nok slutt snart. Hun er blitt vant til flaske, og puppen er for treig. Hun biter, klyper og slår, så det er ikke så stas med amming lengre. Det frister litt å slutte mens leken er god, men jeg vil holde på til hun slutter helt av seg selv. Er jo veldig praktisk når hun plutselig er kriiiisesulten på tur, og når hun våkner om natta.
 
Jeg ville helst amme 1 år. Men det ble med 6 mnd, og det er jeg fornøyd med. Måtte holde meg unna alt som kunne inneholde melk i to mnd. Det var ganske krevende.
 
Med første skulle jeg amme til minst ett år. Didn't happen... Utrolig skuffa. Delamming fra seks uker, og ammestopp etter seks måneder. Da var det knapt noen dråper hun fikk i seg.

Jeg har det samme målet denne gang, og foreløpig er det mulig at det går. :) Jeg ammer pluss at han får middag og grøt. Han er seks måneder.
 
Har ikkje hatt noen plan med mine 2. Men veit eg kommer ikkje til og holde på mer en Max 12 mnd med Nr 3. Har Amma ca 11 mnd med dei andre:) det passer meg greit. Men kommer an på hva barnet "krever"/vil såklart :)
 
Nei.
I og med at mamma hadde problemer med at melken forsvant tidlig så visste jeg ikke hvor lenge jeg kunne amme, håpet jo på opp til året med i hvertfall delamming. Men måtte gå på medisiner som gjorde at jeg ikke kunne amme så det ble dessverre bare 6 dager.
 
Jeg ville amme til hun var 1,5 år.. men dessverre ville hun ikke mer når hun var 8 mnd
 
Back
Topp