Høy puls

borga001

Elsker forumet
Flere som opplever dette? Går med pulsklokke og opplever ofte at pulsen er over 90-100. Er dette normalt?
 
Er dette hvilepuls eller når du beveger deg? Spørs vel kanskje litt på hva du hadde som normalt før du ble gravid også. Vanlig at pulsen øker en del når man er gravid :)
 
Forøvrig har min hvilepuls gått opp med ca 20 slag - fra før graviditeten og til sist jeg sjekka i starten av juli :)
 
Pulsen ligger på 75 når jeg har hvilt en stund, men ofte at den ligger rundt 90 også. Havner på 100-110 ved lett husarbe og lett spasering. Hadde ikke så høy puls før graviditet nei. Blodtrykk er normalt.
 
Har hatt høy puls noen ganger siste svangerskapskontrollene, lagt på 90 og over 100. Legen har bare sagt at pulsen var litt høy men det såg greit ut.
 
Pulsen ligger på 75 når jeg har hvilt en stund, men ofte at den ligger rundt 90 også. Havner på 100-110 ved lett husarbe og lett spasering. Hadde ikke så høy puls før graviditet nei. Blodtrykk er normalt.
Ganske normalt i forhold til graviditet, vil jeg si :happy: Husk på at kroppen er tyngre og at alt av bevegelse og aktivitet krever mye mer enn det gjorde før :)
 
Jeg har ikke målt min egen hvillepuls før graviditeten, og ikke sikker på hva dne har vært nå heller, men vil tro min også har gått opp litt. Man øker jo betydelig i blodvolum under graviditeten så det er mer som skal sendes rundt i kroppen så det er jo naturlig at pulsen må opp for å få rundt alt sammen. :)
 
Får nesten max puls med en gang jeg trener [emoji23][emoji23] og da trener enn ikke spe hardt heller
 
Helt normalt med økt puls. Noen har nok større økning enn andre. Nå sitter jeg i en stol og har puls på 68, men den fyker raskt over 100 om jeg er oppe å går, i alle fall med en liten tur i trappa. Om du er bekymret, ta det opp på neste kontroll hos lege/jordmor.
 
Jeg har også ganske høy puls og høyere enn før, men ikke unormalt høy, den er vel på rundt 80-90. Skal ikke mye til for å få opp pulsen, blir jo så fort anpusten også!
 
Godt over 100 bare jeg går opp kjellertrappa... nede i 78 når jeg sover på natt. Fint blodtrykk da :)
 
Min puls har også økt, både under trening og hvile. Har slått meg til ro med at det er helt normalt. Jeg har i tillegg ekstrasystoler (ekstraslag) og har utredet dette hos kardiolog. Ikke farlig det heller viser det seg, kun ubehagelig. [emoji6]
 
Hvilepulsen min har økt med 25 siden før svangerskapet[emoji33] Helt sjukt... Har ikke hatt under 85 i puls på lenge; det et helt sykt... Ikke rart man blir fort anpusten ‍♀️[emoji85] Nå har jeg ligget helt stille på sofaen leenge, og pulsen er på 95 [emoji13]
 
Back
Topp