Håper på nr 2.

Lillefrø15

Forumet er livet
Min historie er at vi har ikke brukt prevensjon på 2 år og tatt det som det kommer:). Vi har en sønn som er født oktober 2006 og ønsker veldig å bli storebror❤️. Jeg var ferdig utdannet sykepleier for et år siden og jobber 100% på sykehuset.

Jeg ble syk i november og ble lagt inn på Gyn og måtte opereres pga smerter i livmoren. De fant ut at de trodde jeg hadde endometriose, da det så sånn ut. Ble innkalt 2 mnd etter operasjon og biopsien var negativ, men Gynokologen trodde det var falsk negativ. Når hun så meg senere trodde hun kanskje jeg hadde PCOD, men ble ikke klok av dette.

Fikk pergotime som jeg tok en måned og pause en måned og da satt det en liten spire. Var så lykkelig og hadde termin 6 januar❤️❤️. Søndag 01/6 hadde jeg en liten blødning og var hos Gyn på mandag som konstaterte MA i uke 7:(.

Fikk cytotec tabletter som ble tatt torsdag 05/06, kommer tilbake med den historien på hvordan det gikk...


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Torsdag 05/06 kl 08.50 timing keg 4 cytotec tbl vaginalt som jeg fikk beskjed om av Gyn. Nå skulle jeg prøve å få ut lille som har endt i MA. Tok også 2 paralginforte tbl. La meg på sofaen i en time og ventet. Kjente det begynte å murre i livmoren. 1,5 time etter måtte jeg på toalettet og tok da samtidig voltaren supp. Hadde da begynt å blø nesten svart, så nå var det i gang.. Smertene var moderate og det holdt med paralginforte og voltaren. Den lille reka kom ut kl 14 og etter dette blødde jeg sinnsykt mye og ekstreme smerter. Kunne nesten tro jeg sto å tisset på meg, så mye blødde jeg. Prøvde å ta mer smertestillende, men hjalp ikke:(. Mamman min var hos meg hele tiden da mannen og guttungen var på trening. Ringte vakthavende Gyn da dette var bare mer vondt og mye blod.

Fikk komme ned da de ville se på meg. Fikk en oxynorm som tok smertene litt mer. Ventet da i 4 timer før Gynokolog hadde mulighet til å skjekke. Hun fant ut at det lå mye og sperret i enden av livmoren.. Hun tok da dette ut og så at det ikke var så mye rester igjen og tenkte at det kom til å komme ut av seg selv. Fikk lov til å reise hjem og kunne ta en ny oxynorm når jeg la meg.

Dagen etter skulle jeg til fastlegen og få lengere sykemelding, da jeg ikke er klar for jobben riktig enda. De tok ny hb av meg. På torsdagen var den på 13,9 og dagen etter på 11, så mistet litt blod. Legen syns dette var kjempe trist etter at vi har prøvd lenge. Han var helt enig i at jeg skulle være hjemme litt til.

Dagen igår var det mindre smerter og mindre blod. Så håpet det gikk den rette veien.

I dag har vi jobbet litt i Hagen og vært ute en tur med båten. På vei hjem fikk jeg sinnsyke smerter, så trodde nesten magen skulle eksplodere.. Fikk kommet hjem og hadde blødd litt mer og hadde litt mørk diare( kanskje smertestillende som gjør det). Gleder meg bare til at alt er over og vi kan prøve på nytt ❤️❤️.

Lurer på å kjøpe meg eggeløsningstester, fertilitetsmonitor eller begynne med temp? Litt "ny" med slike metoder og vet ikke hva som er best..

Skal på kontroll hos Gyn på onsdag og tenker kanskje hun også kan svare litt:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Så trist at du mistet. Håper du slipper flere plager nå, det hørtes både skummelt og vondt ut det du har opplevd. Skal du prøve Pergo igjen nå tror du? Håper ventetiden deres snart er over!❤️
 
Så trist at du mistet. Håper du slipper flere plager nå, det hørtes både skummelt og vondt ut det du har opplevd. Skal du prøve Pergo igjen nå tror du? Håper ventetiden deres snart er over!❤️
Ja, veldig trist og skummelt:(. Syns det var ille at jeg måtte gjøre det hjemme, men det har roet seg nå:). Så ser bare frem til å begynne å prøve igjen:). Tenker å ta det opp med Gyn på onsdag, men må vel vente til neste mens tenker jeg:). Har fortsatt resept:).
Har du tatt pergo? Takk for det❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Helt forferdelig å lese:( Du er en tøff dame! Gleder meg til å følge med deg fremover❤️
Håper neste spire sitter fort og holder seg der❤️


14. Januar 2015?
 
Skjønner godt at du ikke likte å gjøre det hjemme. Får tro at det er helt over nå. Jeg har ikke tatt pergo, nei. Men syklusen min har begynt å tulle nå, blitt kortere og med spotting noen dager før mensen, så lurer på om jeg skal høre med gynekologen min om det ikke blir bedre. Har bare prøvd i seks måneder enda da.
 
Helt forferdelig å lese:( Du er en tøff dame! Gleder meg til å følge med deg fremover❤️
Håper neste spire sitter fort og holder seg der❤️


14. Januar 2015?
Det håper jeg for deg også❤️.


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Skjønner godt at du ikke likte å gjøre det hjemme. Får tro at det er helt over nå. Jeg har ikke tatt pergo, nei. Men syklusen min har begynt å tulle nå, blitt kortere og med spotting noen dager før mensen, så lurer på om jeg skal høre med gynekologen min om det ikke blir bedre. Har bare prøvd i seks måneder enda da.
Hmm. Ja, skader ikke å høre:). Jeg hadde litt mer problemer med mens for 1,5 år siden og da begynte jeg på provera for å få regelmessig mens:). Og det hjalp også tok jeg pergo i 3 perioder og ventet ett år med noe nytt:). Masse lykke til❤️. Håper spira setter seg snart❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Hmm. Ja, skader ikke å høre:). Jeg hadde litt mer problemer med mens for 1,5 år siden og da begynte jeg på provera for å få regelmessig mens:). Og det hjalp også tok jeg pergo i 3 perioder og ventet ett år med noe nytt:). Masse lykke til❤️. Håper spira setter seg snart❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
Takk❤️ håper vi begge snart kan flytte til terminforum!
 
Våknet på morgen i dag med steke smerter i magen og masse blod med klumper. Det virker som kroppen jobber hardt med å kvitte seg med alt og håper virkelig den klarer dette. Skal til Gyn for kontroll på onsdag, men tenker å ta en ny hb på mandag, siden blødningeneer fortsatt litt store.

Fikk i meg smertestillende og holdt på litt hjemme og da forsvinner litt av smertene. Gråt litt etter frokost, da tanke e kom med at jeg skulle vært 9 uker på vei i dag, vanskelig å bare legge dette vekk..

Vi fikk besøk senere av et godt vennepar med barn, da tok vi turen ut med båten på en holme og koste oss❤️❤️. Så ble de med hjem og vi koset oss med god mat og prat:). Ungene lekte og så på film❤️❤️. Veldig koselig:).

Nå nyter jeg et glass hvitvin og håper været blir supert i morgen, så vi kan prøve fiskelykken:). Og ikke minst at smerter og blødninger blir mindre:). Bare 11 dager til prøving kan begynne for fult:). ❤️❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Uff for en ekkel måte å våkne på i dag:(. Merket at det rant blod, kom meg på toalettet full av blod, både klumper og rennende.. Syns dette er vemmelig og veldig ukomfortabel med hele situasjonen. Ringte vakthavende Gyn for å høre om dette var normalt. Heldigvis traff jeg på han jeg var hos torsdag kveld og han betrygget meg med å si at det var jo rester som skulle ut og siden det ikk luktet vondt eller at jeg hadde feber tenkte han at det ikke var noe beskymring:).

Så da satser jeg på det. Han syns jeg skulle ta en hb kontroll i morgen, så det gjør jeg. Litt mer svimmel om dagen.. Så får bare ta det pent frem til jeg skal på kontroll på onsdag:).


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Våknet i dag med masse smerter igjen:(. Lurer på når det skal roe seg.. Hmmm.. Var en tur hos legen for å måle hb, som fortsatt var 11, så den er hvert fall stabil, selvom jeg føler at jeg blør masse..

I morgen skal jeg på kontroll hos Gynokologen min, noe jeg gru/gleder meg til. Håper alt av graviditetsrester er borte og vi kan planlegge fremover.. Gleder meg til å bade og ha samleie igjen❤️❤️❤️. Bare 9 dager igjen:).

På torsdag tar jeg med meg lille gutt på hytta på hvaler og får søstra mi med ungene på besøk på fredag, søsters helg på hytta blir veldig kost❤️❤️.


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
I dag er dagen jeg skal på kontroll hos Gynokologen.. Håper virkelig alt av rester er ute og jeg kan bare vente til jeg slutter å blø❤️.
Det kommer fortsatt mye friskt blod, renner innimellom og litt klumper. Nå er det bare 8 dager igjen til vi kan begynne å prøve❤️❤️.

Våknet i natt med vondt i halsen, liker ikke:(. Føler meg ikke helt i form, har ikke feber så det er bra:). Men jeg skal jo reise bort ned lille gutt i morgen og da passer det absolutt ikke å bli syk :(. Får ta det litt rolig i dag:).

Oppdaterer etter Gyn besøket:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Da fikk jeg vært hos Gyn. Hun så fortsatt litt rester, men mente kroppen kom til å ordne opp dette. Hun ville jeg skulle begynne på provera for å få ut restene og få tilbake syklisten min raskt.

Hun sa også at det var en del væske i livmoren som betyr blod og skulle ikke være redd om keg blødde 2 uker til:(. Håper ikke det..

Tenker jeg skal bestille meg tester på nettet i morgen og begynne å teste meg fram til eggeløsning:). Håper bare dette ordner seg fort:). Skal på ny kontroll om 1 mnd så da håper jeg fortsatt alt er bra:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Første dag av provera i dag, første sv 14 dager:). Begynte like godt med en gang, da jeg håper blødningene gir seg og syklisten blir normalt igjen.

Nå er det en uke siden jeg tok cytotec og fikk ut MAen min:(. Og det betyr bare 7 dager igjen til restriksjoner med bading og sengekos er opphevet:). Håper provera gjør at det skjer raskere:).

I følge Gyn kunne jeg ta pergotime om 2 mnd igjen om jeg ikke har blitt gravid og satser på å fortsette som før:). Har tenkt til å begynne å tempe da jeg har merket at det er en fordel:). Kan hende jeg svir av noen EL tester også:)❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Da 2 med provera var igår:). Blødningene blir stadig mindre:). Jippi:). Koser meg på hytte tur med søstre, gullungen min og tantebarn❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Dag 5 med provera.. Fortsatt blødninger på morgen, men ikke utover dagen.. Håper virkelig det roer seg ned og at alt er borte på torsdag, da er det jo 2 uker siden jeg tok cytotec og jeg kan ha samleie og bade igjen:). Gleder meg som en liten unge❤️❤️❤️.

Litt trist dag i dag, da det er 2 uker siden jeg fant ut at jeg hadde MA:(. Syns det er trist enda og er vel trist en stund..

I dag skal jeg begynne å trene igjen, da jeg har hatt opphold en periode pga jeg har vært dårlig. Så nå håper jeg ting går fremover:)


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Liker å se at det går fremover med deg!!:) Men jeg lurer på, hva er provera?(eller hva det het)
Og jeg er såååå enig at det skal bli deilig å bli ferdig!!❤️


14. Januar 2015?
 
Liker å se at det går fremover med deg!!:) Men jeg lurer på, hva er provera?(eller hva det het)
Og jeg er såååå enig at det skal bli deilig å bli ferdig!!❤️


14. Januar 2015?
Takk for det:).
Provera er hormontabletter som skal sette igang syklus raskere:). Jeg har gått på de før og fungert for å få igang syklus.. Vært litt rotete hos meg før:). Men jeg får så humørsvinger av de:(. Litt kjedelig med de jeg lever med..

Koselig at du leser:). Hvordan er det med deg?❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
 
Takk for det:).
Provera er hormontabletter som skal sette igang syklus raskere:). Jeg har gått på de før og fungert for å få igang syklus.. Vært litt rotete hos meg før:). Men jeg får så humørsvinger av de:(. Litt kjedelig med de jeg lever med..

Koselig at du leser:). Hvordan er det med deg?❤️


Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️
Å ja, håper det funker som det skal da:) Jeg har vært heldig med min.... Får håpe du slipper å gå på de lenge da! Er kjedelig å være så "opp og ned":/
Jo med meg går det greit! Ser ut som blødningene har gitt seg nå:D Men vi skal vente litt med å prøve igjen... Hvertfall over sommeren, så håper vi kommer raskt inn og kommer i gang med utredning:) Vi får nå se om vi gidder å vente på den hvis det tar for lang tid;)


❤️Gutt 03---MA 05---Jente 07---MA 10---MA des'13---MA mars'14---SA juni'14❤️
 
Back
Topp