Gutter med prinsessedrømmer

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvordan ville du reagere dersom sønnen din heller ville gå i kjole enn i bukser? En amerikansk mor har skapt stor debatt med barneboken “My princess boy”. Og norske Eva fikk selv en gutt med forkjærlighet for kjoler..

Les historiene dems her
 
Tror ikke jeg vil pese med det la det gå sin naturlige gang.

Verre de andre i familien om hva de vil syns. Men det skal jeg takle med glans.
 
Hadde nok latt ham gjøre som han ville, selv om det er vanskelig. Ikke fordi det gjør meg noe at mine barn leker, utforsker og finner ut hvem og hva de er. Men fordi jeg hadde vært redd for hvilke konsekvenser det kan få for barnet sosialt. Det viktigste uansett er at barnet får være seg selv. Hjemmet vårt skal bestandig være en trygg havn. Så får vi heller vise omgivelsene den tilliten at de også aksepterer at folk er seg selv. Hvis ikke, så tar vi kampen og står samlet.
 
Ville nok ikke resgert særlig på det, men omdet var noe som vedvarte hadde jeg nok spurt barnet rundt dette[emoji5]
 
Usikker. Viktig å la barn utforske, men der for meg at far i huset hadde prøvd ivrig å overtale han til noe annet[emoji6]
 
Det er da mye annet å bruke energi på ved barn enn dette, så hadde nok godtatt det ja;)
 
Min sønn har en prinsessekjole og tiara som han kjøpte med stor glede for sine egne penger. Han er prinsesseninja [emoji5]
Hvorfor skal vi reagerer mer på at gutta vil kle seg som prinsesser enn at jenter kler seg som prinser [emoji1]
 
Jeg har en sånn gutt. Han er 7 år.
Han liker å gå med kjoler, men helst alene da han er sjenert.
Når han er sammen med søskenbarna kan han bruke hennes klær, og det er ikke noe vi reagerer negativt på.
Han får lov å utforske og leke med typiske jenteleker :)
 
Ville latt han utforske, men tviler på om mannen hadde vært enig.
 
Back
Topp