Gutteklær vs jenteklær

Troikaen

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg synes det finnes så lite fine gutteklær i forhold til jenteklær til barn.
Jenteklærne er så mye mer varierte og man kan velge og vrake i det meste. Gutteklær er ofte skikkelig stygge.

Jeg synes ikke klær med traktor, fly, maskiner eller liknende er noe fint! Gruer meg allerede til alle klærne vi får, for de fleste ser ut til å ønske å kjøpe det mest guttete de kan finne når de skal handle til gutt.

Dette høres veldig utakknemlig ut, jeg blir selvfølgelig glad for alle gaver og all omtanke vi får uansett, jeg skulle bare ønske vi hadde litt mer fine og kule klær å velge mellom slik som det er til jenter.
Jeg er veldig gla for at Lindex har en del søte og kule klær til gutter uten at de blir så veldig voldsomme med gravemaskiner osv. Hehe

Noen andre som føler det slik?
 
Enig i at det er veldig mye jenteklær.
Og enig i at mye som er ment for gutt er.. tja, ser slaskete ut [emoji14]
 
Enig i at det er veldig mye jenteklær.
Og enig i at mye som er ment for gutt er.. tja, ser slaskete ut [emoji14]
Hehe godt det ikke er bare meg. Fikk nesten mentalt sammenbrudd da vi fikk body i gave med gravemasker i de styggeste "guttefargene" army grønt og Orange.
 
Enig i at det er stor forskjell på utvalg av jente og gutte klær. Nå har jo jeg gutt fra før og jeg handler mest på Lindex og KappAhl (newbie) [emoji4]
 
Enig i at det er stor forskjell på utvalg av jente og gutte klær. Nå har jo jeg gutt fra før og jeg handler mest på Lindex og KappAhl (newbie) [emoji4]
Ja det er foreløpig de jeg har sett som har fineste klær. Selv om også i de butikkene er det mest til jenter. :/
 
Helt enig! Anbefaler jule dausell sin nettside! Der har de klær til gutter som jeg syntes er nydelige[emoji7]
 
Mine første to var gutter, og da var det mye stygt, ja. Men synes det har blitt bedre med årene, og hvis man styrer unna billigkjedene som Cubus, Lindex, HM og Kappahl (utenom Newbie som har kjempefine klær), så synes jeg det er mye fint rundt omkring.

Jeg liker godt nøytrale farger som grå, brun, hvit og diverse blånyanser til gutt. Mens armygrønn og oransje, derimot?! :wacky: Handler mye på Nøstebarn, Polarn o Pyret, Zara, Pomp de Lux av steder som har egne merker, og ellers har Hust & Claire, Joha, MeMini, Miniature, Babcotons, Wheat, Molo og MarMar mye fint :)
 
Mine første to var gutter, og da var det mye stygt, ja. Men synes det har blitt bedre med årene, og hvis man styrer unna billigkjedene som Cubus, Lindex, HM og Kappahl (utenom Newbie som har kjempefine klær), så synes jeg det er mye fint rundt omkring.

Jeg liker godt nøytrale farger som grå, brun, hvit og diverse blånyanser til gutt. Mens armygrønn og oransje, derimot?! :wacky: Handler mye på Nøstebarn, Polarn o Pyret, Zara, Pomp de Lux av steder som har egne merker, og ellers har Hust & Claire, Joha, MeMini, Miniature, Babcotons, Wheat, Molo og MarMar mye fint :)
Ingen tvil om at der er blitt bedre, men synes enda jenter har minst dobbelt så mye å velge mellom.

haha ja du kan trygt si jeg ikke ble så veldig glad av de fargene. Huff. Jeg liker jo ikke de fargene i utgangspunktet, så det er ikke bedre bare fordi de er på babyklær... :D

Takk for tips! Zara har mye fint så det må jeg huske. :)
 
Det er nok større utvalg, men synes samtidig en del jenteklær er så upraktiske. Jeg kjøper ofte gutteklær til treåringen min fordi jenteklærne er tynnere og har masse sløyfer og dill på seg. Er vanskelig å finne en helt vanlig collegegenser til jenter. Så hun går rundt med gensere med dinosaurer og star wars-figurer på
 
Synes newbie har mye fint til gutt jeg [emoji4]

Og så liker jeg godt Hust and claire [emoji4]
 
Synes det er mye fint til gutter, men jeg synes f.eks ullklær er vanskelg å finne uten mørke farger og motiver på. Name it har sååå mye fint til jentene, mens alle gutteklærne er mørkeblå eller grå med biler på [emoji15]
 
Jeg har to gutter og har alltid tenkt at jenteklær-utvalget er mye større og finere ja. Men nå er ikke jeg så nøyen på mønster på klærne dems da. Jeg vet at de elsker gravemaskiner og skal gjerne få ha det på genseren.
Men jeg må si jeg gleder meg over å kunne handle jenteklær denne gangen [emoji3]
 
Jeg har gutt fra før, og venter jente denne gangen. Jeg jubler fremdeles inni meg fordi jeg nå kan kjøpe både jente- og gutteklær!
Det er en del fint til gutt, men jeg synes det er mye av det samme. Mye blått, grått osv. Og det er som du sier, mange motiver som ikke er så "baby-aktig" og koselige, slik som gravemaskiner og biler.
Jeg opplever at det ofte går i perioder, når butikkene har mye jeg liker, og når jeg absolutt ikke finner noe jeg vil kjøpe. Så jeg kjøper ofte en del i nåværende størrelse og størrelsen over dersom jeg er på handletur og føler at jeg finner mye fint.
 
Jeg gremmes halvt til døde over kjønnsstereotypene som tydelig skal innprentes allerede fra spedbarnsstadiet. Guttene skal ha hodeskaller og gravemaskiner og dinosaurer på de blå klærene sine, mens jentene skal ha kjoler og sløyfer og sommerfugler og dill og fjas. Grr...
 
Jeg gremmes halvt til døde over kjønnsstereotypene som tydelig skal innprentes allerede fra spedbarnsstadiet. Guttene skal ha hodeskaller og gravemaskiner og dinosaurer på de blå klærene sine, mens jentene skal ha kjoler og sløyfer og sommerfugler og dill og fjas. Grr...
Takk! Så enig.
 
Jeg løser det greit med å sy mye av tøyet til ungene selv. Ellers har Lindex og Kappahl mye fint
 
Jeg løser det greit med å sy mye av tøyet til ungene selv. Ellers har Lindex og Kappahl mye fint
 
Det er jo lov å tipse gavegivere om at du liker andre farger enn blått og grønt.
Har selv en liten gutt og han har gått mye i rødt, gult og selvfølgelig mye jordfarger.
Jeg synes HM har mye fint til gutt, du trenger jo ikke å kjøpe med traktor og biler, de har alt fra bamsemotiv, til disney motiv eller helt uten motiv.

Men må si meg enig at det MYE mer jenteklær enn gutteklær, men det er jo det også med dameklær og herreklær, så det er vell en livslang trend dette her.
 
Back
Topp