Gruer meg til barnehagestart

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Huff, gruer meg sånn til barnehagestart for lille. :-( Gruer meg til separasjonen, og det å gi fra meg ansvaret til ukjente.. tror lille vil kose seg, men hun er også veldig forsiktig og sjenert.

Noen som har noen gode tips/råd?
Har det gått bra med dere som har begynt?

Og.. gir de flasker med melk i barnehagen?

Noen som vet hva som er mest vanlig ifht å passe på de når de sover? Babycall? Vakt?

Har så mye spørsmål som jeg må spørre de om.. kanskje man kan sende en Mail?
 
Min minste begynte på tirsdag, gått over all forventning! Barnehagene vi har hatt har alltid strukket seg langt for foreldrene slik at ingenting har vært ett problem. Om man ønsker melk på flaske, grøt eller middagsglass så er det ikke noe problem. I vår bhg har de vakt ved soving.Lille her har hatt to hviler hjemme, men i bhgville de at hun skulle sove en hvil. Ble enige om å prøve det-gått kjempefint. Min oppfatning er at de er så flinke å se barnas behov.! Også har jeg sånn troen på god åpen kommunikasjon fra dag en. Ring bhg og spør om alt du lurer på, mye bedre det:)
 
I vår barnehage strekker de seg langt for foreldrene og barna. Det imøtekommer behovene. Ser de gir melk på flaske til de som trenger det. De har flasker i barnehagen. Vi trenger bare å ha med den melken vi ønsker dersom det ikke er vanlig melk. I vår barnehage sover barna ute i et skur. Der er det alltid en ansatt som sitter vakt. Dersom noen av barna sover på andre tidspunkt enn fellessovingen så setter de vogna rett utfor vinduet og følger med. Jeg grudde meg veldig mye når første skulle begynne i barnehage. Men jeg ble veldig beroliget etter å ha fått være med de første dagene. Alt er trygt og tilrettelagt inne. Det er mange voksne på relativt få barn. Du rekker jo å bli litt kjent med de som skal passe barnet før du overlater henne alene.
Jeg kan desverre ikke gi så mye tips angående det med separasjon. Gruer meg ihjel til guttungen skal være alene idag uten meg. Men jeg prøver å tenke at det er nok meg det er verst for.
 
Følger denne. Og føler med deg. Vi har BHG start på mandag. Er rolig PR nå men vet aldri hvordan man tar det der og da? Det å "overlate " barnet i noen andres hender liksom? Men du.. jeg velger å tro/føle at det hadde vært litt rart om vi var helt chille og rolige rundt dette. Det er mammainnstinktet som fungerer som det skal. Dette går bra[emoji4]
 
Tusen takk for tilbakemeldinger. Går sikkert bra, bare kjenner litt på panikken om å gi henne til noen andre som man egentlig ikke kjenner.. huff!
 
Back
Topp