Gravidvitaminer

Frk1991

Gift med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hei alle flotte jenter i augustgruppa :)

Jeg lurer litt på dette ang gravidvitaminer. Bør man ta noe første trimester? Bestilte vitaminer på komplett, men så disse var for 3.trimester og ammende (mulig 2.trimester også, men orker ikke å gå og sjekke :hilarious:).

Tar selvfølgelig folat, men trenger jeg å ta andre ting i tilegg? Hvis ja; hvilke vitaminer anbefaler du?
 
Tar folat og tran, jeg i alle fall. Det inneholder vitaminer vi trenger (gravid eller ei) :)
 
Tar folat og tran, jeg i alle fall. Det inneholder vitaminer vi trenger (gravid eller ei) :)

Jeg klarer ikke tran, verken flytende eller tabletter. Klarer ikke barnetranen en gang. Det låser seg noe i halsen og får ikke svelget en gang. :eek:
 
6f8a3be2cbf3683b3d5721833b38d97b.jpg


Jeg knasker disse. Her er det mye lurt og inkludert folsyre:)

De der er ok. Finnes variant for første trimester og en for resten av svangerskapet. Men det er tranpiller der altså! Det er det i alle de gravidpakkene jeg vet om fra apoteket. Du får spise mye nøtter og/eller fisk om det går ned. Mye omega 3 i nøtter nemlig. Tror valnøtter er på topp.

(Svaret var til 1991; ) )
 
De der er ok. Finnes variant for første trimester og en for resten av svangerskapet. Men det er tranpiller der altså! Det er det i alle de gravidpakkene jeg vet om fra apoteket. Du får spise mye nøtter og/eller fisk om det går ned. Mye omega 3 i nøtter nemlig. Tror valnøtter er på topp.

(Svaret var til 1991; ) )

Takk for svar!! Det er en sperre der jeg absolutt ikke vet hvor kommer fra. Sambo har prøvd flere ganger å få meg til å ta det, men får ikke svelga det ei gang. Takk for tips ❤
 
Knasker d vitamin til den store gullmedaljen (har mangel) og tar folat :)
 
Her er det daglig dose med multivitamin, tran, folat og blodfortynnende. Sistnevnte er medisin som jeg har fått fra legen. Ikke vanlig å ta ;)

Hvis du ikke liker tran, så spis fisk :) Makrell på skiven, laks til middag, sushi osv.
 
tar nycoplus gravid, for de som planlegger + første trimester.
Men herregud for noen piller da, såvidt de går ned
 
D vitamin bør alke gravide ta fikk jeg beskjed om på apoteket, nå i vinterhalvåret
 
Jeg har tatt disse under prøvingen, fra babyplan.no Har kjøpt alt av tester derfra også, superfornøyd! Noen som kjenner til disse?
Tenkte å høre med legen nå når jeg ER gravid, for å være sikker:happy:

2016-12-10 00.33.07.png
 
Back
Topp