Graviditetstegn stikkninger i eggstokk/livmor ?

Ønskerbarn24

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
September To Remember
Novemberlykke2024❤️
Dette kan ha blitt spurt om før her inne, men til dere som har vert gravid. Stikkninger eller rare følelser i venstre evt høgre side. Der eg trur eggstokken ligger. Er dette ett gravdititetstegn flere har hatt?

Denne syklusen har eg hatt såå mye stikkninger i begge eggstokkene som starta frå DPO 1 og aldri ga seg, er no i DPO 11. I starten av DPO land var de veldig kraftige og no er de litt mer milde, men de er der nesten hele tiden, mest da på venstre side og en sjelden sjelden gang på høgre.

Venter spent på å ta en g test , bare håper virkelig at den er positiv denne mnd.
 
Henta frå babyverden, er dette eg føler! Weee håper det er en spire ! Noen som har opplevd det samme ?


Slik kan du oppleve stikningene
Helt tidlig i svangerskapet er de hormonelle forandringene store, og den lille livmoren vokser en god del – selv om det foregår bak symfysen uten at man kan se den utenpå magen enda. Stikningene kan sitte ganske lavt, rundt eller bak symfysen på en måte – det kan også være mer konsentrert i én av sidene. Så lenge stikningene kommer og går er det vanligvis helt normalt. Det kan gjerne være dager du kjenner disse stikningene flere ganger, men det kan innimellom også godt være dager helt uten stikninger.
 
Ja stikninger på sidene og nederst i magen er tegn på at noe skjer der inne :) Jeg har det fortsatt innimellom, men ikke så mye som i uke 3-4 (før jeg fant ut at jeg var gravid). Er nå 6 uker :)
 
Ja stikninger på sidene og nederst i magen er tegn på at noe skjer der inne :) Jeg har det fortsatt innimellom, men ikke så mye som i uke 3-4 (før jeg fant ut at jeg var gravid). Er nå 6 uker :)


Hmm spennende :D har aldri hatt så mye aktivitet i der området før! Er veldig spent ! Heldig du er med graviditet tok det lang tid ? :D
 
I mitt første svangerskap hadde jeg murringer omtrent fra EL og frem til fødsel. Har som regel EL smerter, men de menssmertene kommer kun dagen før ikm eller på selve dagen. Jeg har igjen hatt de samme murringene fra EL nå og kjenner de godt igjen. Tar det som et positivt tegn enn så lenge! Er bare 3 DPO, så en evighet til jeg får testet noe.

Ps! Testet positivt første svangerskapet 13 DPO.
 
Hmm spennende :D har aldri hatt så mye aktivitet i der området før! Er veldig spent ! Heldig du er med graviditet tok det lang tid ? :D

Fortere enn jeg trodde det skulle:hilarious: Tok el tester i februar og beregnet EL 28/2, men da var jeg allerede gravid! Hadde hatt eggløsning mye tidligere enn vanlig:D Prøvd i 5 mnd.
 
Fortere enn jeg trodde det skulle:hilarious: Tok el tester i februar og beregnet EL 28/2, men da var jeg allerede gravid! Hadde hatt eggløsning mye tidligere enn vanlig:D Prøvd i 5 mnd.

haha så herlig ! Håper spiren sitte her snart ! :D
 
Hva betyr de forkortelsene?
-EL
-DPO
-PP
-IKM

EL: eggløsning
DPO: dager etter eggløsning (Days Past Ovulation)
PP: Prøve periode (feks prøveperiode 1, 2 osv)
IKM: forventet menstruasjon.

se også oversikt over alle forkortelser som er festet øverst i innleggene :)
 
EL: eggløsning
DPO: dager etter eggløsning (Days Past Ovulation)
PP: Prøve periode (feks prøveperiode 1, 2 osv)
IKM: forventet menstruasjon.

se også oversikt over alle forkortelser som er festet øverst i innleggene :)

jeg så det etter jeg hadde skrevet detmen tusen takk☺️
 
Jeg ønsker å bli gravid. aldri gått
på prevensjon eller noe.
prøvd i 5 måneder uten suksess.
Har dere noe tips eller råd?
 
Jeg ønsker å bli gravid. aldri gått
på prevensjon eller noe.
prøvd i 5 måneder uten suksess.
Har dere noe tips eller råd?
Ta blodprøver og sjekk om du har mangel på noe, sjekk blodsukker, og tsh, jern og vitaminer følg med på eggløsningsdaga, unngå nikotin/alkohol i en periode, spis og drikk nok .
Er du over 35 år gammel, har du mindre sjanse for å bli gravid men det skal absolutt ikke stoppe deg for å prøve !
 
Rundt 3-4 dager etter eggløsning kjente jeg at det hadde gått, og en uke etterpå satt jeg med pos. graviditetstest. Kjentes som lyn
 
Back
Topp