Graviditet og småbarn

Veldig slitsomt, så skjønner ikke hvorfor jeg setter meg i samme posisjon igjen :hilarious: Det er 11,5 mnd i mellom mine to første. Er nok lettere med 20-24 mnd i mellom, da. Er jeg gravid nå så blir det 14 mnd i mellom yngste og neste.

Anbefaler bhg før det kommer ny baby :angelic:

Mine barn er født i april 16, april 17, aug 20 og sept 2023. 3-4 års aldersforskjell er suuupert :shy:
 
Veldig slitsomt, så skjønner ikke hvorfor jeg setter meg i samme posisjon igjen :hilarious: Det er 11,5 mnd i mellom mine to første. Er nok lettere med 20-24 mnd i mellom, da. Er jeg gravid nå så blir det 14 mnd i mellom yngste og neste.

Anbefaler bhg før det kommer ny baby :angelic:

Mine barn er født i april 16, april 17, aug 20 og sept 2023. 3-4 års aldersforskjell er suuupert :shy:
Helt enig! Her er det januar 10, november 13, februar 19 og september 24 - og det har vært en fryd!
 
Det er tungt:wacky: mini er nå 16 måneder og jeg er 20+5. Jobber bare 40% pga energi og bekken som virkelig begynner å ta kvelden nå. Men det viktigste for meg er at jeg greier å være den gode mammaen for mini, så da får jobben komme litt etterpå:joyful:
 
Her var største 1,5år når jeg ble gravid med nummer to. Jeg syntes det var både tungt å vanskelig til tider å gå gravid med tanke på eldste. Men når det er sagt så har jeg ikke hatt lette svangerskap. Mens tungt å sårt på slutten når en ikke klarer å løfte og bære eldste på samme måte som før. Ble også sårt når jeg ble lagt inn til observasjon noen dager. Men det skjer jo heldigvis ikke så mange. Syns også det har vært litt vanskelig i barseltiden, når en er så knyttet til baby hele tiden (amming). Vi fikk kolikk baby som nummer to, og uten BHG så det ikke gått tror jeg. Men nå bare en mnd etter at ting har roet seg en del, er det nesten glemt. Så min konklusjon er at det kan bli litt tungt og sårt innimellom, men det går seg til ganske fort :happy:
 
Takk for svarene!
Jeg ser at det kan være fornuftig å sende minstemann til barnehage før vi blir gravide igjen, om vi klarer å time det. :)
Planen er at han skal starte når han er 15-16 måneder (oktober), og vi skal forhåpentligvis ha innsett av embryo (ivf) mellom august og september. :)
 
Det er skikkelig skikkelig tungt, og veldig frustrerende om man blir relativt dårlig i kombinasjon med overaktiv ettåring... :bag:likevel er planen å sette meg selv i den klemma enda en gang :rolleyes:
 
yngste rekker akkurat å fylle 2 før nr 3 kommer. Eldste blir da 7. og det går greit nå. Riktig nok begynner yngste ikke i bhg før august. Men hu er ei bedagelig jente å ha hjemme. Og jeg har relativt enkle svangerskap. Så krysser fingrene for at det fortsetter. Ho er veldig frempå og tror nok det blir veldig kjekt med to tette, når eldste er såpass «gammel» i forhold. Hehe. men er stor forskjell på en 12 mnd og en 16 mnd typ. Så tror å føde nærmere 2 års aldersforskjell er lettere enn nærmere 1 år typ. Da har man gjerne fått sove litt igjen åsånn :hilarious:
 
Ble gravid med lillebror da storebror var 8 mnd. Gikk egentlig overraskende fint, selv om det var litt ekstra tungt da barnehagen stengte våren 2020 og jeg var 7-8 mnd på vei :hilarious:
 
Takk for svarene!
Jeg ser at det kan være fornuftig å sende minstemann til barnehage før vi blir gravide igjen, om vi klarer å time det. :)
Planen er at han skal starte når han er 15-16 måneder (oktober), og vi skal forhåpentligvis ha innsett av embryo (ivf) mellom august og september. :)
Her er planen å være hjemme med to, når jeg (muligens) blir gravid igjen. Planen er litt forandret, ville egt ha to tette, men når junior sliter med så mye tenker jeg vi må drøye, så sånn som det ser ut nå planlegger vi neste til neste høst igjen, og da er eldste akkurat over 2 år. Jeg syntes barnehage når de er ett er altfor tidlig, og hvis man har mulighet så vil jeg vente lengst mulig, så tenker han kan begynne når han har blitt 3.
 
Er 33 uker på vei og har baby på 18 mnd fra før i tillegg til to i småskolen. Trodde aldri jeg skulle si det men det har gått over all forventning❤️
 
Her er planen å være hjemme med to, når jeg (muligens) blir gravid igjen. Planen er litt forandret, ville egt ha to tette, men når junior sliter med så mye tenker jeg vi må drøye, så sånn som det ser ut nå planlegger vi neste til neste høst igjen, og da er eldste akkurat over 2 år. Jeg syntes barnehage når de er ett er altfor tidlig, og hvis man har mulighet så vil jeg vente lengst mulig, så tenker han kan begynne når han har blitt 3.
Høres fornuftig ut! Jeg ville også vente så lenge som mulig med barnehageoppstart, men det blir i praksis vanskelig å ha ungen hjemme etter permisjonslutt. (Vi tok 80% permisjon pluss ferie begge to, derfor er vi ferdig i begynnelsen av oktober).
Det er ikke sikkert han trenger å være der i mer enn 4 timer om dagen, da jeg jobber som regel på ettermiddagen og mannen min er ferdig rundt kl 15:30-16:00. Samtidig tenker jeg at noen timer der kan være greit som avlastning hvis vi klare å bli gravide igjen snart. Spesielt den siste måneden før fødselen og de første ukene etter det kan det være nødvendig å holde storebrødene opptatte (vi har ikke familie i nærheten).
 
Back
Topp