Graviditet etter fylte 44? Eggdonasjon?

BabyAlma

Betatt av forumet
Hei damer. Vi er så heldige å ha fått to barn ved hjelp av ivf hhv på Riksen og Porsgrunn. Siste egguttak i Porsgrunn var i Jan 17, fikk da 10 egg på frys hvor 3. innsett ble til lillesøster. Siden 2021 har vi hatt mange fryseforsøk hvor ett ble graviditet (MA i uke 7) og resten neg. test.

Nå er «fryselageret» brukt opp, og jeg har fylt 44. Kjenner veldig på at «prosjekt attpåklatt» ikke bare er å legge fra seg. Så vi har bestemt oss for å prøve behandling hos Medicus videre.

Hadde egentlig innstilt meg på at eneste alternativ var eggdonasjon, siden jeg jo er rukket å bli 44 og mannen min 46. Var litt overrasket da legen mente vi heller skulle forsøke egne egg først. Noen som har erfaring med graviditet etter fylte 44 her?

Og noen som har erfaringer med Medicus og eggdonasjon? Hører de samarbeider med eggbank i Finland. Hvordan er opplevelsen med det?

❤️
 
På fb gruppa mødre over 35+ er det en god del som har blitt planlagt/uplanlagt gravid mellom 44-46, så det er jo helt klart mulig. Hvis Medicus anbefaler - basert på prøver etc - å prøve med egne egg først så er det jo kanskje verdt det. Kommer vel også an på økonomi og tid dere ønsker å bruke.

Medicus/Finland - vi var direkte i Finland og har bare gode opplevelser med de. Tenkte først gjøre søskenforsøk via Medicus/Finland - og de var veldig behjelpelige - men pga tid/syklus ble det direkt til Finland på søsken også.
 
På fb gruppa mødre over 35+ er det en god del som har blitt planlagt/uplanlagt gravid mellom 44-46, så det er jo helt klart mulig. Hvis Medicus anbefaler - basert på prøver etc - å prøve med egne egg først så er det jo kanskje verdt det. Kommer vel også an på økonomi og tid dere ønsker å bruke.

Medicus/Finland - vi var direkte i Finland og har bare gode opplevelser med de. Tenkte først gjøre søskenforsøk via Medicus/Finland - og de var veldig behjelpelige - men pga tid/syklus ble det direkt til Finland på søsken også.
Tusen takk for svar! Direkte til Finland, dvs at du hadde selve forsøket på Ovumia? Ikke via Medicus?

Betyr det at du er gravid med nr. 2 nå?

Kan jeg spørre hvor mange forsøk du hadde per donorforsøk? Og hvor mange blastoer har du fått hver gang?
 
Tusen takk for svar! Direkte til Finland, dvs at du hadde selve forsøket på Ovumia? Ikke via Medicus?

Betyr det at du er gravid med nr. 2 nå?

Kan jeg spørre hvor mange forsøk du hadde per donorforsøk? Og hvor mange blastoer har du fått hver gang?
Ja, hadde forsøkene på Ovumia. Første gang var ikke ED igang i norge, så dermed måtte man utenlands. Andre gang ville vi egentlig sende sæd og få embryoer sendt til norge med Medicus, men vi startet den planleggingen for sent slik at donors syklus ikke samsvarte med når sendelsen skulle gå fra norge så mannen reiste over (for å få blasto på frys og ikke egg på frys). Samme donor på begge.

Første gang var det med fryste egg, da endte vi kun med ett blasto og det ble barn! Andre gang ble eggene befruktet og utviklet til blasto før de ble fryst, fikk da 6 5-dagers blasto. Ble gravid på første innsett (er gravid nå).
 
Wow! Så bra hvor langt er du på vei? Og hvor gammel er donor?

Er veldig fristende å bare kjøre på med ED! Siden 2014 har vi vel til sammen hatt 13 innsett hvorav 4 graviditeter (2 SA/MA og 2 barn). Så 15 prosent suksessrate med egne (yngre) egg. Jaja får høre hva Medicus sier etter de har gått gjennom journal ordentlig etc.

Har dere snakket noe om hvem dere skal fortelle det til at dere har hatt ED? Sier dere det til noen eller til barnet etterhvert?
 
Wow! Så bra hvor langt er du på vei? Og hvor gammel er donor?

Er veldig fristende å bare kjøre på med ED! Siden 2014 har vi vel til sammen hatt 13 innsett hvorav 4 graviditeter (2 SA/MA og 2 barn). Så 15 prosent suksessrate med egne (yngre) egg. Jaja får høre hva Medicus sier etter de har gått gjennom journal ordentlig etc.

Har dere snakket noe om hvem dere skal fortelle det til at dere har hatt ED? Sier dere det til noen eller til barnet etterhvert?
Er 22 uker nå. De har egentlig ikke lov å fortelle alder på donor, men indikerte at hun var under 30 første gang og over 30 andre gang (2 år mellom første/andre gang). Klinikken ringte henne og spurte om hun ville donere en gang til (vi ønsket samme donor på søsken).

Fortalt til nær familie og nære venner. Skal fortelle barn også når litt større. Så får barn bestemme hvem andre som skal vite.
 
Er 22 uker nå. De har egentlig ikke lov å fortelle alder på donor, men indikerte at hun var under 30 første gang og over 30 andre gang (2 år mellom første/andre gang). Klinikken ringte henne og spurte om hun ville donere en gang til (vi ønsket samme donor på søsken).

Fortalt til nær familie og nære venner. Skal fortelle barn også når litt større. Så får barn bestemme hvem andre som skal vite.
Er 22 uker nå. De har egentlig ikke lov å fortelle alder på donor, men indikerte at hun var under 30 første gang og over 30 andre gang (2 år mellom første/andre gang). Klinikken ringte henne og spurte om hun ville donere en gang til (vi ønsket samme donor på søsken).

Fortalt til nær familie og nære venner. Skal fortelle barn også når litt større. Så får barn bestemme hvem andre som skal vite.
Ok :) spennende da! To uker til så er du over den magiske 24 ukers grensen!
Er veldig utålmodig kjenner jeg.
Hvor lang tid tok det fra dere sendte inn papirer til dere hadde innsett?
 
Jeg er gravid med eggdonasjon, Medicus/Finland. Første donor ga null resultat. En kjemisk, så ingenting og 3. overlevde ikke tining. Neste donor satt den på første forsøk. Jeg er 46 år, er i uke 25 nå. Har 2 igjen på frys i Finland. Men tror ikke vi bruker de. Jeg klarer ikke ett svangerskap til med kvalme. Er fortsatt kvalm nemlig
 
Ok :) spennende da! To uker til så er du over den magiske 24 ukers grensen!
Er veldig utålmodig kjenner jeg.
Hvor lang tid tok det fra dere sendte inn papirer til dere hadde innsett?
Første gang tok det ca 1 mnd fra første kontakt til innsett, men da valgte vi egg fra eggbanken (altså allerede frosne egg). Andre gang kunne det tatt 1 mnd også, men vi valgte å fryse embryoene til innsett senere. Da vi tok kontakt for innsett så fikk vi det gjort på min første syklus.
 
Jeg er gravid med eggdonasjon, Medicus/Finland. Første donor ga null resultat. En kjemisk, så ingenting og 3. overlevde ikke tining. Neste donor satt den på første forsøk. Jeg er 46 år, er i uke 25 nå. Har 2 igjen på frys i Finland. Men tror ikke vi bruker de. Jeg klarer ikke ett svangerskap til med kvalme. Er fortsatt kvalm nemlig
Gratulerer! :)
Hvordan har din opplevelse med Medicus vært da? Og hvor raskt gikk det fra dere sendte papirer til innsett?
Ser at du har tre barn fra før, er de også med ED?
Ja den kvalmen er altoppslukende. Har du vært like kvalm i tidligere svangerskap?
 
Første gang tok det ca 1 mnd fra første kontakt til innsett, men da valgte vi egg fra eggbanken (altså allerede frosne egg). Andre gang kunne det tatt 1 mnd også, men vi valgte å fryse embryoene til innsett senere. Da vi tok kontakt for innsett så fikk vi det gjort på min første syklus.
Wow! Det er imponerende raskt! Ble litt optimistisk nå :)
 
Gratulerer! :)
Hvordan har din opplevelse med Medicus vært da? Og hvor raskt gikk det fra dere sendte papirer til innsett?
Ser at du har tre barn fra før, er de også med ED?
Ja den kvalmen er altoppslukende. Har du vært like kvalm i tidligere svangerskap?
De 3 jeg har fra før er mine, de fikk jeg når jeg var 22, 23 og 25.
Var ikke kvalm med de. Nå er det jente.
Det gikk ca 5 mnd fra vi signerte papir til det første i innsettet i januar i fjor.
 
Ah ok :) hva var grunnen til så mye som fem måneder? Var det fordi det var vanskelig å finne donor eller andre grunner
De sier 6-9mnd mener jeg å huske. Vi ble satt øverst på prioriteringslisten pga min alder. Første donor de fant, hadde ikke egg, så se må finne ny. Vi eller sambo leverte sæd i august. Så ble det sendt til Finland i begynnelsen av september. Første donor skulle ha gitt oss egg i slutten av november, tror d var rundt den 20. 25 november hadde de funnet nu donor, egguttak i midten av desember. De 3 blastoene kom til Norge før jul. Så fikk jeg mensen på julaften å vi fikk da satt inn 3 uker etterpå.
 
Ah, ok! Kjipt at det skulle ta så lang tid..og særlig når klokken tikker høyt. Veldig bra at det gikk til slutt!
Føler jo litt på det selv, blir 45 i oktober. Så vi har ikke sååå god tid på å komme i gang.
 
Veldig betryggende og koselig å lese denne tråden. Du spør så godt og engasjerer folk som svarer gode svar. Fikk mye bare av å lese i tråden. ❤️

Jeg gleder meg veldig til å få sette i gang selv.
 
Veldig betryggende og koselig å lese denne tråden. Du spør så godt og engasjerer folk som svarer gode svar. Fikk mye bare av å lese i tråden. ❤️

Jeg gleder meg veldig til å få sette i gang selv.
Ja kanskje vi kommer til å starte opp nesten likt! Spennende tider fremover!
 
Hei :) jeg er ikke 44, men fyller 41 rundt fødsel. Vi holder til på spiren i Trondheim. Fikk 8 donoregg på frys, hadde samtale om eggdonasjon der i mars i fjor og mai så var eggene klare. Hadde ett innsett i juni i fjor som ble negativt. Satte inn nytt i september og nå er jeg i uke 21 ❤️ fortsatt 6 egg på frys men holder nok med et barn for oss da denne graviditeten har vært tøff psykisk ❤️ kan sterkt anbefale Spiren ❤️
 
Hei :) jeg er ikke 44, men fyller 41 rundt fødsel. Vi holder til på spiren i Trondheim. Fikk 8 donoregg på frys, hadde samtale om eggdonasjon der i mars i fjor og mai så var eggene klare. Hadde ett innsett i juni i fjor som ble negativt. Satte inn nytt i september og nå er jeg i uke 21 ❤️ fortsatt 6 egg på frys men holder nok med et barn for oss da denne graviditeten har vært tøff psykisk ❤️ kan sterkt anbefale Spiren ❤️
Takk for svar ❤️ og gratulerer så masse med graviditet! Hva er din historie? Fint å ha egg på frys uansett, så trenger dere ikke ta noen avgjørelser om søsken før dere må ☺️

Vi bor i Oslo, men da vi skulle forsøke på søsken søkte vi oss til Porsgrunn og ikke Riksen, hovedsakelig pga kapasitet. Har vel hatt til sammen 10 innsett i Porsgrunn (hvor ett ble barn) siden 2017. Følte det ble en stor ekstrabelastning å skulle ha så lang reisevei, selv ha ansvar for å bestille gynekologtimer hos samarbeidende gynekologer før innsett, etc. Ble veldig stress mtp logistikk, jobb etc. Innser at det sikkert er hverdagen til mange som ikke bor i en storby, men når vi først bor i Oslo er det veldig fordel å bruke en klinikk her. Så det er egentlig stor del av bakgrunnen for at vi har sett oss ut Medicus, de har lokaler 5 min i gangavstand fra min jobb. Men om mange hadde vært misfornøyde der måtte vi revurdert tenker jeg ❤️
 
Back
Topp