Gravide med prøverør?

Jeg føler at eneste forskjellen fra "vanlige" gravide er at jeg bærer tvillinger. Hadde det vært en enling tror jeg at jeg ville følt meg som en normal gravid i flokken [emoji5].
Men det er jo klart at jeg føler meg veldig velsignet for å endelig få lov til å bære frem barn. Det er kanskje ikke alle som kjenner på den takknemligheten, men det er jo heller personlig og veldig individuelt uavhengig av prøverør eller ikke. Så helt umulig å kunne sammenlikne.
 
Du da? Føler du at det er annerledes for deg?
Jeg tror jeg er mer takknemlig og fornøyd og positiv enn jeg kanskje ville vært ellers. Nettopp fordi denne prosessen har vært så lang, og jeg vet hvor mye den har krevd av meg. Og hvor utrolig lave odds vi hadde for å få det til.

Om jeg hadde blitt gravid på en måned eller to med vanlig prøving, så ville jeg kanskje ikke vært like overveldende takknemlig for det. Og kanskje jeg ville sett mer negativt på svangerskapsplagene og sånt. Nå er jeg jo bare glad for at vi klarte det i det hele tatt, så da føles disse plagene mer som bagateller.

Men jeg har jo aldri vært "vanlig" gravid, så jeg vet jo ikke sikkert... Mulig det vilke føltes like stort uansett.
 
Jeg er gravid med prøverør :) siste offentlige søskenforsøk. Vi fikk satt inn to egg og frosset et. Ble gravid med to-egget tvillinger :) Sønnen vi har er også prøverør.

Jeg tenkte mye mer i starten av graviditeten på at dette er prøverør, siden jeg måtte ta blodfortynnende til uke 12 og slikt. Men etter at jeg ble ferdig med medisiner så tenker jeg ikke så mye på det. Det eneste er den følelsen av at hvis noe plutselig skulle skje, så er det ikke bare å hoppe til køys og prøve igjen. Vi er veldig åpne om prosessen vi har gjennomgått, så jeg merker nok litt på folk at de bryr seg om oss og er veldig glade på vår vegne. Tror ikke folk hadde uttrykket det like mye om alt bare foregikk "vanlig".
 
Back
Topp