Gravid og feber

MissPreggo

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
hei!

Influensaen tok meg i år også, og ligger sengeliggende med vond hals og feber. Lest litt rundt at feber ikke er bra for fosteret. Har målt 38,5 i feber nå. Hva er best og verst av Paracet og feber? #førstegangsfødende
 
hei!

Influensaen tok meg i år også, og ligger sengeliggende med vond hals og feber. Lest litt rundt at feber ikke er bra for fosteret. Har målt 38,5 i feber nå. Hva er best og verst av Paracet og feber? #førstegangsfødende
Du kan fint ta paracett innenfor det som er anbefalt på pakken. Bare IKKE ta ibux.
 
Feber er verst, så ta Paracet. Ikke vær "flink" å ikke ta noe når det gjelder feber i svangerskap. Få feberen ned.
 
Har hørt eg skal holde meg unna ja... Hvorfor ikke Ibux egentlig? :/
Ibux er blodfortynnende så du kan lettere blø mer og sitat av leger ved bruk av ibuprofen. Enkelte studier har vist at det kan føre til spontanabort,samtidig som det kan føre til problemer med barnets blodsirkulasjon i siste del av svangerskapet
 
Kan vel være greit å ta kontakt med fastlege om feber ikke går ned i løpet av en dag?
De fleste klarer seg jo fint, men er vel greit at legen er informert tenker jeg.. :)
 
Du kan sikkert gi det et par dager, det hadde i hvert fall jeg gjort. Feber gir seg jo vanligvis i løpet av noen dager.
 
Jeg hadde tre dager med feber når jeg var innlagt med nyrebekkenbetennelse, tok Paracet for å få den ned. Var oppe i 39,7 på det høyeste, men gikk fort ned ned Paracet [emoji4]
 
Hvordan går det med deg?

Hei Tone! Takk som spør :)

Ikke så veldig mye bedre dessverre. Sengeliggende, Tett i hals og nese, og fortsatt litt varm, fra 38-38,5 i feber. Leste at 38 i feber ikke er så gale, så prøver å holde meg unna Paracet og medisin... vetsje om det er riktig eller galt, står utrolig mye forskjellig ang. dette på nette. Tenker en tur til legen i morgen viss ikke eg blir bedre... :)
 
Hei Tone! Takk som spør :)

Ikke så veldig mye bedre dessverre. Sengeliggende, Tett i hals og nese, og fortsatt litt varm, fra 38-38,5 i feber. Leste at 38 i feber ikke er så gale, så prøver å holde meg unna Paracet og medisin... vetsje om det er riktig eller galt, står utrolig mye forskjellig ang. dette på nette. Tenker en tur til legen i morgen viss ikke eg blir bedre... :)

Paracet er ikke så farlig, altså, bare man ikke bruker det over lenger tid :) Ikke la være å ta for å være "flink" :)
 
Back
Topp