Gravid mens sykemeldt/ rett på aap?

Flere i samme situasjon ?

  • Ja

    Votes: 1 50,0%
  • Nei

    Votes: 1 50,0%

  • Antall som har svart
    2

Mamma2021

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Hei.
Pga kronisk sykdom og utmattelse har jeg til høsten/vinteren vært sykemeldt 1. År
Og har blitt anbefalt av behandler og gå over på aap for og kunne vurdere arbeidsevne gjennom nav da.
Så ble jeg jo gravid nå i juli og blir redd for at jeg ikke får gå over på aap som planlagt. Og hva gjør man da frem til fødsel for å ha rett på foreldrepenger? :arghh::eek::sorry:
 
Slik jeg har forstått det har msn rett på foreldrepenger når man går på AAP. Det blir regnet som inntekt. Men her må noen rette meg om jeg tar feil:)

Edit: ser jeg kanskje missforsto, men hvorfor skal du ikke kunne gå over på det fordi du er gravid?:)
 
Slik jeg har forstått det har msn rett på foreldrepenger når man går på AAP. Det blir regnet som inntekt. Men her må noen rette meg om jeg tar feil:)
Sånn har jeg forstått det også. men det jeg er redd for er at nav ikke setter meg på aap etter sykemeld går ut fordi jeg ble gravid nå:eek:
 
Sånn har jeg forstått det også. men det jeg er redd for er at nav ikke setter meg på aap etter sykemeld går ut fordi jeg ble gravid nå:eek:
Ja, skjønte det når jeg leste igjennom det igjen. :)
Men hvorfor skal de ikke gjøre det? Burde ikke ha noe å si? Men kanskje noen har erfaring her?

Masse lykke til hvertfall! Vet hvordan disse bekymringene er og det er knalltøft:Heartred
 
Jeg fikk aap en mnd før nr 3 ble født. Så de bryr seg ikke om du er gravid. Fikk foreldrepermisjon og foreldre penger så aap tiden ble utsatt den tiden permisjonen er. Nå fikk jeg 6 mnd ekstra pga korona også.
 
Jeg fikk aap en mnd før nr 3 ble født. Så de bryr seg ikke om du er gravid. Fikk foreldrepermisjon og foreldre penger så aap tiden ble utsatt den tiden permisjonen er. Nå fikk jeg 6 mnd ekstra pga korona også.
Okei! Takk for svar!
Fordi at hovedgrunnen at jeg ikke er i jobb nå er pga ME som slår meg ut flere dager/perioder i strekk og klarer ikke følge klokkeslett og må gjøre alt etter formen. Og når jeg har vært sykemeldt 1. År skulle planen været aap for og finne arbeidsevnen min. er så redd den planen blir ødelagt nå pga jeg ble gravid.
at nav blir vanskelig eller noe:eek:
Så lenge jeg ikke får store problemer med svangerskapet burde jeg vel fint kunne gjøre den arbeidsutprøvingen. Men hvem vil ha en sjuk gravid jente i arbeids hos seg?:yuck:
 
Okei! Takk for svar!
Fordi at hovedgrunnen at jeg ikke er i jobb nå er pga ME som slår meg ut flere dager/perioder i strekk og klarer ikke følge klokkeslett og må gjøre alt etter formen. Og når jeg har vært sykemeldt 1. År skulle planen været aap for og finne arbeidsevnen min. er så redd den planen blir ødelagt nå pga jeg ble gravid.
at nav blir vanskelig eller noe:eek:
Så lenge jeg ikke får store problemer med svangerskapet burde jeg vel fint kunne gjøre den arbeidsutprøvingen. Men hvem vil ha en sjuk gravid jente i arbeids hos seg?:yuck:
De er hyggeligere når man er på aap heldigvis.pemisjonen min gikk ut i april men har fortsatt ikke vært på noe. Først korona også Bøe det jo ferie. Har også 3 barn som er kronisk syke med refluks så ble en del legetime på både dem og meg fremover.
 
Back
Topp