Gravid igjenn og nervevrak etter MA og SA

Frk.rose

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberhjertene 2018
Er så redd for å miste ennå en gang at det er kunn det eneste jeg går å tenker på. Er så deppa og sikker på at det aldri blir fler bebiser. Er tredje gangen på 6 mnd jeg er gravid nå. 4+4 ca og null symptomer. Hadde både kvalme og ømme pupper for noen dager siden, men alt er forsvunnet akkurat som de to forrige gangene. Klarer ikke være positiv denne gangen. Uff, godt å få lufta det hvertfall:oops:
 
Er så redd for å miste ennå en gang at det er kunn det eneste jeg går å tenker på. Er så deppa og sikker på at det aldri blir fler bebiser. Er tredje gangen på 6 mnd jeg er gravid nå. 4+4 ca og null symptomer. Hadde både kvalme og ømme pupper for noen dager siden, men alt er forsvunnet akkurat som de to forrige gangene. Klarer ikke være positiv denne gangen. Uff, godt å få lufta det hvertfall:oops:

Jeg har kanskje ikke så mye oppmuntrende å komme med, men du er i allefall ikke aleine om å føle det sånn. Har mistet for 3. Gang på rad i år og sleit med å klare tenkte positivt.og at det skulle gå bra denne gangen. Nå gikk det desverre ikke veien igjen og jeg blir ikke akkuratt mer positiv med tiden som går. Jeg trøster meg med at jeg i allefall har fått henvisning til utredning og veit ikke om vi orker å prøve igjen før vi får mer svar der. Blir utrolig slitsomt i lengen gå å vente og kjenne på at noe skal gå gærent. Prøv å hold motet oppe og tenk positivt :happy: satser på at du bare har hatt uflaks tidligere.
 
Jeg har kanskje ikke så mye oppmuntrende å komme med, men du er i allefall ikke aleine om å føle det sånn. Har mistet for 3. Gang på rad i år og sleit med å klare tenkte positivt.og at det skulle gå bra denne gangen. Nå gikk det desverre ikke veien igjen og jeg blir ikke akkuratt mer positiv med tiden som går. Jeg trøster meg med at jeg i allefall har fått henvisning til utredning og veit ikke om vi orker å prøve igjen før vi får mer svar der. Blir utrolig slitsomt i lengen gå å vente og kjenne på at noe skal gå gærent. Prøv å hold motet oppe og tenk positivt :happy: satser på at du bare har hatt uflaks tidligere.
Tusen takkxsmile2 kjempe slitsomt å gå å tenke sånn ja:sorry: kommer meg ikke over uke 6, og tenker hva er galt. Eller er jeg for gammel. Blir kjempefort gravid, men hva hjelper det når de går til grunne så tidlig.
Har to flotte barn fra tidligere forhold så jeg er jo heldig sånn sett. Men er akkurat som jeg har blitt helt besatt av å skulle få ett til med mannen i mitt liv ( han har ingen)
Håper vi lykkes både du og meg
 
Tusen takkxsmile2 kjempe slitsomt å gå å tenke sånn ja:sorry: kommer meg ikke over uke 6, og tenker hva er galt. Eller er jeg for gammel. Blir kjempefort gravid, men hva hjelper det når de går til grunne så tidlig.
Har to flotte barn fra tidligere forhold så jeg er jo heldig sånn sett. Men er akkurat som jeg har blitt helt besatt av å skulle få ett til med mannen i mitt liv ( han har ingen)
Håper vi lykkes både du og meg

Jeg blir vist også fort gravid, men mister før uke 6 jeg også. Ingen barn fra før så håper virkelig vi skal få det til. Jeg blir jo gravid så prøver forholde meg noenlunde optimistisk :)
 
Skjønner fortvilelsen din (har selv mistet 8 ganger på ett år).
Det er dessverre ikke så mye man får gjort sånn sett. Du kan ta blodprøver for å se på hcg-stigning og vente på TUL etter 6 uker (4 uker etter EL). Har du vært hos gyn og pratet om dette? Dersom det er progesteron-nivå som er årsak kan man ta tilskudd.
Det må nok tas noen prøver for å kunne vurdere og se om man finner en årsak.
de aller aller fleste kommer i mål uten spesielt mange aborter.
Det er omdiskutert om man skal ha medisiner uten at man har funnet en årsak, men både blodfortynnende, progesterontilskudd og kortison har vært brukt.
 
Skjønner fortvilelsen din (har selv mistet 8 ganger på ett år).
Det er dessverre ikke så mye man får gjort sånn sett. Du kan ta blodprøver for å se på hcg-stigning og vente på TUL etter 6 uker (4 uker etter EL). Har du vært hos gyn og pratet om dette? Dersom det er progesteron-nivå som er årsak kan man ta tilskudd.
Det må nok tas noen prøver for å kunne vurdere og se om man finner en årsak.
de aller aller fleste kommer i mål uten spesielt mange aborter.
Det er omdiskutert om man skal ha medisiner uten at man har funnet en årsak, men både blodfortynnende, progesterontilskudd og kortison har vært brukt.
Jeg som " kunn" har mista to ganger syns denne tredje graviditeten er helt forferdelig nå i de første ukene, hvordan har du det da som har mista så mange ganger? All ære til deg som ikke har gitt opp:Heartred
Har vært å målt HCG var der onsdag og fredag i forrige uke hcg hadde dobla seg og var på fredag 640 som var bra. Men hjelper ikke det nå, er jo fortsatt bekymra:nailbiting: det jeg tenker mest på er siden jeg er 38 er at det kunn finnes dårlige egg:wideyed:
Var hos gyn i juli i forbindelse med sa, hun sa progesteron mangel kunne være årsaken til at jeg mista tidlig, så hun ga meg resept på crinone jeg skulle begynne på ved positiv test. Har begynt med det.
Har bestilt time til tul også, men ikke før 21 september. Leeeeeenge å vente.
Håper jeg kommer i mål denne gangen og at alle bekymringen er bortkastet:sorry:
Håper veldig at du også kommer i mål snart, er da virkelig din tur:Heartbigred
 
Etter 3 SA før uke 12 var jeg ikke særlig håpefull ved positiv test. Man blir jo dessverre "klok av skade"..

Nå vet jeg ikke med sikkerhet hvorfor denne 4.spiren min valgte å feste seg, men jeg er nå 20 uker på vei - og begynner å tro det faktisk blir baby!

Jeg begynte med klexane (blodfortynnende) samme dag som positiv test, etter anbefaling fra fertilitetsklinikken i Haugesund.
Siden jeg fortsatt er gravid kan jeg ikke la være å tro at klexane utgjorde forskjellen i mitt tilfelle :) Det må sies at effekten ikke er bevist, men det er en etterhvert velkjent teori at blodfortynnende hjelper blodsirkulasjonen, som igjen hjelper egget å feste seg [emoji106]

Krysser fingrene for at vi alle får ønskebarna våre! [emoji173]
Ikke gi opp, det finnes mange solskinnshistorier mellom skyggene..
 
Etter 3 SA før uke 12 var jeg ikke særlig håpefull ved positiv test. Man blir jo dessverre "klok av skade"..

Nå vet jeg ikke med sikkerhet hvorfor denne 4.spiren min valgte å feste seg, men jeg er nå 20 uker på vei - og begynner å tro det faktisk blir baby!

Jeg begynte med klexane (blodfortynnende) samme dag som positiv test, etter anbefaling fra fertilitetsklinikken i Haugesund.
Siden jeg fortsatt er gravid kan jeg ikke la være å tro at klexane utgjorde forskjellen i mitt tilfelle :) Det må sies at effekten ikke er bevist, men det er en etterhvert velkjent teori at blodfortynnende hjelper blodsirkulasjonen, som igjen hjelper egget å feste seg [emoji106]

Krysser fingrene for at vi alle får ønskebarna våre! [emoji173]
Ikke gi opp, det finnes mange solskinnshistorier mellom skyggene..
Da er jo du bevis på at man ikke må gi opp:Heartredså bra at det endelig går veien for deg.
Gyn sa jeg ikke trengte blodfortynnende siden jeg har født barn før, ikke vet jeg hvorfor hun mener det. Går på crinone og er helt besatt av å få 3+ på cbd ikke fått den ennå er 5+2.
Tusen takk for svar og gratulerer med svangerskap
 
Jeg hadde SA i uke 13 sist, og er gravid igjen nå 5+2. Er også svært redd for å miste igjen, og går hele tiden og kjenner etter symptomer. Har heller ikke altfor mye symptomer nå, men det kommer og går litt. Håper det går bra for oss, og at vi får være gravide helt til Mai:)
 
Jeg som " kunn" har mista to ganger syns denne tredje graviditeten er helt forferdelig nå i de første ukene, hvordan har du det da som har mista så mange ganger? All ære til deg som ikke har gitt opp:Heartred
Har vært å målt HCG var der onsdag og fredag i forrige uke hcg hadde dobla seg og var på fredag 640 som var bra. Men hjelper ikke det nå, er jo fortsatt bekymra:nailbiting: det jeg tenker mest på er siden jeg er 38 er at det kunn finnes dårlige egg:wideyed:
Var hos gyn i juli i forbindelse med sa, hun sa progesteron mangel kunne være årsaken til at jeg mista tidlig, så hun ga meg resept på crinone jeg skulle begynne på ved positiv test. Har begynt med det.
Har bestilt time til tul også, men ikke før 21 september. Leeeeeenge å vente.
Håper jeg kommer i mål denne gangen og at alle bekymringen er bortkastet:sorry:
Håper veldig at du også kommer i mål snart, er da virkelig din tur:Heartbigred

tusen takk.

jeg er dritt lei og vet ikke helt hva vi skal gjøre. Har fått diverse medisiner i håp om at det skal hjelpe. Foreløpig ingen årsak, bare teori om kromosomfeil på eggene....
Har jo ikke mye valg, men kjenner at jeg har kommet til et punkt der jeg forventer å bli gravid hver måned, men også regner med at det går galt... Tror det bare er å vente på TUL før jeg kan tro at det er mulighet for at det kan holde lenger enn noen få uker.

Skjønner tankene dine godt, har mange av dem selv. De er grusomme de første ukene Eneste du kan gjøre inntil du passerer 4 uker fra EL er å måle hcg for å følge nivået. Dessverre.
Lykke til! Håper det går bra denne gangen.
 
Det kan gå bra denne gang [emoji4] prøv å hold motet oppe !

1. Barn
2. Ma
3. Ma
4. Barn
5. Ma
6. Ma
7. Gravid 19 uker på vei [emoji173]️

Her ser du min historie [emoji1305]
Nå med siste graviditet brukte jeg progesteron. Om det gjorde utslag eller ikke får jeg nok aldri svar på. Men verdt å prøvd det [emoji4]
Heier på deg og ønsker deg masse lykke til !
Alt føles så mye bedre når det går bra til slutt [emoji173]️
 
Venninna mi mistet tre ganger på rad i uke 9 sa, 12 ma og 13 sa, men er nå gravid og har termin om en månede <3 Ikke gi opp
 
Jeg skal si at det går bedre når du kommer lengere ut i svangerskapet
My story
For akkurat 10 år siden fødte jeg et barn. Desverre ville han ut alt for tidlig, i 24.uke. Min lille gutt var ikke syk, han var frisk men overlevde det ikke. Det var for tidlig for han.
Etter det har jeg hatt 3 sa/ma
Jeg er gravid på nytt og tidlig i svangerskapet gråt jeg nesten hver dag fordi jeg vil jo bli en mor!
Jeg bestilte tidlig ultralyd 4 ganger! Angsten var så stor. Min samboer sa at han skal sende meg til en psykolog. Han forsto ikke. Det var fryktelig tung periode.
Men nå sitter jeg i uke 24 og tenker på tiden før 10 år siden.. Hadde nesten samme termin den gangen.. 5.januar og denne gangen har jeg 3.jan.

Jeg føler meg tryggere og tryggere når jeg ser at ukene går. Og det skal også du føle. Noen uker til og du kan bestille tul for å se om hjertet banker. Anbefaler også å spise vitaminer til gravide
 
Tusen takk:Heartbigred dere er så gode. Det går opp å ned med humøret sånn ca snnahver dag. Så er jeg sikker på å miste for dagen etter å være positiv igjenn. Det som bekymrer meg mest nå er null symptomer og fortsatt ikke 3+ på cbdo_O er 5+4.
Har tatt maaaaaaange tester og også blodprøver som viser dobling, men det er jo ei uke siden:wideyed:
Går på crinone, vitamin for gravide og babyklister. Har bestilt tul i uke 7+3. Får ikke gjort noe mer enn dette og føler tiden snegler seg avgårde.
Håper så veldig på baby denne gangen og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det om denne spiren ikke vil heller
 
Fortsatt gravid nå i uke 7+2, var på ul i uke6 og fikk sett hjerteaktivitet, men nå er det ei uke siden og er igjenn kjempe nærvøso_O
Har bittelitt småblødninger som viser seg i crinone restene og skal på ny ul neste uke:nailbiting:
Blei jo kjempe glad for å se hjertebank, men klarer ikke å glede meg. Har jo så å si ingen symptomer:woot:
Har hørt sjangsen er større for at det skal gå bra ved påvist hjerteaktivitet, noen som har hørt det samme?
 
Fortsatt gravid nå i uke 7+2, var på ul i uke6 og fikk sett hjerteaktivitet, men nå er det ei uke siden og er igjenn kjempe nærvøso_O
Har bittelitt småblødninger som viser seg i crinone restene og skal på ny ul neste uke:nailbiting:
Blei jo kjempe glad for å se hjertebank, men klarer ikke å glede meg. Har jo så å si ingen symptomer:woot:
Har hørt sjangsen er større for at det skal gå bra ved påvist hjerteaktivitet, noen som har hørt det samme?

Jeg har også hørt det, men jeg klarte jo å miste selv etter å ha sett hjerteaktivitet to ganger (uke 9 og 10), så tipper jeg kommer til å være like nervevrak til ungen er ute. Masse lykke til videre! Heldigvis veldig liten sjanse for å miste to ganger på rad!! [emoji173]️
 
Jeg har også hørt det, men jeg klarte jo å miste selv etter å ha sett hjerteaktivitet to ganger (uke 9 og 10), så tipper jeg kommer til å være like nervevrak til ungen er ute. Masse lykke til videre! Heldigvis veldig liten sjanse for å miste to ganger på rad!! [emoji173]️
Hei:Heartred
Jeg har mista to ganger på rad, men fikk aldri se hjertebank på de to. Har hvertfall kommet lenger nå. Håper så at jeg kommer i mål denne gangen. Klarer ikke å være glad, tenker kunn på dette hele tiden. Det har ødelagt psyken min totalto_O syns jo jeg har litt lite symptomer også kunn ømme bubs og litt uggen innimellom.
Håper du kommer i mål snart med liten bebbis i armene dine:Heartred
 
Fortsatt gravid nå i uke 7+2, var på ul i uke6 og fikk sett hjerteaktivitet, men nå er det ei uke siden og er igjenn kjempe nærvøso_O
Har bittelitt småblødninger som viser seg i crinone restene og skal på ny ul neste uke:nailbiting:
Blei jo kjempe glad for å se hjertebank, men klarer ikke å glede meg. Har jo så å si ingen symptomer:woot:
Har hørt sjangsen er større for at det skal gå bra ved påvist hjerteaktivitet, noen som har hørt det samme?
Sjansen er økt for at det går bra når man først har sett hjerteaktivitet, men det er fremdeles ingen garanti.
Høres helt normalt ut alt du beskriver.
 
Back
Topp