Gravid etter senabort

Tusen takk som spør, føler det går i daler hele tiden egentlig, veksler mellom å gå greit og være veldig trist :Heartred hvordan går det med deg?:Heartred
Veldig likt! Det går mye opp og ned. Føler meg heldigvis ikke så sint lenger, det var veldig slitsomt.
 
PP 4: CD 11
Begynte å teste for eggløsning i går, og begynte å tempe dagen før der. Sist fikk jeg jo EL på CD 18, så håper jeg kan få det så «tidlig» nå og. Fikk det på CD 25 og 27 da jeg prøvde før graviditeten:depressed:
 
PP 4: CD 13
Nå har jeg eggløsningssmerter igjen (hadde aldri det før fødsel), men ikke positiv test. Sist fikk jeg EL-smerter CD 10, og EL CD 18
 
PP 4: CD 13
Nå har jeg eggløsningssmerter igjen (hadde aldri det før fødsel), men ikke positiv test. Sist fikk jeg EL-smerter CD 10, og EL CD 18
Spennende! Håper eggløsningen kommer snart! Hvordan kjenner du eggløsningssmerter? Er det den stikkingen på ene siden?
 
Spennende! Håper eggløsningen kommer snart! Hvordan kjenner du eggløsningssmerter? Er det den stikkingen på ene siden?
:Heartred Kjennes ut som svake mensensmerter/mensennurringer. Ikke sikkert det har med eggløsning å gjøre engang, men har bare antatt det! Kjenner du noe før eggløsning?:love017
 
:Heartred Kjennes ut som svake mensensmerter/mensennurringer. Ikke sikkert det har med eggløsning å gjøre engang, men har bare antatt det! Kjenner du noe før eggløsning?:love017
Pleier å ha en del stikkinger, men har vært usikker på om det er pga eggløsning.
 
PP 4: CD 18
Nå er jeg skikkelig lei (bilde 1 og 2)

Oppdatering:
Har hatt verdens verste dag og bare grått fordi jeg savner babyen, og fordi folk med termin etter meg har kjempestor mage nå, men så fikk jeg positiv eggløsningstest nå (bilde 3)
 

Vedlegg

  • IMG_3947.jpeg
    IMG_3947.jpeg
    98 KB · Visninger: 27
  • IMG_3956.jpeg
    IMG_3956.jpeg
    926,3 KB · Visninger: 27
  • IMG_3961.png
    IMG_3961.png
    902,1 KB · Visninger: 15
Last edited:
Vet du hvilken medisin man pleier å få da? Er det letrozol?
Letrozol for og stimulere eggløsning, jeg har gått på det, har vært prøver I 3 år, mistet 3 på veien dette er mitt 4 svangerskap og er halvveis i svangerskapet, kommet til uke 21 nå, for oss har veien vært lang, men virkelig verdt tiden selv om det har vært tøffe tider ved de 3 vi mistet 2 vanlig SA og 1 EX.U måtte operere ut i uke 7 og fjerne 1 eggeleder.

Så tok en stund før vi valgte prøve igjen etter den operasjon, men så kasta vi oss ut i det og har termin om litt over 4 måneder :Heartred

For meg funket kun trippel dose letrozol tok det dag 3 i syklusen, og skal egentlig ha ul på dag 11/12 men jeg trengte ikke det for alltid som regel etter siste dose medisin gikk det ca 1 uke så fikk jeg EL.

Så for meg måtte jeg bruke provera 1 syklus for og få mensen, jeg har pcos så hatt uregelmessige syklus og mens, etter fulgt meg letrozol og da har jeg fått mens hver månede av meg selv.

Bare ta kontakt hvis du lurer på noe eller trenger å snakke:Heartbigred:Heartbigred
 
Letrozol for og stimulere eggløsning, jeg har gått på det, har vært prøver I 3 år, mistet 3 på veien dette er mitt 4 svangerskap og er halvveis i svangerskapet, kommet til uke 21 nå, for oss har veien vært lang, men virkelig verdt tiden selv om det har vært tøffe tider ved de 3 vi mistet 2 vanlig SA og 1 EX.U måtte operere ut i uke 7 og fjerne 1 eggeleder.

Så tok en stund før vi valgte prøve igjen etter den operasjon, men så kasta vi oss ut i det og har termin om litt over 4 måneder :Heartred

For meg funket kun trippel dose letrozol tok det dag 3 i syklusen, og skal egentlig ha ul på dag 11/12 men jeg trengte ikke det for alltid som regel etter siste dose medisin gikk det ca 1 uke så fikk jeg EL.

Så for meg måtte jeg bruke provera 1 syklus for og få mensen, jeg har pcos så hatt uregelmessige syklus og mens, etter fulgt meg letrozol og da har jeg fått mens hver månede av meg selv.

Bare ta kontakt hvis du lurer på noe eller trenger å snakke:Heartbigred:Heartbigred
Tusen takk for svar, så trist å høre at du mistet så mange ganger :Heartred

Skal til gyn og be om letrozol i dag faktisk! Fikk du progesteron og, siden du hadde mistet tidligere?
 
Tusen takk for svar, så trist å høre at du mistet så mange ganger :Heartred

Skal til gyn og be om letrozol i dag faktisk! Fikk du progesteron og, siden du hadde mistet tidligere?
Ja fikk progesteronen støtte også gikk på lutinus fra positiv test til uke 14 :) :Heartred
Også får jeg tett oppfølging, har UL 1 gang i måneden til og med august.

Til nå har jeg hatt UL I uke 7 og 8, uke 11, uke 15 og uke 19.
 
Ja fikk progesteronen støtte også gikk på lutinus fra positiv test til uke 14 :) :Heartred
Også får jeg tett oppfølging, har UL 1 gang i måneden til og med august.

Til nå har jeg hatt UL I uke 7 og 8, uke 11, uke 15 og uke 19.
Så godt å høre :Heartred Jeg skal også få UL hver fjerde uke neste gang, det er så betryggende synes jeg:Heartred
 
PP 4: CD 19
Var hos gynekolog i dag. Han sa at jeg skal få eggløsning fra venstre eggstokk på torsdag:Heartred også fikk jeg resept på lutinus (det var sykt dyrt, vet noen om man kan sende inn til Helfo ellernoe?) og letrozol. Skal begynne på lutinus på lørdag:love017 og hvis jeg ikke blir gravid begynner jeg på letrozol neste syklus. Fikk også beskjed om at jeg kan dra tilbake til gynekologen for hyppige UL når jeg blir gravid, så nå får jeg jo mange i tillegg til de jeg skal få på sykehuset og hos fastlegen.

Fortsatt positiv eggløsningstest i dag (se bilde 1 og 2).
 

Vedlegg

  • IMG_3972.png
    IMG_3972.png
    148,7 KB · Visninger: 10
  • IMG_3973.png
    IMG_3973.png
    903,6 KB · Visninger: 13
Last edited:
PP 4: CD 20
(Bilde 1) Tempen var normal og lav i dag, men eggløsningstestene er negative (såvidt) igjen. Er ikke det litt rart når gynekologen så på ultralyd at egget skulle slippe i morgen?

Oppdatering:
(Bilde 2) Helt negativ nå, blir så forvirra over at gyn sa egget skulle slippe torsdag
 

Vedlegg

  • IMG_3992.png
    IMG_3992.png
    728,4 KB · Visninger: 10
  • IMG_3998.png
    IMG_3998.png
    725,1 KB · Visninger: 7
Last edited:
PP 4: CD 21 / 1 DPO
Har veldig kraftige stikkende smerter på venstre side nå (den siden egget skal slippe/har sluppet fra). Blir så forvirra, har ikke eggløsningen skjedd likevel? Liten stigning i temp i dag, men sov dårlig så kan være derfor også kanskje. Ringt gynekolog og spurt om egget overlever hvis det slapp i går, og om jeg skal begynne på lutinus en dag tidligere. Her er dagens temp, gadd ikke ta test nå, siden alle var negative i går

Oppdatering:
Gynekologen sa at det går bra om egget slapp for tidlig, og at jeg kan begynne på lutinus i morgen :love017

Oppdatering:
Tok første pille med lutinus nå istedenfor. Eggløsning må jo ha vært nå:)
 

Vedlegg

  • IMG_4006.png
    IMG_4006.png
    159,9 KB · Visninger: 5
Last edited:
Back
Topp