Gravid etter å ha brukt Clomifen?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Er det noen som har prøvd over 6 mnd og som har blitt gravide etter å ha brukt Clomifen?
 
Kan man få det selv med regelmessige eggløsninger o.l.? Ikke noe galt med oss, men blir ikke gravid
Jeg fikk det selv om jeg har regelmessige eggløsninger. Hør med fastlegen eller gynekologen. Det burde være mulig å få til:)
 
Ja, alt normalt. Men jeg er «gammel» da, så fikk vel hormonene som en ekstra boost, selv om jeg har stabile sykluser med eggløsning.

Hadde du fått utført blodprøver for å vurdere fertilitet i forkant? Og var disse evt normale? Jeg har regelmessig mens og eggløsning, men FSH er 14 på dag 3 i syklus og AMH på 3. Ellers normalt Jeg er 40 år så lurer jo på om clomifen bare er bortkastet.
 
De var normale (husker ikke hva resultatet var, men i hvert fall innenfor normalen). Min erfaring er med Klomifen er jo veldig god. Det fører til at man produserer flere egg, så sånn sett øker man sjansen i en syklus. Om det er bortkastet eller ikke er kanskje vanskelig å vite før man har prøvd. Lykke til!
 
Jeg prøvde vel over et år før jeg fikk hormonhjelp. Jeg husker ikke hva det het heller, men det var på 5 eller 6 syklus med piller at jeg ble gravid med yngste. Da jeg var hos gyb på kontroll etter å ha blitt gravid viste det seg at han hadde bare ment jeg skulle bruke det i tre sykluser før vi skulle prøve noe mer.

Dette var vårt tredje barn så vi hadde ikke rett på ivf, men han hadde planer om noe annet hormonell behandling olndetbukke gikk med pillene.

Men jenta er 8 år så familien vår ble komplett
 
Back
Topp