Grøt

Nei, fullammer enda og det skal jeg gjøre lengst mulig. Med storebror beg jeg når han var 4 mnd, mest pga nyskjerrighet..fatter ikke at jeg gadd..å amme er jo kjempegratis :)) (ser bort i fra de som får mme altså:))

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Jepp! Lager porsjon av en teskje grøtpulver. Får formiddag og ettermiddag. Han får skylle ned med mme imellom munnfullene. Liker det ganske godt. Får også litt skrapet banan av og til. Liker det! Tenkte å koke litt sviskegrøt til å ha ved grøten. Fort gjort å bli hard i magen ved grøtoppstart. Han er fire mnd nå.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Nå anbefales det å begynne fra 4 mnd bla fordi baby får underskudd på B 12 -vitamin ved kun amming. Forskningsrapporten er fra i høst.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Smaker en skje tynn velling om dagen


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Får morgen og kveld... nesten fulle porsjoner... elsker det!
 
Snuppa blir 4 mnd 17. Mai, så tenkte å begynne da :) Om ikke før! Hun virker ikke så fornøyd om kvelden og drikker MYE mme syns jeg...
 
Har begynt på hirsegrøt, synes ikke det er så veldig spennede, mer fornøyd med div mos. Er glad i aprikosmos, så vi får se om vi ikke skal ha litt av det i grøten for å sprite den opp litt. Skjønner godt at han ikke synes det er stas, smaker jo kjempekjedelig av den. Har sett at avocado bla blir anbefalt som alternativ til grøt...
 
Men må de små ha grøt? Min liker ikke grøt- (akkurat som sin mamma da hun var baby) Jeg fullammer men gir han smaksprøver på søtpotet/pastinakk og gulrøtter..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei de må ikke det. Det er mest vane tror jeg, pluss at ferdiggrøt inneholder riktige mengder vitaminer og mineraler så en slipper å tenke på det selv. Det finnes mange fine bøker og oppskrifter som sier noe om hvordan sette sammen variert kosthold til miniene våre. Kjøpe nettopp Ella's Kitchen(mener den heter det). 100 oppskrifter for og med barn. 149 på coop. Ellers er det mye fint her . Birk digger gnagekjeksene for såre gommer bla.
 
Nei de må ikke det. Det er mest vane tror jeg, pluss at ferdiggrøt inneholder riktige mengder vitaminer og mineraler så en slipper å tenke på det selv. Det finnes mange fine bøker og oppskrifter som sier noe om hvordan sette sammen variert kosthold til miniene våre. Kjøpe nettopp Ella's Kitchen(mener den heter det). 100 oppskrifter for og med barn. 149 på coop. Ellers er det mye fint her . Birk digger gnagekjeksene for såre gommer bla.
Takk for tips :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp