Gode tips mot såre brystvorter?

Motherhood90

Flørter med forumet
Er det andre som sliter med at brystvortene aldri kommer seg? Lillegutt er nå over 3 uker, og disse puppene blir ikke bedre. Hadde en periode her de va helt greie, men nå er de blitt veldig såre igjen. Smører dem inn med morsmelk etter amming og lar dem lufttørke, så smører jeg med purelan, bruker liberos ammeinnlegg, har slike "skjell" jeg har på nå og da. Helsesøster sier vi har rett ammeteknikk, så nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre?? Tips??


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uff,jeg måtte bruke skjold i seks dager før det grodde ordentlig. Det er altså sååå vondt og lillegutt var full av blod som han gulpet opp :(
Har mistet litt melk og baby har ikke lagt på seg så mye de seks dagene,så det er jo ikke anbefalt. Men jeg klarte bare ikke mer :( Blir jeg sår igjen nå kutter jeg hele amminga tror jeg. Blir bare trist og leit :(
God bedring! :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sniker fra juli... Men storebror var jeg veeeeeldig sår første ukene, men så fikk jeg tips om å legge barnet slik man ammer tvillinger, altså dersom du bruker venstre bryst så legger du barnet på ei pute slik at hodet peker innover mot magen din og beina under din venstre arm. Veksle mellom å bruke denne ammeteknikken og hvor de ligger vanlig, så blir det mer variasjon og mindre gnikking på samme såre sted. Det hjalp meg, og i løpet av et par dager var puppene herdet! Lykke til :)
 
Det ser veldig dumt ut, men jeg satt forrige uke med en pupp i hver sin skål i ti minutter et par ganger om dagen i et par dager, og da ble de bedre. Kok opp 1 liter vann med en teskje salt i. Avkjøl vannet til det er varmt, men ikke så du brenner deg selvfølgelig. Også setter du deg med puppene oppi.

Jeg har også fått beskjed om at jeg har riktig teknikk og at det ser ut som hun suger riktig. Likevel ble jeg sår. Jeg tror rett og slett noen har mer ømfintlige brystvorter og blir lettere sår. Men når han er ferdig med å spise, har brystvortene dine riktig form da? Altså er den sugd skeiv eller er den som den var før han begynte? Med unntak av at sårene har blitt sugd myke.
 
Åå da må jeg prøve tvillingstillingen og saltvannet :) krysser fingrene for at dette kan hjelpe!!

Nippelen på det ene brystet ser normal ut etter amming, men på det andre brystet er den ganske skeiv. Mulig vi har litt feil teknikk her da lillegutt sliter og "tøyser" litt når han dier fra dette brystet.

Lurer også på om det er flere som kjenner et veldig ubehag i puppene etter amming? Trodde først vi hadde fått trøske, og behandlet med canesten i to uker, som anbefalt på ammehjelpen.no, men da det aldri kom noen symptomer på trøske hos den lille, og ingen forandring hos meg, bestemte jeg meg for å slutte med canesten behandligen i går. Disse smertene er kanskje normalt for noen, eller?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp