God og sunn mat for oss gravide :)

Vestlandsjenta

er nå mamma til to små gull <3
Novemberskattene 2014 <3
Tenkte å lage en tråd der vi kan gi hverandre tips og inspirasjon til god og sunn mat! :) Merker at jeg sliter litt med å velge hva jeg skal spise for tiden, så inspirasjon hadde vært kjekt. Har jo lyst å spise sunt og ikke bare hive innpå med take away ( ikke akkuratt det beste å spise for en gravid ;) ). Mannen var og handla inn tomater, blåbær, spinat, osv så jeg kan knaske på. Men vil ikke akkuratt si det frister sånn! Har heldigvis fått dilla på isvann ;) Blir ofte kvalm hvis jeg må stå for lenge å lage maten også, så greit med enkel og sunn mat. :)
 
Eg elske wok og lage det ofte :) sist eg var gravid var eg hekta på smothies :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg elsker å blande mager vaniljekesam, grønt eple og kanel og ha til frokost :) Er ikke noe glad i brødmat og sliter generelt med å få i meg mat på morgenen, da er dette perfekt :) Ellers bruker jeg å lage enkle smoothier som mellommåltid :) Middag er det jeg synes er vanskeligest og mangler ofte inspirasjon, så denne tråden er jo perfekt :D
 
Kyllingsalat har det gått mye i her :)

sendt fra mobilen via BV-appen
 
Kyllingsalat hadde jeg i går, og det var skikkelig godt :D prøvde meg på blomkålsuppe med hønsebuljong og champignon det falt også i smak :)
 
Jeg elsker å blande mager vaniljekesam, grønt eple og kanel og ha til frokost :) Er ikke noe glad i brødmat og sliter generelt med å få i meg mat på morgenen, da er dette perfekt :) Ellers bruker jeg å lage enkle smoothier som mellommåltid :) Middag er det jeg synes er vanskeligest og mangler ofte inspirasjon, så denne tråden er jo perfekt :D
vaniljekesam, eple og kanel skal jeg prøve til frokost i morgen. Det hørtes kjempegodt ut! :) syns frokosten er værst og få ned! når de andre i familien spiser makrell i tomat og egg+bacon er det rett før jeg spyr av lukta:p
 
Tortilla lefser med salat og kjøtt pålegg er veldig godt:) kan egebtlig ha på akkurat det man vil :)

♡ desember 2014 ♡
 
vaniljekesam, eple og kanel skal jeg prøve til frokost i morgen. Det hørtes kjempegodt ut! :) syns frokosten er værst og få ned! når de andre i familien spiser makrell i tomat og egg+bacon er det rett før jeg spyr av lukta:p
Det er helt fantastisk! :D Fikk lyst på det nå faktisk :p Haha, det hørtest ut som tung kost på morgenen ja :p
 
Jeg har dilla på omelett med bacon :) steke baconet skikkelig først


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Cottagecheese mager, blandet med mager vanilje kesam eple syktetøy og litt kanel:) mmmmmmmmm:D


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Scampi salat :
Marinert i litt olje hvitløk og chili
Ruccola
Cherrytomater
Sukkererter
Agurk
Spisspaprika
Med aioli ved siden av. Sååå godt


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Scampi salat :
Marinert i litt olje hvitløk og chili
Ruccola
Cherrytomater
Sukkererter
Agurk
Spisspaprika
Med aioli ved siden av. Sååå godt


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Det hørtes digg ut! :D:D:D
 
Spiser det jeg pleier å spise jeg.. Vet ikke hvor sunt alt er, men er nå variert og det er vel også viktig :) jeg har ikke tips til sunne ting, men favorittfrokosten min er knekkebrød med makrell i tomat og agurk, og kokt egg :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Cottage cheese og avokado med sitronpepper. Sunt, godt og mettende :)
Hørtes veldig godt ut, det vil jeg prøve :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Spiser det jeg pleier å spise jeg.. Vet ikke hvor sunt alt er, men er nå variert og det er vel også viktig :) jeg har ikke tips til sunne ting, men favorittfrokosten min er knekkebrød med makrell i tomat og agurk, og kokt egg :)


Sent from my iPad using BV Forum
Signere her :) spiser sunt og variert som alltid. Mye frukt, grønt, mye fisk, lite boller og brus og junk her. Og det meste laget fra grunnen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
cottage chees, skyr (gjerne rips) blandes. Så litt hjemmelaget nøtteblanding og blåbær på toppen. + litt kanel. Mmmmmmmmm nydelig...

HJemmelaget nøtteblanding lages ved å hakke opp f.eks: hasselnøtter, mandler, valnøtter blande inn 2 ss honning. + strø over kanel. legg det utover en stekeplate og rist i stekeovnen i 170 g ca i 20 min. Følg med så det ikke blir brennt. Nam nam nam...
 
Her prøver vi å spise kjøtt og fisk en gang i uken.

Her er middagsmenyen vår denne uken:
Søndag laget vi kalkunbryst med salat, ris og tranebærsaus.
I går ble det rester av kalkun,
I dag blir det pasta med tomatsaus (laget fra bunnen) har i basilikum, litt gulrot, selleri og hvitløk.
Onsdag blir det lapskaus (hjemmelaget hos farmor)
Torsdager blir det kjappmat fordi jentungen har aktiviteter. Tror det blir omelett og salat.
Fredag tror jeg vi tar pizza
Lørdag skal vi ha reinsdyrstek med kokte poteter og grønnsaker og
Søndag skal vi ha fisk men vet ikke om det blir torsk eller steinbit enda :) Serveres med potet og rotgrønnsaker.
 
Back
Topp