Glutenfritt kosthold

LilleLykke2019

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg har hatt et glutenfritt kosthold ibet par år grunnet at magen ble bedre og nuppene på armene og lår ble borte.

Vi har vært ei uke på ferie hos moren der jeg i god tro spiste pasta og noe brød som hun sa var glutenfritt. Men jeg fant jo ut to dager etterpå at dette stemte jo IKKE!!
Begynte å få vondt i magen så jeg googlet det såkalte brødet og det var overhode ikke glutenfritt..

Å nå er jeg såklart bekymret for om den lille magen kan ha tatt skade av det?
Magen er ikke helt bra enda, det rumler en del.

Mye man skal bekymre seg for altså! Og ja jeg ble rimelig forbannet og laget maten mik selv resten av ferien!
 
Den lille tar ikke skade av det. Anbefaler deg å leve naturlig glutenfritt så slipper du å bli lurt.
 
Takk for svar, men hva mener du med naturlig glutenfritt? :)
At du ikke spiser halvfabrikata- mat som er laget for å erstatte mat med gluten. Dropper brød, pasta osv. Og lever på egg, nøtter, kjøtt, grønt og frukt; meieriprodukter. En sunnere måte å leve glutenfritt på. Glutenfrie halvfabrikata er usunne, fulle av stivelse bla. Blodsukkeret blir ustabilt. Maten metter ikke nok over tid.
Spis heller
  • Rene produkter av kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter
  • Frukt, bær og grønnsaker
  • Potet, ris og mais
  • Bokhvete, hirse, quinoa, polenta, amarant, teff
  • Nøtter, frø og belgfrukter
  • Spisefett som smør, margarin og oljer
 
At du ikke spiser halvfabrikata- mat som er laget for å erstatte mat med gluten. Dropper brød, pasta osv. Og lever på egg, nøtter, kjøtt, grønt og frukt; meieriprodukter. En sunnere måte å leve glutenfritt på. Glutenfrie halvfabrikata er usunne, fulle av stivelse bla. Blodsukkeret blir ustabilt. Maten metter ikke nok over tid.
Spis heller
  • Rene produkter av kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter
  • Frukt, bær og grønnsaker
  • Potet, ris og mais
  • Bokhvete, hirse, quinoa, polenta, amarant, teff
  • Nøtter, frø og belgfrukter
  • Spisefett som smør, margarin og oljer


Takk for svar, det var veldig nyttig :D
 
Back
Topp