Gjester opp mot termin

icliddell

Oktober 2015
Er jeg slem/egoistisk som ikke er så gira på å ha svigerinna mi, hennes mann og deres tre barn boende hos oss i en måned, frem til en måned før termin? De skal flytte utenlands og har sagt opp sin bolig. Vi har nettopp flyttet inn i et rekkehus som krever en del oppussing før barnet kommer (baderom, kjøkken, generell overflatarbeid på soverom). I tillegg vil jeg gjerne at lillegutt på 1,5 år skal lære seg å sove på eget soverom, men dette går jo ikke når de nærmest forlanger at de skal få bo på hans soverom... Skal vi måtte legge våre planer på vent fordi de plutselig har valgt å flytte?
Jeg har sagt min mening, men føler ikke den blir hørt.
 
Dette er deres valg, og jeg synes det er frekt å være påtrengende... Hadde man hatt en avtale i utgangspunktet, okay. Men å komme med dette etter leiligheten er sagt opp, det synes jeg er litt drøyt. Kan du ikke si: "Så flott! Vi har masse som må pusses opp, så det er bare å komme å trå til" [emoji23]
 
Ville ikke orket det jeg heller. Har dere snakket om å la de bo hos dere i forkant av at de oppdaget at de manglet bolig? Ville iallefall sørget for at alle andre muligheter (leie av campinghytter, hotelleilighet ol var prøvd) før jeg hadde sagt ja. Ingen andre de kan bo hos?
 
At dette i det hele tatt er noe mannen din synes er greit, er hårreisende for meg!

Her må du bare sette ned foten, og forklare at det er helt uaktuelt at de skal flytte inn, end of discussion.
 
Dette hadde jeg ikke gått med på... men her har lille gutt på 7 månder allerede lagt på eget rom i 1 måned. Og jeg merker selv hvor mye bedre jeg sover om natten.

Du trenger nok all den gode søvnen du kan få nå på slutten ☺
 
Synes ikke du er egoistisk om du setter foten ned, tvert i mot: du tar vare på familien din. Det er lov å spørre, men absolutt helt OK å svare at dette ikke passer. Høres slitsomt nok ut til vanlig, i tredje trimester hadde det vært helt uaktuelt. Husker mannen din hvordan det var sist graviditet? Kan være greit å minne ham på det. Søvnmangel og konstant behov for baderomsbesøk er ille nok om ikke du skal ha gjester også
 
Jeg hadde ikke orket det vertfall.
 
What? :sour: Hadde jeg aldri orka! Kan du flytte hjem til familie så lenge evt, så kan de bo der gratis mot at de pusser opp det som må bli ferdig før babyen kommer? :D

Fra spøk(50% spøk kanskje...) til alvor. Hvordan skal det gå at så mange mennesker inkl en haug med barn skal bo oppi slik oppussing? Her har vi pussa opp barnerommet og et gjesterom, og hele huset har vært i unntakstilstand, selv om disse rommene ikke er noe vi bruker til vanlig og vi bare kan lukke døra når vi er ferdige for kvelden..
 
Det hadde jeg aldri i verden orket eller godtatt. En helg eller noen dager ja, men en måned? Aldri i verden!
 
Back
Topp