Gjør det vondt å sette inn en spiral?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Det begynner å gå opp for meg at jeg har bestilt time til å sette inn en spiral.

Jeg er 37, har født tre barn og hatt min andel undersøker nedi der, men aldri satt inn noe inn i livmora....

Timing i forhold til syklus utgår, 16 mnd etter fødsel har jeg enda ikke sett sporet av den så nå har jeg legetime neste uke og ba om å få ordnet det....
 
14 leser, ingen svarer?
 
Var litt i tvil om jeg skulle svare ettersom det ikke er noen "gode opplevelser" før meg her, men det får gå ;) Jeg fikk spiral før jeg fikk barn. Reagerte sånn på hormonelle prevensjonmidler at kobberspiral var "siste utvei". Hadde glemt å ta paracet før jeg kom til timen, som anbefalt, og det var utrolig vondt idet den ble satt inn. Jeg besvimte og kastet opp (nå besvimer jeg veldig lett av smerte da) og det var ganske vondt i flere dager. Men, ei venninne som satte inn spiral etter fødsel, "kjente såvidt ingenting", mens ei annen ei (også etter fødsel) "skal aldri gjøre det igjen". Så tror det er veldig individuelt. Men når det er sagt så tror jeg faktisk jeg ville ha gjort det igjen. Beste prevensjonsmidlet jeg har gått på; null stress, null bivirkninger og ingenting å huske :) Planlegger selv å gjøre det nå etter nestemann er født (som også blir sistemann), og tenker at worst case så blir det veldig vondt, men jeg klarte det forrige gang så da fikser jeg det igjen ;)
 
Paracet før timen sa de ikke noe om hos legen men kanskje de sier det på apoteket. Har ikke hentet den ut enda

Men skal gjøre det da. Det er jo bare "dagen for å kjøre frem og tilbake" med lege både for meg og mellomste. Hun skal i bhg. Yngste skal være hos mamma og hele dagen går sånn... Men får huske paracet.
 
Takk for tipset.
 
Satt inn to ganger, ikke vondt i det hele tatt. Har ikke tatt paracet på forhånd. Celleprøve er verre, men ikke vondt det heller da.
 
Celleprøve er ubehagelig. Men ikke vondt synes jeg. Men denne skal jo lenger inn... Høres skummelt ut
 
Nei, var litt ekkelt bare. Men vil anbefale å ta paracet før du går inn, var som å trykke på en knapp, fikk menssmerter med en gang den ble satt inn. Varte bare et døgn eller så, da :)
 
Hvordan gikk det?
 
Det vsr jo vondt. Men fort gjort. Et punkt hun stakk når hun målte størrelsen på livmora og som det også stakk litt når hun satte den inn har jeg kjent det ømt og småvondt innimellom
Første dag menssmerter
Tok paracet før jeg dro, legen tipset om ar jeg kunne ta når jeg kom hjem med det var jo allerede gjort. Ble så lenge å vente på neste dose at jeg var glad mannen kjøpte ibux til meg. Siden kjent på små murringer, litt som "kommer mensen snart" men mindre og mindre så håper det går over.
 
Back
Topp